بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | درد زیرپنجه

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی درد زیرپنجه دراصفهان

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان فیزیوتراپی درد زیرپنجه دراصفهان دکتر قولنج drgholenj


بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی درد زیرپنجه دراصفهان

عنواندرد زیرپنجه
نام نویسندهآیدین استوار
نام دپارتماناوج شید
تعداد کلمات1121
مدت زمان تقریبی مطالعه11 دقیقه

فهرست

مقدمه

علل ایجاد

علایم

درمان

درمان خانگی

تزریق استرویید

فیزیوتراپی

آموزش و توصیه

ورزش کردن

درمان دستی

طب سوزنی

تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست

اولتراسوند

عمل جراحی

راه های پیشگیری

فهرست شکل

شکل 1بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 2فیزیوتراپی درد زیرپنجه دراصفهان

مقدمه

متاتارسالژی دردی است در زیر پنجه پا که دقیق در زیر سر استخوان های متاتارس قراردارد.یعنی محلی که استخوان های متاتارس به استخوان های انگشتان پا وصل شده اند. متاتارسالژی یک عارضه نیست بلکه یک نشانه است. درد زیر پنجه پا را بیماری های متفاوتی می توانند تشکیل دهند.که فیزیوتراپی درد زیرپنجه دراصفهان به طور اختصاصی  به آن پرداخته است.

علل ایجاد

  1. بکارگیری زیاد پا : در دونده ها یا دیگر ورزشکاران مثل تنیسورها که جهش زیاد قسمتی از فعالیت آنان است، احتمال دارد فشار بالایی به سر استخوان های متاتارس وارد شده که سبب تشکیل درد در زیر پنجه پا شود.
  2. کفش پاشنه بلند : کفش پاشنه بلند می تواند سبب انتقال فشار وزن بر روی پنجه پا گشته و سبب درد در زیر پنجه شود. کفش های تنگ نیز توانایی تولید این فشار را دارند.
  3. وزن زیاد : اضافه وزن میتواند سبب ایجاد فشار بالایی بر رو و زیر پنجه پا شود.وزن مناسب خود را می توانید از بهترین فیزیوتراپی دراصفهان جویا شوید.
  4. مچ پا و تاندون آشیل سفت و خشک : این حالت با عوض کردن توازن فشار وزن در زیر پنجه پا مسبب درد زیر پنجه می باشد.
  5. آرتریت : التهاب مفاصل متاتارسوفالانژیال مثل آنچه در بیماری نقرس اتفاق می افتد را فیزیوتراپی درد زیرپنجه دراصفهان به عنوان مسبب بروز درد زیر پنجه پا نام میبرد..
  6. دیابت : دیابت میتواند سبب صدمه دیدن اعصاب کف پا و پیرو آن ایجاد درد در زیر پنجه شود.

علایم

مهمترین نشانه متاتارسالژی درد در زیر پنجه پا است که با ایستادن، راه رفتن و دویدن تشدید میشود. بعضی وقت ها درد در زیر سر یکی دو تا از متاتارس ها احساس می گردد.و در برخی اشخاص درد احتمال دارد در زیر تمام پنجه پا حس شود. این درد اصولا به مرور و در طی چند هفته بوجود می آید و تشدید می شود. فشار با انگشت به زیر پنجه پا سبب ایجاد درد میشود.

پزشک برای بررسی متاتارسالژی و یافتن علت آن بررسی های آزمایشگاهی را انجام میدهد و از روش های تصویربرداری مانند رادیوگرافی ساده، اسکن رادیوایزوتوپ و ام آر آی استفاده میکند.و می تواند شمارا به فیزیوتراپ خوب مانند بهترین فیزیوتراپی دراصفهان ارجاع دهد.

درمان

درمان خانگی

  1. دراز کشیدن و بالا نگه داشتن پا
  2. کم کردن وزن
  3. استفاده از کفشی با پاشنه کوتاه تر و پنجه پهن تر
  4. استفاده از پد های نرم زیر سر متاتارس
  5. انجام نرمش های کششی برای افزایش انعطاف پذیری مفصل مچ پا و تاندون آشیل
  6. داروهای ضد التهاب و ضد درد

با مشخص شدن علت اصلی متاتارسالژی فیزیوتراپی درد زیرپنجه دراصفهان میتواند بیماری اصلی را درمان کرده و درد زیر پنجه را از بین ببرد.

تزریق استرویید

استروئیدها نسخه دست ساز هورمون‌هایی هستند که به طور عادی به وسیله غدد فوق کلیه ترشح می‌شوند، این دو غده کوچک در قسمت فوقانی کلیه جای  گرفته اند. اگر که بیمار بیش از مقدار تولیدی استروئید در بدن از این هورمون استفاده کند موضع درد و تورم و التهاب بدن کم می شود. استروئید همچنین می‌تواند سبب کاهش فعالیت دستگاه ایمنی بدن که وظیفه حفاظت از بدن در برابر بیماری وعفونت را برعهده دارد، شود.

فیزیوتراپی

متخصص فیزیوتراپی در بهترین فیزیوتراپی دراصفهان بدن را به عنوان یک واحد کل در نظر می‌گیرد. و فقط بر جنبه‌های فردی یک بیماری یا آسیب دیدگی تمرکز نمی‌کند.

آموزش و توصیه

متخصص فیزیوتراپی درد زیرپنجه دراصفهان اطلاعات کامل و جامعی را در خصوص مواردی که می‌‌توانند بر زندگی روزانه بیمار موثر باشند . از قبیل حالت بدن، برداشتن اشیا به صورت صحیح یا استفاده از شیوه های ویژه حمل اشیا در اختیار بیمار می گذارد تا از رخداد صدمه دیدگی پیشگیری کند.

ورزش کردن

انجام دادن بعضی از تمرینات ورزشی می‌‌تواند به تقویت قدرت حرکتی و سلامت عمومی بیمار کمک کند و بعضی از نقاط بدن او را نیروبخشی کند.

درمان دستی

متخصص فیزیوتراپی در بهترین فیزیوتراپی دراصفهان برای التیام درد و رفع سفتی و خشکی سطح مورد نظر از حرکات دست خود بهره مند می شود(شکل 1بهترین فیزیوتراپی دراصفهان)، تا اعضای بدن بیمار بتوانند کارایی  بیشتری از خود ارایه  دهند.

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی درد زیرپنجه دراصفهان

شکل 1بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

طب سوزنی

در این شیوه  سوزن‌های نازکی را وارد نقاط ویژه ای از بدن می‌کنند، تا بتواند با بهره گیری ازآنها باعث کاهش سطح درد و سرعت بخشی به روند بهبودی گردد.

تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست

در این شیوه فیزیوتراپی درد زیرپنجه دراصفهان یک دستگاه کوچک که با باتری کار می‌کند روی سطح مذکور می گذارند ،تا بتواند شریان الکتریکی را به آن محل بفرستد و بدین صورت از مقدار درد کم کند.

اولتراسوند

در این متد نیز از امواج صدا که دارای فرکانس بالایی هستند، کمک می  گیریم که با انگیزش شریان خون و فعالیت سلولی به معالجه بافت های عمیق صدمه دیده می پردازد. تا بدین شکل از مقدار درد و اسپاسم بکاهیم و فرایند بهبودی را  سرعت بخشیم.

عمل جراحی

شخص بیمار باید در مورد ضرورت انجام عمل جراحی(شکل 2فیزیوتراپی درد زیرپنجه دراصفهان) از پزشک خود بپرسد. بعضی وقت ها در بعضی موارد کمیاب که شیوه های پیشین توانایی کنترل درد را نداشته اند،انجام عمل جراحی برای معالجه این بیماری الزامی می شود. اگر که هیچکدام از شیوه های درمانی نتوانند باعث التیام بیمار شوند، و پزشک وجود سایر دلایل را در خصوص تشکیل درد رد کند بیمار باید برای جراحی با پزشک خود مشاوره کند. پزشک هم ارزیابی روند جراحی را انجام و بیمار را به متخصص جراحی سوق می دهد. متخصص جراحی هم بر اساس علت و شدت بروز مشکل بیمار به تصمیم گیری درباره ی نوع جراحی از قبیل جراحی بونیون، جابجا کردن استخوان، یا جابجا کردن انگشت چکشی می پردازد. در این نوع جراحی‌ها روند بازیابی می‌تواند تا سه ماه به درازا بینجامد.که می توانید آن را در بهترین فیزیوتراپی دراصفهان انجام دهید.

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی درد زیرپنجه دراصفهان

شکل 2فیزیوتراپی درد زیرپنجه دراصفهان

راه های پیشگیری

  1. داشتن رژیم غذایی متعادل سبب حفظ سلامت بدن می شود.
  2. مداوم ورزش کنید و از شیوه هایی که فشار کمی بربدن شما می آورد بهره مند شوید.
  3. از کفی و محافظ پا کمک بگیرید تا بهتر از پای خود مراقبه کنید.
  4. به جای کفش‌های معمولی از کفش ورزشی که کفی مناسبی دارد کمک بگیرید.
  5. تناسب اندام داشته باشید. چاقی و اضافه وزن فشار زیادی را بر پا می آورند و می‌‌توانند سبب وخیم تر شدن علائم و نشانه‌های متاتارسالژی شوند.

اخبار فیزیوتراپیبهترین فیزیوتراپی دراصفهانتجهیزاتتمرین درمانی حرکات اصلاحیدرد پنجه پادرد کف پادرد هادرمان هاطب سوزنیفیزیوتراپی در اصفهانفیزیوتراپی دراصفهانماساژ درمانی

بهترین فیزیوتراپی در اصفهانبهترین فیزیوتراپی دراصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *