بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | درد دنبالچه

شکل 1بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 2فیزیوتراپی درد دنبالچه دراصفهان

مقدمه

دنبالچه استخوان پایانی ستون فقرات است که زیر استخوان خاجی جای گرفته است. این قسمت از بدن انسان بیشتر مشابه آثار باقی مانده از یک دم است. و به این علت به استخوان دم (tailbone) نیز معروف است.و کارهای درمانی آن در فیزیوتراپی درد دنبالچه دراصفهان انجام می شود.

دنبالچه ستون فقرات از 3 تا 5 قسمت جدا بوجود آمده است.و تفاوت در شمار این قسمت ها در بین اشخاص گوناگون می‌تواند زاویه یا انحنای کلی دنبالچه را تعیین کند. و بر مفاصلی که بین این بخش‌ها قرار دارند،اثر گذاری کند. شکل 1بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

التهاب دنبالچه (یا رنجش در قسمت استخوانی که در انتهای ستون فقرات در ناحیه بین باسن و بالای مقعد قرار گرفته) را به عنوان درد دنبالچه یاد می کنیم. این مشکل تشکیل درد و ناراحتی در بخش پایانی ستون فقرات در ناحیه بین باسن را به دنبال دارد. این درد معمولا با نشستن بلند مدت دوچندان خواهد شد.پس  بهتر است هر چه زودتر به بهترین فیزیوتراپی دراصفهان مراجعه کنید.دکتر قولنج

شکل 1بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

عوامل به وجود آورنده

علت درد دنبالچه معمولا به سبب صدمه دیدگی است، ولی احتمال دارد این درد به طور اتفاقی با آسیب‌دیدگی همراه باشد. در اصل موقعیت های گوناگون می‌توانند دارای نشانه هایی باشند که مشابه به درد دنبالچه است. برای نمونه در این مورد می شود از درد عصب سیاتیک، عفونت (شامل ابتلا به بیماری زونا در ناحیه کمر)، کیست‌های پیلونیدال‌ (یك‌ كیسه‌ كوچك‌ پوستی‌ حاوی‌ مو در قسمت‌ پایین‌ كمر)، التهاب مفاصل ساکروایلیاک (sacroiliitis)، و شکستگی مهره‌های کمر (شکستن استخوان دنبالچه یا ترک‌خوردگی آن) نام برد.

علایم و  نشانه ها

علایمی که فیزیوتراپی درد دنبالچه دراصفهان با آن مواجه شده است شامل .رنجش و ناراحتی سطحی در محدوده دنبالچه از نشانه های اصلی دچار شدن به درد دنبالچه است. این موقعیت می‌تواند سبب تشکیل مشکل در رابطه با نشستن فرد و دراز کشیدن به پشت شود. همچنین اضافه بر درد حس شده در لحظه نشستن، درموقعیت شخص اغلب با ناراحتی زیادی در محدوده دنبالچه روبرو می‌شود.drgholenj

شیوه های درمانی

درمان خانگی

اغلب به اشخاص مبتلا به درد دنبالچه بهترین فیزیوتراپی دراصفهان پیشنهاد می کند، از یک صندلی با تشک مناسب در لحظه نشستن بهره بگیرند و از نشستن بلند مدت تا جایی که امکان دارد پرهیز کنند. در حالتی که این موقعیت رشد یافته یا بشکل دائم برای شخص دشواری به وجود آورد، باید از شیوه های مخصوص برای وارسی درست موقعیت و معالجه درد بهره گرفته شود.

تزریق کورتیزون

برای برخی بیماران مبتلا به درد ادامه دار درمحدوده دنبالچه از تزریق داروهای کورتیزون به صورت موضعی بهره مند میشوند. این تزریق‌ها یک مرحله درمان ساده است که در فیزیوتراپی درد دنبالچه دراصفهان انجام شده ،و می‌تواند کاهش قابل توجهی در درد بیمار بوجود اورده و حتی بیشترنشانه ها را رفع کند. بعضی وقت ها برای این تزریق‌ها از فلئوروسکوپی یا اسکن مافوق صوت نیز استفاده می کنند.drgholenj

تزریق داروی بی حسی

تزریق‌های قابل استفاده دیگر برای درمان این شرایط می‌تواند شامل تزریق داروی بی‌حسی به محل آسیب دیده باشد. این تزریق می‌تواند انتقال پیام را از طریق عصب مسدود کرده و کاهش درد دنبالچه را برای بیمار به همراه داشته باشد. نتایج حاصل از این روش درمانی نشان دهنده کاهش چشمگیر درد بیمار حتی در زمان بلند شدن وی از روی تخت پس از انجام تزریق است.

اوزون تراپی

اوزون‌تراپی می‌تواند روند بازسازی بدن را با بالا بردن چرخش خون در ناحیه صدمه دیده سرعت بخشد. و بدین صورت مشکل را از بین ببرد. برای این کار میزان کمی رنگ ویژه برای وارسی جایگاه سوزن و ماده استروئید به محل تزریق می کنند. دستاورد های حاصل از این تزریق بعد از یک هفته به مرور زمان معلوم می شود. در حالاتی که کاهش درد بیمار بعد از این تزریق مطلوب نباشد، می‌توان پس  از یک ماه روند  تزریق را مجدداً انجام داد. در این موقعیت کارایی غیر عادی در ناحیه کمر (در صورت وجود) درمان نمی‌شود، ولی رنجش بیمار بطور معینی کم می شود.این روش در بهترین فیزیوتراپی دراصفهان به بهترین نحو انجام می شود.دکتر قولنج

درمان دستی

روند درمان دستی حاوی دستکاری وضع دنبالچه یا ماساژ عضلات است. دستکاری دنبالچه در این وضعیت مشمول حرکت دادن دنبالچه و ایجاد کشش در آن (و نیز کشش در عضلات متصل به آن) با شیوه های مخصوص است.که به طور ویژه در فیزیوتراپی درد دنبالچه دراصفهان به آن توجه می شود.drgholenj

ترکشن

یکی از شیوه های درمان در این نوع شامل واژگون‌درمانی (inversion therapy) است. (شکل 2فیزیوتراپی درد دنبالچه دراصفهان)روند درمان در این حالت مشمول آویزان شدن بیمار از پایین به بالا بر روی یک میز ویژه است. برای این کار پاهای بیمار در وضع درستی بسته شده و وضعیت میز در زاویه درستی تنظیم می‌شود. بدین صورت می‌توان کشش لازم را در ستون فقرات به وجود آورد. دستاورد های بدست آمده از پژوهش های صورت گرفته پیرامون این شیوه نشان دهنده تاثیرگذاری آن برای درمان افراد مبتلا به درد دنبالچه است.

شکل 2فیزیوتراپی درد دنبالچه دراصفهان

حرکات تمرینی

فیزیوتراپی برای معالجه درد دنبالچه می شود مشمول حرکت دادن عضلات سفت و دردناک در محدوده دنبالچه باشد. همچنین در این وضع احتمال دارد برای بیمار از متد های ریلکس کردن میوفاسیال (Myofascial) و نیز مودالیتی‌های موضعی نیز بهره مند شد.

و یا حرکاتی مثل اسکات بی وزنی،حرکت پوسته صدف و کشش زردپی که به طور کامل تر در بهترین فیزیوتراپی دراصفهان برای بیماران شرح داده می  شود.دکتر قولنج

عمل جراحی

در موارد کمیاب، وقتی که با بکارگیری شیوه‌های معالجه محافظه کارانه درد بیمار کم نشود، باید ازعمل جراحی برای برداشتن قسمت صدمه ‌دیده استخوان دنبالچه بهره مند شد.

آرتروزاخبار فیزیوتراپیبهترین فیزیوتراپی دراصفهانتجهیزاتتراکشنتمرین درمانی حرکات اصلاحیدرد لگندرد هادرمان هافیزیوتراپی در اصفهانفیزیوتراپی دراصفهانکمر دردماساژ درمانی

بهترین فیزیوتراپی در اصفهانبهترین فیزیوتراپی دراصفهان