بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی شکستگی بازو در اصفهان | دکتر قولنج

شکستگی بازو دکتر قولنج drgholenj


بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی شکستگی بازو در اصفهان | دکتر  قولنج

شکستگی بازو

شکستگی بازو چیست؟

نشانه های شکستگی بازو

تشخیص شکستگی بازو

درمان غیر جراحی شکستگی باز

درمان با گچ

درمان با بریس

درمان جراحی شکستگی بازو

عوارض جراحی

پیشگیری از شکستگی بازو

 

شکل 1 بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 2 فیزیوتراپی شکستگی بازو در اصفهان

عنوانشکستگی بازو
نویسندهالهه سادات محمدعلیزاده
دپارتماناوج شید
مدت زمان مطالعه9 دقیقه
تعداد کلمات998 کلمه

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی شکستگی بازو در اصفهان | دکتر قولنج

شکستگی بازو

شکستگی بازو چیست؟

شکستگی بازو یک خدشه ی کما بیش عادی، بویژه در بین اشخاص بزرگسال و مبتلایان به پوکی استخوان میباشد. فیزیوتراپی شکستگی بازو در اصفهان یکی از اساسی ترین مسائل در بهترین فیزیوتراپی دراصفهان میباشد. استخوان بازو در بالای دست استقرار دارد و غالبا زمان برخورد به زمین یا وارد شدن ضربه‌ ی مستقیم میشکند. نزدیک هشت درصد از شکستگی‌های بازو خصوصا در اشخاص بزرگسال پاتولوژیک میباشند. شکستگی های پاتولوژیک یعنی این بیماری‌هایی همانند بیماری پاژه استخوان خلق میگردند. (drgholenj)

نشانه های شکستگی بازو

اغلب نشانه های این شکستگی روشن میباشد. در لحظه ضربه ای که مسبب شکستگی میگردد و بیمار صدای شکسته شدن را میشنود. همینطور در لحظه درد زیادی در بازو حس مینماید. بازوی شکسته شده شکلش عوض میگردد و دارای ورم میگردد و پوست آن پس از مدت مختصری سیاه میگردد. درد با حرکت دادن بازو فزونی میابد. همینطور به خاطر دلیل بیمار سعی مینماید با دست دیگر خود ساعد و بازوی سمت صدمه دیده را حمایت نماید.

تشخیص شکستگی بازو

چون در شکستگی های استخوان بازو بویژه بخش های پایینی آن احتمال صدمه به عصب رادیال فراوان میباشد. دکتر معالج با تمرکز کارکرد این عصب را بررسی مینماید. دکتر از بیمار میخواهد تا انگشتان و مچ دست را به بالا تکان دهد. همینطور حس لامسه روی دست بیمار را متمرکزا معاینه مینماید.

رادیوگرافی به شناسایی و شکل شکستگی یاری مینماید. در حقیقت شناخت صریح این شکستگی در برخی وقتها با استفاده از رادیوگرافی ساده میباشد. در تمام شکستگی های استخوان بازو دکتر از شانه و آرنج شخص هم تصویر میگرد. همینطور این بخشها را بدقت مشاهده مینماید. همچنین از صدمه ندیدن این قسمت هم اطمینان پیدا مینماید.

در شکل 1 بهترین فیزیوتراپی دراصفهان نیز به این مطلب اشاره مینماییم.

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 1 بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

درمان غیر جراحی شکستگی باز

بسیاری از شکستگی های استخوان بازو فاقد انجام عمل جراحی قابل درمان میباشد. برای این کار از گچ گیری ویژه ای به نام گچ آویزان یا از بازو بند های طبی استفاده میگردد. متعارف ترین راه درمان فاقد جراحی شکستگی بدنه استخوان بازو گچ گرفتن میباشد. فیزیوتراپی شکستگی بازو در اصفهان به درمان شما در بهترین فیزیوتراپی دراصفهان یاری مینماید. (drgholenj)

درمان با گچ

غالبا بازو و ساعد بیمار تا کف دست او با گچ پر میگردد. مفصل آرنج در حالت قائم خمی ثبات گرفته و مفصل مچ دست صاف قرار گرفته است. مرکز بخش از گچی که دور ساعد میباشد بوسیله یک نوار پارچه ای به گردن بیمار آویخته میگردد. (دکتر قولنج)

درمان با بریس

با استفاده از این بریس مچ دست و آرنج بیمار آزاد میگردد و وی قادر است آنها را تکان دهد. در مجموع پس از سپری شدن سی تا شصت روز از شروع درمان شکستگی محکم میگردد. آنگاه پزشک این اسپلینت را نیز بیرون می آورد. با این همه بیمار تا چند ماه باید مواظب بازویش باشد که ضربه ی دوباره ای به آن وارد نگردد. فیزیوتراپی شکستگی بازو در اصفهان درمان های غیر جراحی را به شما عرضه مینماید.

درمان جراحی شکستگی بازو

درمان غالب این شکستگی ها بشکل جراحی میباشد. در موارد نایابی درمان بسته و غیرجراحی حاوی جااندازی بسته و گچ گیری هم یاری کننده میباشد. از مواردی که شکستگی بازو احتیاج به عمل جراحی دارد میتوان به مواردی اشاره نمود. این موارد عدم جواب به درمان بسته، شکستگی با زخم غیر بسته، همراهی با صدمه عروق و اعصاب میباشد. در این راه پزشک ارتوپد بعد از باز نمودن پوست و عضلات شکسته شده را در همجواری همدیگر قرار میدهد. همینطور آنها را بوسلۀ پیچ و پلاک به همدیگر فیکس مینماید. در حالاتی که قطعات شکسته شده بسیار و با جابجایی باشند یکی از طرق جراحی، بیرون آوردن سراستخوان بازو میباشد. همینطور در این جراحی جایگزین نمودن سراستخوان بازو با یک مفصل مصنوعی هم انجام میگردد. در این نوع درمان غالبا بیمار قادر است چند روز پس از جراحی، شانه و آرنج خود را تکان بدهد.

در شکل 2 فیزیوتراپی شکستگی بازو در اصفهان نیز به این مطلب اشاره مینماییم.

فیزویوتراپی شکستگی بازو در اصفهان

شکل 2 فیزیوتراپی شکستگی بازو در اصفهان

عوارض جراحی

اکنون به دو مورد از پیامد های جراحی شکستگی بازو در بهترین فیزیوتراپی دراصفهان اشاره مینماییم:

  • جوش نخوردن یکی از پیامدها میباشد. اگر در زمان جراحی استخوان بازو از بافت عضلانی محدوده خود پیش ازاندازه جدا گردد، خونرسانیش را از دست میدهد. همینطور مستعد عدم جوشخوردگی میگردد. در این موارد برای درمان حالت تولید شده احتیاج به عمل جراحی دوباره میباشد.
  • سفتی مفصل که غالبا بعد از شکستگی‌های پروکسیمال و دیستال، به ترتیب شانه یا آرنج سفت میگردد. امکان دارد شخص مجددا تحرک کامل این مفاصل را به دست نیاورد. همینطور احساس سستی و ضعف در این مفاصل داشته باشد. فیزیوتراپی شکستگی بازو در اصفهان راه های درمان شکستگی بازو را به شما نشان میدهد.

پیشگیری از شکستگی بازو

با این همه نمی‌توان از بعضی پیشامد ها دوری نمود. اما می‌توان با رعایت موارد زیر خطر شکستگی استخوان را کم نمود:

  • با افزودن غذاهای سرشار از کلسیم و ویتامین D از قبیل پنیر، ماست به رژیمتان، استخوان‌هایتان را قوی نمایید.
  • مرتبا ورزش نمایید تا حالت مناسب و تعادل بهتری داشته شید. همینطور قدرت عضلانی خود را تقویت نمایید تا از افتادن آنی پیشگیری گردد.
  • با پوشیدن کفش مناسب هر منطقه ای، نصب روشنایی شایسته در فضای زندگی خود و… مانع افتادن گردید.
  • در آخر موقع انجام فعالیت‌هایی ازقبیل اسکیت و اسکی که احتیاج به توازن دارند، از ابزارهای محافظ استفاده نمایید.

در بهترین فیزیوتراپی دراصفهان به پیشگیری از شکستگی بازو میپردازیم. امیداواریم از مقاله دکتر قولنج لذت برده باشید. (drgholenj)

در این مقاله ما از چه چیز هایی نام برده ایم؟

در این مقاله ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا همه چیز راجع به شکستگی بازو را برای شما عنوان کنیم.

هدف این مقاله چه بود؟

هدف این مقاله درمان شکستگی بازو و راه های پشیگیری از آن میباشد.

آیا این مطالب برای شما مفید بود؟

بله بسیار سودمند میباشد.

بهترین فیزیوتراپی دراصفهاندرد دست

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *