شاک ویو تراپی و روش و موارد درمانی آن

شاک-ویو-تراپی

شاک-ویو-تراپی


شاک ویو تراپی چیست ؟

شاک ویو تراپی یک روش درمانی بدون نیاز به عمل جراحی است و مکانیسم عمل آن به صورت ایجاد پالس های  انرژی است، که بافت های آسیب دیده خاص در تاندون های غیر طبیعی را مورد هدف قرار می دهد. این کار باعث افزایش جریان خون در قسمت های آسیب دیده، تحریک  بازسازی سلول ها و بهبودی می شود، و همچنین عواملی را که باعث ایجاد درد می شوند را کاهش می دهد.

روش درمانی شاک ویو تراپی از خدمات فیزیوتراپی تخصصی است که در کلینیک پیشرفته ی فیزیوتراپی دکتر قولنج انجام می شود. ترکیب روش های درمانی  شاک ویو تراپی و فیزیوتراپی می تواند مزایای درمانی این روش ها را افزایش دهد. ما مفتخر هستیم که بتوانیم از پیشرفته هرجا لازم باشد، برای کلیه بیماران عزیز استفاده کنیم.

 

شاک-ویو-تراپی

شاک ویو تراپی چگونه انجام می شود؟

پروب بر روی ناحیه آسیب دیده قرار داده می شود و امواج لیزر از طریق پوست دریافت می شوند ( یک ماده ی ژل مانند نیز به منظور بهبود روند درمان درد خار پاشنه ، بر روی ناحیه استفاده می شود). امواج شاک ویو تراپی در فیزیوتراپی از طریق پوست دریافت می شوند و به صورت امواج رادیویی انحنا دار، درون بافت آسیب دیده گسترش می یابند.  این امواج شاک ویو باعث ایجاد یک پاسخ التهاب مانند در بافت آسیب دیده ای که تحت درمان است، می شود و باعث می شود که بدن طی یک پاسخ طبیعی به این وضعیت، جریان خون، تعداد رگ های خونی و در نتیجه متابولیسم بافت آسیب دیده را افزایش دهد.

آیا شاک ویو عوارضی هم دارد؟

با تابش این امواج به بدن، کمی احساس ناراحتی خواهید داشت، اما دردناک نیست. فیزیوتراپی که این درمان را بر روی شما انجام می دهد، ابتدا از موج های با شدت کمتر استفاده می کند و سپس آن را تا حدی که احساس راحتی داشته باشید، افزایش می دهد. شاک ویو درمانی در اصل برای درمان سنگ کلیه استفاده می شد و اکنون با ایجاد تغییراتی در آن، برای درمان مشکلات تاندون نیز به کار می رود. معمولا شاک ویو تراپی به صورت سرپایی انجام می شود و نیازی به هیچ گونه بی حسی یا بیهوشی ندارد.

چه بیماری هایی با این روش درمان می شود؟

•    التهاب کف پا (خار پاشنه)
•    تاندونیت شانه
•    بیماری تنیس البو (بازوی تنیس بازان)
•    بیماری تاندون آشیل
•    بورسیت (آماس کیسه های مفصلی) تروکانتر(درد جانبی لگن)
•    درمان بیماری زانوی پرشگران با شاک ویو درمانی زانو
•    درد ساق پا

 

چه مدت زمان برای بهبود لازم است؟

جلسات درمانی شاک ویو تراپی  با  نوجه به تشخیص پزشک و شرایط بیمار و شدت بیماری  تجویز  خواهد شددربسیاری از بیماران بلافاصله بعد از انجام شاک ویو درمانی برای درمان خار پاشنه پا می توان علائم بهبودی را مشاهده کرد. از جمله مزایای روش شاک ویو تراپی مختل کردن سیگنال‌های درد بدون عوارض جانبی میباشد.

آیا این روش دردناک است؟

این روش معمولا بدون درد و ناراحتی میباشد.

میزان موفقیت این روش درمانی چقدر است؟

در یک درمان موفق، طی ۳ ماه حداقل ۷۵% از درد بیمار کاهش خواهد یافت. در سراسر جهان میزان موفقیت این روش، ۸۰تا ۹۰% می باشد.

شاک ویوتراپی چقدر ایمن و بی خطر است؟

تکنولوژی شاک ویو درمانی چندین دهه است که بر روی میلیون ها نفر در سرتاسر جهان به کار رفته است. در تمام موارد استفاده از این روش، هیچ گونه عوارض جانبی جدی در سیستم اسکلتی عضلانی دیده نشده است.

بنده به دلیل کار زیاد دچار گرفتگی عضلات شده بودم. طی دوره درمانی که دکتر شیربان برای بنده برنامه ریزی کرد. از دکتر و تیم خوبی که دارند بسیار سپاسگزارم.

محمد سهندی
مدیرعامل شرکت سیمان سپاهان

من برای درد های خود از روش های مختلفی استفاده کردم. تا اینکه به فیزیوتراپی دکتر قولنج مراجعه کردم و دکتر شیربان به من استفاده از روش شاک ویو را توصیه کردند. خداروشکر بعد از انجام این شیوه درمانی نتیجه خوبی را گرفتم.

وحید ابراهیمی
مشتری راضی ما

واقعا دکتر شیربان در بهبود درد های من کمک زیادی کردند. من از ایشان بابت تمامی زحماتی که کشیدند تشکر می کنم. و به افرادی که به دنبال یک فیزیوتراپی خوب هستند این کلینیک را توصیه  می کنم.

 

دکتر علیرضا براتی
فیزیوتراپ و دوست ما

سوالات متداول آب درمانی

چطور میتوانیم یک دوره درمان را در دکتر قولنج تجربه کنیم؟
شاک ویوتراپی چگونه انجام می شود؟

یک پروب بر روی ناحیه آسیب دیده قرار داده می شود و امواج لیزر از طریق پوست دریافت می شوند امواج شاک ویو تراپی در فیزیوتراپی از طریق پوست دریافت می شوند و به صورت امواج رادیویی انحنا دار، درون بافت آسیب دیده گسترش می یابند

چه بیماری هایی با این روش درمان می شود؟

التهاب کف پا،تاندونیت شانه،بیماری تاندون آشیل،درد ساق پا،بیماری تنیس البو (بازوی تنیس بازان) قابل درمان با این روش است.

آیا این روش دردناک است؟

این روش معمولا بدون درد و ناراحتی می باشد. و نگرانی بابت انجام این کار نداشته باشید.

روش های درمان

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *