بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | فیزیوتراپی دیسک گردن در اصفهان

دیسک گردن دکتر قولنج drgholenj


بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | فیزیوتراپی دیسک گردن در اصفهان

دیسک گردن

دیسگ گردن چیست؟

دلایل بوجود آمدن دیسک گردن

درمان دیسک گردن

درمان غیر جراحی

وزش برای دیسک گردن

درمان خانگی برای دیسک گردن

فیزیوتراپی برای درمان دیسک گردن

دارو برای درمان دیسک گردن

درمان گیاهی دیسک گردن

درمان جراحی

پیشگیری از دیسک گردن

 

شکل 1 بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

شکل 2 فیزیوتراپی دیسک گردن در اصفهان

عنواندیسک گردن
نویسندهالهه سادات محمد علیزاده
دپارتماناوج شید
مدت زمان مطالعه9 دقیقه
تعداد کلمات996 کلمه

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | فیزیوتراپی دیسک گردن در اصفهان

دیسک گردن

دیسگ گردن چیست؟

کمابیش دشوار ترین بیماری گردن دیسک گردن میباشد. مایه غضروفی میان مهره های گردنی پیش میاید و منجر به تنگی اعصاب گردنی میگردد. همینطور یک واکنش التهابی خیلی شدید را خلق مینماید. مرسوم ترین محل برای بیرون زدگی دیسک گردن، دیسک رقم پنج و شیش و هفت میباشد. فیزیوتراپی دیسک گردن در اصفهان یکی از اساسی ترین مسائل در بهترین فیزیوتراپی در اصفهان و دکتر قولنج میباشد.

غالبا درد یا بی حسی یا گزگز یا مورمور در دست ها موجود میباشد. بویژه زمانی این درد به دست چپ انتقال و تیر میکشد. (drgholenj) تعدادی از افراد آنرا با درد قلبی اشتباه میگیرند و پی درمان آن میروند. درد دیسک گردن اکثرا در دستها حس میگردد بی آنکه شخص دردی را در گردن خود حس نماید. درمان دیسک گردن بسیار دشوار میباشد. اشخاصی که هم دیسک کمر و هم گردن را تجربه نمودند، میگویند درد دیسک گردن از همۀ دردها بدتر میباشد. مبتلایانی هم میگویند چند شب است که موفق به خوابیدن نشدند. خوشبختانه اکثر مبتلایان دیسک گردن با ابزار های جدید درمانی ما به راه های غیر جراحی درمان شده اند. درصد خشنودی بیماران در درمان دیسک گردن بیش تر از دیسک کمر بوده است. (drgholenj)

دلایل بوجود آمدن دیسک گردن

1# بلند نمودن نادرست اجسام هم میتواند موجب ایجاد دیسک گردن گردد.
2# بالا رفتن سن نقش اساسی در تولید انواع دیسک‌ها از قبیل دیسک گردن دارد. با زیاد شدن سن، دیسک‌های شما خشک ‌تر و سفت ‌تر میگردند. دیوار خارجی و فیبری سخت دیسک امکان دارد سست گردد. فیزیوتراپی دیسک گردن در اصفهان

همینطور دیگر قادر نخواهد بود که هسته ژله ‌ای را در وسط قرار بدهد. این مایه امکان دارد بویسله پارگی در جداره دیسک، بیرون آمده و موجب تولید درد زمان برخورد با عصب گردد.
3# ژنتیک شخص هم در ابتلا به دیسک گردن اثر گذار میباشد.
4# استعمال سیگار هم از جمله دلایل ایجاد کننده دیسک گردن و سایر دیسک ها میباشد.

5# بعضی از فعالیت‌های شغلی و تفریحی هم میتواند مسبب نابودی زودرس دیسک گردن و صدمه آن گردد.

در شکل 1 بهترین فیزیوتراپی در اصفهان نیز میتوانید این مطلب را مشاهده نمایید. (دکتر قولنج)

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

شکل 1 بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

درمان دیسک گردن

درمان غیر جراحی

اکنون به چند مورد از درمان های فاقد جراحی اشاره مینماییم.

وزش برای دیسک گردن

برای گرفتگی کتف و شانه صاف بایستید، پشت و گردن خود را به صورت صاف حفظ نمایید. همینطور شانه ‌ها را کمی عقب بدهید. همانطور که سرتان را رو به جلو نگه داشته ‌اید، به سوی جلو خیره گردید. آنگاه بدنتان را در همین وضعیت چند ثانیه حفظ نمایید. در این وهله، باید کشش اندکی و فاقد دردی در مناطق کتف، گردن و شانه ها حس نمایید. درصورتیکه این حرکت ورزشی شما را گرفتار درد یا مشکل خاصی نمود، آن را انجام ننمایید. فیزیوتراپی دیسک گردن در اصفهان نشانه های بیماریتان را به شما اطلاع میدهد.

درمان خانگی برای دیسک گردن

گردنبند های طبی، این گردنبند‌ ها حرکات گردن را کمی کم مینمایند. همینطور به عضلات آن اجازه میدهند تا مدتی استراحت نمایند. این مشکل باعث میگردد تا فشار به ریشه ‌های عصبی کم تر گردد. بهترین فیزیوتراپی در اصفهان دیسک شما را درمان مینماید.

فیزیوتراپی برای درمان دیسک گردن

نرمش های طبی در فیزیوتراپی مسبب انعطاف بیش تر گردن و استحکام عضلات آن میگردد. این نرمش ها به رفع نمودن دیسک گردن یا کاستن درد و التهاب وابسته به آن کمک فراوانی مینماید.

در شکل 2 فیزیوتراپی دیسک گردن در اصفهان نیز میتوانید این مطلب را مشاهده نمایید.

فیزیوتراپی دیسک گردن در اصفهان

شکل 2 فیزیوتراپی دیسک گردن در اصفهان

دارو برای درمان دیسک گردن

دارو های سازگار برای درمان این بیماری حاوی دارو های ضد التهابی غیر استروئیدی از قبیل میباشد. (  ایبوپروفن، ناپروکسن یا استامینوفن ). این داروها برای کاستن ورم، رفع نمودن اسپاسم ماهیچه یا از میان رفتن درد میباشند.

درمان گیاهی دیسک گردن

یکی از راه های درمان دیسک گردن فاقد جراحی، مصرف گیاهان دارویی میباشند. برای جلوگیری از التهاب مهره های گردن نباید غذا های پرحرارت را با سرد هم زمان میل نمایید. برای نمونه موقع شب و همراه با وعده شام از نوشیدن دوغ دوری نمایید. پس از خوردن شام یک خرما میل ننمایید. (بهترین فیزیوتراپی در اصفهان)

درنهایت، در کنار درمان های گیاهی، طب سوزنی و ماساژ هم میتواند انعطاف مهره های گردن شما را زیاد نماید. با اقسام روغن های گیاهی مانند روغن خردل و نارگیل هم میتواند انعطاف مهره های گردن شما را زیاد نماید.

درمان جراحی

امکان دارد وجهه ‌های درمان محافظه کارانه، بمانند درمان فیزیوتراپی و داروها مسبب کاستن یا اتمام درد نگردد. دکتر امکان دارد عمل جراحی را پیشنهاد نماید. مشابه هر جراحی دیگر، سن بیمار، سلامت کلی و سایر مشکلات موقع جراحی بررسی میگردد. فیزیوتراپی دیسک گردن در اصفهان به درمان دیسک گردن یاری میرساند.

نظیر تمام جراحی ها عمل جراحي دیسک نیز فاقد عارضه نميباشد. بيمار امکان دارد نشانه های ادراری مدفوعی داشته باشد و یا به درمان غیر جراحی پاسخ ندهد. اگر که جراح تبحر وافی داشته باشد و بیمار مسئلۀ خاص دیگری نداشته باشد احتمال پیدایش پیامد ها کمتر میگردد.

پیشگیری از دیسک گردن

معضلات تخریبی گردن و دیسک گردن غالبا وابسته به حالت قرارگیری بدن در طی کار میباشند. برای نمونه، نکات فراوانی دربارۀ کار کردن با رایانه وجود دارد. رعایت این اعمال از پیدایش مشکلات گردن و کمر پیش گیری مینماید. در بهترین فیزیوتراپی در اصفهان به درمان دیسک گردن پرداخته میگردد. امیداواریم از مقاله دکتر قولنج لذت برده باشید. (drgholenj)

در این مقاله ما از چه چیز هایی نام برده ایم؟

در این مقاله ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا همه چیز راجع به دیسک گردن را برای شما عنوان کنیم.

هدف این مقاله چه بود؟

هدف این مقاله درمان دیسک گردن و راه های پشیگیری از آن میباشد.

آیا این مطالب برای شما مفید بود؟

بله بسیار سودمند میباشد.

اخبار فیزیوتراپیدرد گردن

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *