فیزیوتراپی سیاتیک اصفهان

خدمات تیم فیزیوتراپی دکتر قولنج

رزرو نوبت

از ساده‌ترین راه ها برای رزرو نوبت فیزیوتراپی، تماس تلفنی یا رزرو نوبت آنلاین است. ما در مجموعه خود با هر دو روش به بیماران خود سرویس می دهیم.

مشاوره رایگان

هدف مشاوره رایگان کمک به بیماران برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا فیزیوتراپی برای درمان مشکل آن ها مناسب است یا خیر.

تجهیزات فیزیوتراپی

تجهیزات و تکنیک های فیزیوتراپی طیف گسترده ای از ابزارها و روش های درمانی را شامل می شود که در بازیابی و بهبود عملکرد حرکتی استفاده می شود.

سرویس های تخصصی

سایت ما یک سرویس کامل و مجهز برای مطالعه بیشتر شما در زمینه بیماری ها و رفع آن ها دارد.

بنر رزرو نوبت

سیاتیک

عصـب سـیاتیك طولانی ترین عصب داخل بدن اسـت کـه از ناحیـه سـتون مهـره هـا در قسـمت تحتـانی کمـر شـروع می شـود. در سـاق پـا تا انتهای انگشت بزرگ ادامـه می یابد. کمردرد با منشأ سیاتیک به عنوان ناتوان کننده ترین کمردرد تقسیم بندی می­ شود. درد سـیاتیك موقعی ایجاد می شود که ریشه عصب سیاتیك دراثر فتق دیسك درنواحی زیر مهره L4 مورد فشار قـرار می گیـرد. این می تواند باعث ایجاد درد در تمام طول عصب و یا ناحیه ای ازآن شـود .

علائم آن ممکن است از یك درد خفیف تا ناتوانی و از کارافتادگی کامـل متغیر باشد. گاهی ممکن است با احساس خارش، سوزش، بی حسی و ضعف عضلانی همـراه باشـد. ایـن درد باعث کاهش عملکردهای جسمی، روانی و اجتماعی افراد می شود. سياتيك دردی است كه در شبكه اعصاب كپل و پاها ظاهر می ­شود.

در جوانان و افراد مسن چنين دردی ممكن است بدليل فشار بر روی اعصاب سياتيك بواسطه پايين افتادن مهره ها باشد. در افراد پير عامل فشار اغلب به علت التهاب مفصل ناشی از فساد و تغيير در ستون فقرات می ­باشد. سياتيك يك مشكل كلينيكی متداول است كه ريشه های عصبی مهره پنجم كمری و اولين مهره خاجی را در بر می گيرد. سياتيك از متداول ترين علل كمر درد مزمن می ­باشد.

علت سیاتیک

• سرخوردن دیسک بین مهره­ای و اسپوندیلولیستزی
  • فتق دیسک
  • تنگی کانال نخاعی
  • رشد بیش از حد استخوان بر روی مهره، زائده های استخوانی و ساییدگی مهره
  • نشستن طولانی مدت، برداشتن اجسام سنگین
  • فعالیت­ های مکرری که نیاز به چرخش از ناحیه کمر دارند
  • دیابت و چاقی
  • ضربه
  • سندروم عضله پریفورمیس (عضله هرمی)
  • توموره

علائم سیاتیک

• درد از ناحیه کمر به طرف یک یا دو پا سرایت می­کند (درد از ناحیه کمر به سمت باسن، پشت ران و ناحیه ساق می ­رسد)
  • درد سیاتیک با انجام کارهایی که نیازمند زور است یا با عطسه و سرفه تشدید می شود.
  • احساس ضعف در ران و ساق
  • درد شدید احساس سوزن سوزن شدن، کرخی و گزگز شدن
علائم سیاتیک - سیاتیک - دکتر قولنج

سیاتیک معمولاً در اثر فشار بر عصب سیاتیک ایجاد می شود. عصب سیاتیک بزرگترین عصب در بدن انسان است و از پایین کمر شروع می شود و از پشت ران، ساق پا و پا پایین می رود. در بیشتر موارد، سیاتیک با درمان غیر جراحی بهبود می یابد. درمان های غیر جراحی عبارتند از:

• استراحت: استراحت دادن به عصب سیاتیک می تواند به کاهش درد و التهاب کمک کند.
  • داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs): NSAIDs می تواند به کاهش درد و التهاب کمک کند.
  • فیزیوتراپی: فیزیوتراپی می تواند به بهبود دامنه حرکتی و تقویت عضلات کمک کند.
  • اصلاح سبک زندگی: اصلاح سبک زندگی مانند کاهش وزن و بهبود وضعیت بدنی می تواند به کاهش درد سیاتیک کمک کند.

در موارد شدید، ممکن است جراحی برای سیاتیک لازم باشد. جراحی معمولاً برای درمان فتق دیسک یا تنگی کانال نخاعی انجام می شود. اگر درد سیاتیک شما شدید یا بهبود نمی یابد، باید به پزشک مراجعه کنید.

تشخیص و درمان سیاتیک

درمان سیاتیک - سیاتیک - دکتر قولنج

معاینه پزشک و بررسی علائم و رفلکس ­ها، انجام تست ­هایی نظیر تست لازگ،MRI ، سی تی اسکن، اشعه ایکس در تشخیص قطعی این بیماری کمک می کنند. استراحت، مصرف داروهای مسکن و داروهای ضدالتهابی در کاهش علائم این عارضه کمک می­ کنند. فيزيـوترای يكی از روش های پيشنهادی است كه انجام صـحيح آن، بـدون هيچ گونه عارضه جانبی، بسياری از مـشكلات ناشی از ايـن بيماری را كاهش داده و يا برطرف می ­كند، به طوری که درد و التهاب را کاهش می­ دهد. فیزیوتراپی دراصفهان

در کنار درمان های پزشکی، برخی از درمان های خانگی نیز می تواند به تسکین درد سیاتیک کمک کند. این درمان ها عبارتند از:

• کمپرس گرم یا سرد: کمپرس گرم می تواند به کاهش درد و التهاب کمک کند. کمپرس سرد می تواند به کاهش تورم کمک کند.
  • حرکات کششی: حرکات کششی می تواند به بهبود دامنه حرکتی و کاهش درد کمک کند.
  • ماساژ: ماساژ می تواند به کاهش درد و سفتی کمک کند.
  • طب سوزنی: طب سوزنی یک روش درمانی سنتی چینی است که می تواند به تسکین درد و التهاب کمک کند.

بیشتر افراد با درمان، سیاتیک خود را بهبود می بخشند. در بیشتر موارد، درد سیاتیک طی چند هفته تا چند ماه برطرف می شود. با این حال، در برخی موارد، درد سیاتیک ممکن است مزمن شود.

من پس از آنکه سیاتیک کمرم توسط پزشک متخصص تشخیص داده شد برای ادامه روند درمانم به فیزیوتراپی دراصفهان مراجعه کردم که جزء بهترین کلینیک ها می باشد. دکتر شیربان به من کمک بسیاری در این زمینه کردند. از ایشان ممنونم.

محسن کریمی
کارمند

با مراجعه به کلینک جناب دکتر شیربان و خدماتی که به بنده ارائه دادند بسیار راضی بودم.انجام دادن حرکت های درمانی درد های من را به طرز شگفت انکیزی کاهش داد.به جرئت می توانم بگویم که این کلینیک جزء بهترین فیزیوتراپی دراصفهان می باشد.

زهرا صادقی
خانه دار
دکتر شیربان به همراه تیم تخصصی حداکثر سعی و تلاش خود را کردند که بهترین درمان ها را برای بنده ارائه دهند.در این جا از تمام زحمات ایشان تشکر میکنم.
شاهین کاظمی
ورزشکار

رگ سیاتیک در کجا واقع شده است ؟

این رگ در ناحیه پایین ستون فقرات و بخش تحتانی دیسک کمر قرار گرفته است. با مراجعه به فیزیوتراپی دراصفهان نسبت به درمان خود اقدام نمایید.

علائم سیاتیک کمر چیست؟

از عواملی که موجب این عارضه می شود درد درناحیه کمر، انجام کارهایی که موجب فشار آمدن به سیاتیک می شود، احساس ضعف در ران و ساق، درد شدید ، کرخی و گزگز شدن عوامل ایجاد سیاتیک است.