بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی آب آوردن زانو دراصفهان

آب آوردن زانو دکتر قولنج drgholenj


بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی آب آوردن زانو دراصفهان

آب آوردن زانو

آب آوردن زانو چیست؟

تشخیص آب آوردن زانو

نشانه های آب آوردگی زانو

درمان آب آوردن زانو

درمان غیر جراحی

درمان با ورزش

درمان جراحی

پیشگیری از آب آوردن زانو

 

شکل 1 بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 2 فیزیوتراپی آب آوردن زانو دراصفهان

عنوانآب آوردن زانو
نویسندهالهه سادات محمدعلیزاده
دپارتماناوج شید
مدت زمان مطالعه9 دقیقه
تعداد کلمات995 کلمه

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی آب آوردن زانو دراصفهان

آب آوردن زانو

آب آوردن زانو چیست؟

آب آوردگی زانو به موقعیتی میگویند که در آن مایه مفصلی زانو و ساختار پیرامون آن به گرد هم میایند. اصطلاح پزشکی آب آوردگی زانو، “افیوژن” نام دارد. فیزیوتراپی آب آوردن زانو دراصفهان یکی از اساسی ترین مسائل در بهترین فیزیوتراپی دراصفهان و دکتر قولنج میباشد. بعضی اشخاصی که با افیوژن درگیر میگردند، دشواری هایی را تجربه خواهند کرد. آب آوردن زانو میتواند متاثر از استفاده‌ی پیش از اندازه، خدشه و یا ضربه به مفصل خلق گردد. همینطور بعضی از حالات و بیماری ‌های دارای سابقه بیمار، نیز میتواند موجب آب آوردن زانو گردد. میدانیم که این بیماری موجب تولید درد بسیاری میگردد، پس میتواند حرکات نرمال افراد را درگیر ناسازگاری نمایید. از اینرو اشخاص در این حالت در پی طریقه های پزشکی برای درمان آب آوردگی زانو خواهند بود. (drgholenj)

تشخیص آب آوردن زانو

شناسایی آب آوردن زانو بواسطۀ پزشک با بررسی نمودن زانو و لمس کشکک و بالای آن شکل میگیرد. موقعی که التهاب زانو به سبب آب آوردن آن باشد بالای کشکک برافروخته میگردد. همینطور با فشار روی کشکک میتوان آن را بالا و پایین حرکت داد. دکتر معالج شما قادر است آب زانو را با سوزن بیرون بیاورد. این عمل را آرتروسنتز مینامند. پس از کشیدن آب زانو فرستادن آن به آزمایشگاه میتواند به فهم سبب تولید کننده آن یاری نماید.

نشانه های آب آوردگی زانو

  • تورم: مناطقی پیرامون کاسه‌ ی زانوی صدمه‌ دیده، بویژه موقعی که در مقابله با زانوی نرمال استقرار یابد. آنگاه به طریقه ی مشهودی ورم دار مشاهده میگردد.
  • سفتی زانو: جمع شدگی مایعات اضافی در مفصل زانو میتواند از تا و راست نمودن تمامی پا جلوگیری نماید.
  • زانو درد: بسته به سبب آب ‌آوردگی زانو، امکان دارد زانو خیلی دردآورد و عذاب آور باشد. حتی تا اندازه ای که تاب آوردن وزن بروی آن خیلی سخت و یا حتی نشدنی میگردد.

در شکل 1 بهترین فیزیوتراپی دراصفهان نیز میتوانید این مطلب را ببینید. (دکتر قولنج)

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 1 بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

درمان آب آوردن زانو

درمان غیر جراحی

اکنون به 4 مورد از درمانهای خانگی فیزیوتراپی آب آوردن زانو دراصفهان اشاره مینماییم:

1# پوشیدن زانو بند طبی میتواند برای تقویت مفصل زانو و کاستن کشیدگی ساختارهای زانو یاری کننده باشد. مصرف زانو بند های طبی اختصاصی، بخصوص برای اشخاصی که مبتلا به آرتروز زانو هستند سودمند میباشد. زیرا که مقدار وارد گشتن فشار بر بخش های صدمه دیده زانو را کم مینماید. همینطور این فشار را به بخش های سالم مفصل میفرستد . فیزیوتراپی آب آوردن زانو دراصفهان درمان های این بیماری را به شما عرضه مینماید.

2# استراحت: موقعی که زانوی شما دارای درد و ورم میباشد از ایستادن و وزن انداختن روی زانویتان ممانعت نمایید. (drgholenj)

3# کمپرس آب یخ و بالا گرفتن زانو: درمان با سرما میتواند در مدیریت درد و ورم زانو سودمند قرار گیرد. هر 120 تا 240 دقیقه یک بار برای مدت یک ربع روی زانوی خود کیسه آب سرد بگذارید. در موقع قرار دادن کمپرس سرد بر روی زانو بواسطه ی یک پشتی زانوی خود را بالا نگه دارید. یعنی تا جایی که بالاتر از سطح قلب شما استقرار یابد. بهترین فیزیوتراپی دراصفهان آب آوردگی زانوی شما را درمان مینماید.

4# کنترل وزن بدن: کم نمودن وزن بدن میتواند فشار وارد بر زانوهای شما را به کمترین حد برساند. همینطور به حفظ نمودن مفصل زانوی شما در زمانی که فعالیت‌ های زیاد انجام میدهید، یاری نماید.

5# ترزیق کورتیزون: کورتیزون هورمونی استروییدی میباشد که درد و التهاب را با مغلوب نمودن سیستم ایمنی کم مینماید .

در شکل 2 فیزیوتراپی آب آوردن زانو دراصفهان نیز میتوانید این مطلب را ببینید.

فیزیوتراپی آب آوردن زانو دراصفهان

شکل 2 فیزیوتراپی آب آوردن زانو دراصفهان

درمان با ورزش

خوبترین ورزش‌ها برای آرام نمودن ورم زانو، آن ورزش‌هایی میباشد که فاقد تولید درد، مسبب بهبود کارکرد مفصل زانو میگردد. این ورزش‌ها میتواند حاوی شنا، ورزش‌های استحکامی و حرکات کششی باشد. به یاد داشته باشید که سبک حرکات ورزشی به مدل صدمه ‌دیدگی زانو و نشانه های آن وابسته میباشد. همینطور الزاما بویسله دکتر متخصص طب فیزیکی برای شما تجویز گردد. بهترین فیزیوتراپی دراصفهان درمان با ورزش را به شما آموزش میدهد.

درمان جراحی

  • بزل مفصل: بیرون آوردن مایعات از زانو موجب التیام بخشیدن و کاستن فشار بر زانو میگردد. پس از بیرون آمدن مایع از زانو، طبیب با تزریق کورتیکواستروئید به مفصل، برافروختگی را نابود مینماید.
  • آرتروسکوپی: لوله باریکی معروف به آرتروسکوپ از روش برشی باریک وارد زانو میگردد. تجهیزاتی که به آرتروسکوپ وصل میگردد، بافت‌های هم ‌بند را از میان میبرد و زانو را درمان مینماید.
  • جایگزینی زانو: اگر تاب آوردن وزن بدن برای زانوها سخت باشد، احتیاج به عمل جایگزینی زانو تولید میگردد.

پیشگیری از آب آوردن زانو

1% مرتبا به دکتر مراجعه نمایید .اگر درگیر یک بیماری حاد مفصلی از قبیل استئوآرتریت ، آرتریت روماتوئید و یا نقرس میباشید، مکررا پیش دکتر بروید. فیزیوتراپی آب آوردن زانو دراصفهان نشانه های بیماریتان را به شما اطلاع میدهد.

2% داروهایی را که دکتر برای درمان آب آوردن زانوی شما تجویز نموده را تماما مصرف نمایید. اگر پزشک شما، بستن آتل یا بریس زانو را به شما سفارش نموده، حتماً این کار را انجام نمایید .

3% عضلات ران خود را قوی نمایید .اگر عضلات ران شما سست میباشد، دکتر شما را به یک متخصص فیزیوتراپی معرفی مینماید. این کار برای این است که راه های استحکام یافتن این عضلات را به شما بگوید. عضلات قوی ران خوبتر از زانوی شما پشتیبانی مینمایند .

در بهترین فیزیوتراپی دراصفهان به درمان آب آوردن زانو میپردازیم. امیداواریم از مقاله دکتر قولنج لذت برده باشید. (drgholenj)

در این مقاله ما از چه چیز هایی نام برده ایم؟

در این مقاله ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا همه چیز راجع به آب آوردن زانو را برای شما عنوان کنیم.

هدف این مقاله چه بود؟

هدف این مقاله درمان آب آوردگی زانو و راه های پشیگیری از آن میباشد.

آیا این مطالب برای شما مفید بود؟

بله بسیار سودمند میباشد.

بهترین فیزیوتراپی دراصفهانزانو درد

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *