بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | کشیدگی رباط صلیبی دراصفهان

شکل 1بهترین فیزیوتراپی  دراصفهان

شکل 2فیزیوتراپی رباط صلیبی دراصفهان

مقدمه

رباط‌های صلیبی  دارای بالاترین آسیب در بین رباط های زانو هستند.طبق تجربه فیزیوتراپی رباط صلیبی دراصفهان ،در بیشترموارد، این رباط‌ها وقت انجام فعالیت‌های ورزشی مثل فوتبال(شکل 1بهترین فیزیوتراپی  دراصفهان)، بسکتبال، نِتبال و اسکی صدمه می‌بینند که این می‌تواند اثرگذاری بالایی بر توانایی حرکت فرد داشته باشد. به وجهی که دیگر نتواند بعضی امور روزانه، همچون بالا رفتن از پله‌ها، را بدون ابزار کمکی یا یاری دیگران انجام دهد. در این گونه صدمه های زانو، یکی از رباط‌ها کشیده (رگ به رگ) شده یا بعضی وقت ها دچار پارگی می‌شود. پارگی رباط صلیبی می‌تواند جزئی یا کامل باشد.

شکل 1بهترین فیزیوتراپی  دراصفهان

اهمیت بالایی که متخصصین طب فیزیکی من جمله بهترین فیزیوتراپی دراصفهان، در طی 15 سال گذشته به این نوع صدمه داشته‌اند سبب شده، گونه های متفاوتی از درمان‌های غیرجراحی برای توانبخشی رباط‌های پاره شده ایجاد گردد.دکتر قولنج

علایم و نشانه ها

1. درد زانو
  2. ورم حساس شدن و کبودی
  3. کاهش حرکت مفصل زانو؛ در مواردی که رباط کاملاً پاره می‌شود دامنه حرکت به شدت کم می شود.
  4. مفصل زانو بی‌ثبات بوده و حس می‌شود توانایی تحمل وزن بدن را نداشته و خالی می‌کند .
  5. لنگیدن وقت راه رفتن

تشخیص آسیب

اگر حس می‌کنید رباط زانویتان دچار صدمه شده، لازم است به فیزیوتراپی رباط صلیبی دراصفهان رجوع کنید. متخصص اصولا کار خود را با پرسش سؤالاتی در مورد صدمه، شیوه به وجود آمدن آن و مکان درد شروع می‌کند. وی، مفصل زانو را مشاهده کرده و برای تست کردن رباط‌های زانویتان، پای شما را در جهات گوناگون می‌چرخاند، تا بدین شکل بتواند ارزیابی از صدمه احتمالی بدست آوردdrgholenj.

اگر متخصص طب فیزیکی گمان ببرد که آسیب رباط زانویتان جدی‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شد، از شما تست‌های بیشتری همچون اولتراسوند و ام‌آرآی (MRI) گرفته می‌شود. اصولا، چنین تست‌هایی می‌توانند قطع‌شدگی یا پارگی‌های رباط را به تصویر بکشد. بعضی وقت ها یک عکس رادیولوژی نیز لازم است.

درمان ها

اگر حس می‌کنید رباط زانویتان دچار صدمه شده، باید به فیزیوتراپی رباط صلیبی دراصفهان  مراجعه کنید. متخصص معمولاً کار خود را با پرسیدن سؤالاتی در مورد آسیب، نحوه رخ دادن آن و محل درد آغاز می‌کند. وی، مفصل زانو را معاینه کرده و برای تست کردن رباط‌های زانویتان، پای شما را در جهات مختلف می‌چرخاند، تا به این ترتیب بتواند برآوردی از آسیب احتمالی داشته باشد.drgholenj

اگر احتمال داده شود که آسیب رباط زانویتان جدی‌ترازآن چیزی است که تصور می‌شد، از شما تست‌های بیشتری از جمله اولتراسوند و ام‌آرآی (MRI) گرفته می‌شود. معمولاً، چنین تست‌هایی می‌توانند قطع‌شدگی یا پارگی‌های رباط را نشان دهند. گاهی اوقات یک عکس رادیولوژی نیز تجویز می‌شود.که به بهترین فیزیوتراپی دراصفهان در روند درمان کمک می کند.

لیزرتراپی

لیزرتراپی از راه تقویت جریان خون در مکان صدمه دیدگی، باعث کم شدن التهاب و درد به وجود آمده از پارگی رباط و تاندون می شود. این شیوه درمان باعث تقویت عملکرد عضلات شده و با مرتب‌سازی فیبرهای آن‌ها که سبب طبیعی‌تر و روان‌تر شدن انقباض و انبساط عضلات می‌شود، باعث کم شدن اسکار می شود.می توانید این کار را با اطمینان در بهترین فیزیوتراپی دراصفهان انجام دهید.دکتر قولنج

اوزون تراپی

اوزون تراپی(شکل 2فیزیوتراپی رباط صلیبی دراصفهان) که از درمان های غیرجراحی است ،باعث بازیابی رباط  و تمام شدن دردهای مزمن برای همیشه می شود. در این شیوه، تزریق گاز اوزون به بافت همبند سبب تشکیل موادی همچون کلاژن و گاز اوزون می‌شود که توانایی ریکاوری بافت‌های همبند ضعیف یا آسیب‌دیده داخل و پیرامون مفصل را دارد.

شکل 2فیزیوتراپی رباط صلیبی دراصفهان

ورزش

از ورزش برای کمک به ترمیم توانایی حرکت عادی مفاصل و عضلات بهره گرفته می شود. تمرینات دامنه حرکتی باید سریع و با هدف کمک به ترمیم سریع و کامل محدوده حرکتی زانو شروع شوند. این تمرینات حاوی بهره گیری از دوچرخه ثابت، حرکات کششی آرام و اعمال فشارهای تنظیم شده به زانو توسط فیزیوتراپ می‌شوند. همچنین، یک سری تمرینات برای توانبخشی عضلات همسترینگ و چهارسر ران نیز برای شما در نظر گرفته می شود. هنگامی که علائمتان التیام پیدا کرده و به میزان کافی قوی گشتید، یک سری تمرینات تخصصیِ توسط بهترین فیزیوتراپی دراصفهان به شما اعطا خواهد شد، که سبب پایداری زانویتان می‌شوندdrgholenj.

درمان‌های دستی

درمان صدمه رباط‌‌ها با متد درمان‌های دستی مثل متحرک‌سازی مفصل و ماساژ ورم ،درد را کم و گردش خون و توانایی حرکت مفاصل را افزایش می‌دهد.

پی ‌آر پی

پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) که یک پروتئین بیواکتیو (زیست‌فعال) است، محرک تسکین بافت همبند، بازیابی و بازتولید استخوان‌ها، تاندون‌ها و رباط‌ها و تشکیل رگ‌های خونی جدید بوده و به روند بهبود زخم‌ها سرعت می بخشد.

در شیوه پی ‌آر پی، محلول محرک ملایم مستقیماً به محل پارگی یا کشیدگی رباط یا تاندون (ACL، PCL) تزریق می‌شود. این کار سبب تشکیل یک جراحت خفیف و کنترل شده می‌شود، که با انگیزش متابولیسم های طبیعی تسکین بدن سبب ایجاد لایه جدیدی از بافت در مکان صدمه ‌دیده یا ضعیف شده می‌شود.این یکی از روش های اثر بخشی است که فیزیوتراپی رباط صلیبی دراصفهان پیشنهاد می کند.دکتر قولنج

جراحی

با بهره گرفتن از جراحی رباط صلیبی می‌توان بیمارانی که دچار پارگی کامل ACL و PCL شده و به برنامه‌های توانبخشی و فیزیوتراپی جواب نداده‌اند، یا بیمارانی که جدایی ازپارگی کامل ACL و PCL سایر مکانیزم های درون زانویشان صدمه دیده است را معالجه کرد. معمولا بعد از جراحی ترمیمی ACL و PCL به یک دوره طولانی مدت توانبخشی نیاز پیدا می‌شود؛ این دوره درمان که معمولاً 6 تا 12 ماه یا بیشتر طول می‌کشد،بیمارراکمک می‌کند تا بهترین نتیجه ممکن را از درمان به دست آورده و به زندگی روزمره خود برگردد.

آسیب ورزشیاخبار فیزیوتراپیبهترین فیزیوتراپی دراصفهانتجهیزاتتمرین درمانی حرکات اصلاحیدرد هادرمان هازانو دردفیزیوتراپی در اصفهانفیزیوتراپی دراصفهانلیزر پر توانماساژ درمانی

بهترین فیزیوتراپی در اصفهانبهترین فیزیوتراپی دراصفهان