بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فتق دیسک

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی فتق دیسک دراصفهان

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان فیزیوتراپی فتق دیسک دراصفهان دکتر قولنج drgholenj


بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی فتق دیسک دراصفهان

عنوانفتق دیسک
نام نویسندهآیدین استوار
نام دپارتماناوج شید
تعداد کلمه954
مدت زمان تقریبی مطالعه9 دقیقه

فهرست

مقدمه

علت

علایم

عوامل خطر

تشخیص

درمان

داروها

فیزیوتراپی

جراحی

فهرست شکل

شکل 1بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 2فیزیوتراپی فتق دیسک دراصفهان

مقدمه

به نقل از بهترین فیزیوتراپی دراصفهان فتق دیسک کمر که به پارگی دیسک کمر نیز معروف است. نوعی عارضه است که در آن بخش مرکزی دیسک بین‌مهره‌ای بیرون زدگی می کند .این حالت اصولاً به خاطر تولید پارگی در حلقه فیبروزی محکم کننده هسته مرکزی نرم دیسک رخ می‌دهد. که نتیجه آن فتق ماده نرم تر که در قسمت مرکزی جای دارد. به درون کانال نخاعی است کهولت سن و تروما و یا ضربه توانایی مستعد کردن شخص را برای دیسک دارد.

مرسوم ترین رخدادهای فتق دیسک در نواحی پایینی نخاع به ویژه معاون اجسام مهره های کمری چهارم ، پنجم و بین جسم مهره کمری پنجم و ساکروم رخ می دهد. اصولاً این بیرون زدگی به یک سوی کانال  نخاعی اتفاق می‌افتد.که سبب فشردگی قسمتی از ریشه‌های اعصاب و در نهایت سبب درد، بی حسی و ضعف قسمتی از پوست و عضله که  توسط ریشه عصب خاص وارسی می شود می گردد.که فیزیوتراپی فتق دیسک دراصفهان بهترین کمک برای بازیابی آن است.دکتر قولنج

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی فتق دیسک دراصفهان

شکل 1بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

علت

آن گونه که در قبل گفتیم دیسک بین‌مهره‌ای مثل یک دونات ژله‌ای است.وقتی که دیسک به خاطر بالا رفتن سن و یا وارد شدن صدمه خراب شود، قسمت نرم تر مرکزی امکان دارد ورم کرده و پاره شود. و از حلقه بیرونی دربرگیرنده آن به خارج حرکت کند.

این پارگی غیر طبیعی ناحیه مرکزی دیسک فتق یا بیرون زدگی دیسک می نامیم.مرسوم ترین ناحیه ای از ستون فقرات که فتق دیسک در آن اتفاق می‌افتد. بین مهره های چهارم و پنجم کمری در پایین کمر است.این ناحیه مداوم صدمه به وجود آمده به خاطر وزن بالا تنه را جذب می کند.بهترین فیزیوتراپی دراصفهان برای التیام این درد مناسبترین راه است.

وقتی که در حالت ایستاده قرار داریم و یا نشسته ایم اهمیت بالاتری می آورد. علاوه بر آن ناحیه پایین کمر در حرکات بدن طی روز مثل وقتی که بالاتنه را از یک سو به یک سوی دیگر می چرخانیم. و یا وقتی که خم می شویم و یا موقعی که قصد بلند کردن شی را داریم، و خم می شویم درگیر می شود.drgholenj

علایم

سندروم درد در ارتباط با فتق دیسک به سطح بین مهره‌ای وابسته است که در آن فتق رخ می دهد.فیزیوتراپی فتق دیسک دراصفهان موثرترین روش درمان است.

فتق دیسک لومبار (کمر) اصولا باعث سیاتیک می‌شود و در آن اصولا درد از پشت به یک سوی نشیمنگاه، ران‌ها و پاها انتشار پیدا می کند.

عوامل خطر

تشخیص

تست ستون فقرات امکان دارد از بین رفتن انحنای عادی ستون فقرات ،کم شدن محدوده حرکتی به دلیل  آسپاسم و عضلانی را نشان دهد. برای گزینش علائم و ضعف گروههای عضلانی منفرد از نظر قدرت مورد سنجش قرار بگیرد. کنش ها و واکنش ها در زانو، قوزک ها سنجش حساسیت به پین در هر دو مورد مورد سنجش قرار می گیرند.

یک تست  لازگ برای تعیین تمهیدات   drgholenj با عنوان بالا بردن پا به طور مستقیم هم برای دیدن ریشه‌های عصبی لومبار درگیر در فتق دیسک صورت می گیرد. بیمار به پشت خوابیده و زانو را میکشد و مفصل ران خم می گردد.بهترین فیزیوتراپی دراصفهان می توانداین کار رابرای شماانجام دهد.دکتر قولنج

تولید یا تشدید درد وجود تورم در ریشه های اعصاب کمری خاجی نشان می دهد.اگر طبق معاینه و سابقه پزشکی در بیمار امکان فتق دیسک باشد.تست تعیین کننده انجام ام آر آی گرفته می شود.اگر بیمار آماده تست ام آر آی این نباشد سی تی اسکن و یا سیتی میلوگرافی پیشنهاد می گردد.

درمان

دارای روش  های متعدد درمانی (شکل 2فیزیوتراپی فتق دیسک دراصفهان)است.و جراحی به عنوان راه آخر به کار می رود.فیزیوتراپی فتق دیسک دراصفهان بهترین آن است.

داروها

درمان آغازی فتق دیسک اصولا محافظه‌کارانه بوده و در آن خوردن داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی و استراحت پیشنهاد می گردد.در حدود 80 درصد موارد با این شیوه معالجه می شوند. برای ارسال دارو به مکان درست فتق دیسک امکان دارد با بهره گیری  از سوزن نخاعی و با هدایت اشعه ایکس یک تزریق استروئید در محل اپیدورال صورت گیرد. این امر به وسیله جراح مغز و اعصاب یا متخصص درد صورت می گیرد.

فیزیوتراپی

جامع آماری بالایی از پزشکان برای یاری به التیام درد و دفع اسپاسم عضلانی فیزیوتراپی فتق دیسک دراصفهان پیشنهاد می کنند. متخصصین فیزیوتراپی از کشش، اولتراسوند (فراصوت) و تحریک الکتریکی عضله به منظور شل کردن عضلات مبتلا به اسپاسم، متورم به خاطر فشار روی عصب نخاعی کمک می گیرند. علاوه بر آن امکان دارد برای نیرومند سازی،عضلات شکمی و پشت برنامه‌های ورزشی برای بیمار تجویز کنند.که انجام آنها امکان حاد شدن دوباره ایراد را کم می کند.بهترین مکان برای انجام این کارها،در سطح کشور بهترین فیزیوتراپی دراصفهان است.دکتر قولنج

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان |فیزیوتراپی فتق دیسک دراصفهان

شکل 2فیزیوتراپی فتق دیسک دراصفهان

جراحی

وقتی که معالجه های بالا با شکست روبرو شوند و ضعف یا درد رو به رشد رخ دهد،امکان دارد انجام جراحی لازم گردد. در جراحی یک برش کوچک در ناحیه فتق روی ستون فقرات شکل می گردد. عضله از استخوان جدا می  گردد تا ستون فقرات مشاهده شوند. بعد میزان بسیار کمی از استخوان را برداشته تا ریشه عصب زیر فشار و ماده بیرون‌زده هویدا گردد. با برداشتن دیسک ،ریشه عصب از فشار رهایی می گردند. بعد برشرا با کمک بخیه می بندند. این شیوه را میکرودیسککتومی می  گویند. و اصولا می‌تواند از راه یک منقبض‌کننده لوله‌ای کوچک صورت گیرد. این شیوه جراحی دیسک بسیار کم‌ تهاجمی اصولا به شیوه سرپایی صورت می گیرد.drgholenj

آرتروزاخبار فیزیوتراپیانحراف ستون فقراتبهترین فیزیوتراپی دراصفهانتجهیزاتتراکشنتمرین درمانی حرکات اصلاحیدرد هادرمان هاشاک ویوفیزیوتراپی در اصفهانفیزیوتراپی دراصفهانکمر دردماساژ درمانی

بهترین فیزیوتراپی در اصفهانبهترین فیزیوتراپی دراصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *