بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی کیست زانو بیکر در اصفهان

کیست زانو بیکر

کیست زانو بیکر دکتر قولنج drgholenj


بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی کیست زانو بیکر در اصفهان

فهرست مطالب

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | فیزیوتراپی کیست زانو بیکر در اصفهان

کیست زانو بیکر

کیست بیکر چیست؟

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان و دلیل پیدایش کیست بیکر

نشانه های کیست زانو بیکر چیست؟

کیست زانو بیکر چگونه تشخیص داده میگردد؟

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان و درمان کیست زانو بیکر

درمان غیر جراحی

درمان جراحی

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان و پیشگیری از کیست زانو بیکر

فهرست شکل ها

شکل 1 بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

شکل 2 فیزیوتراپی کیست زانو بیکر در اصفهان

عنوانکیست زانو بیکر
نویسندهالهه سادات محمد علیزاده
دپارتماناوج شید
مدت زمان مطالعه8 دقیقه
تعداد کلمات887 کلمه

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی کیست زانو بیکر در اصفهان

کیست زانو بیکر

کیست بیکر چیست؟

کیست بیکر به التهابی گفته میشود که متاثراز جمع شدن مایه بیرون آمده از مفصل در خلف زانو تولید میگردد. به همین خاطر به آن کیست یا ورم پشت زانو هم عنوان میگردد. یکی از اساسی ترین مسائل در بهترین فیزیوتراپی دراصفهان ، فیزیوتراپی کیست زانو بیکر در اصفهان میباشد. این بیماری بسیار مرسوم میباشد. همینطور به آسانی هم درمان میگردد.

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان و دلیل پیدایش کیست بیکر

مایه درون مفصل، به زانو یاری مینماید تا زانو به نرمی حرکت نماید. کیست بیکر هنگامی تولید میگردد که مقدار این مواد زیاد گردد. مواد اضافی مفصل، به پشت زانو فشار داده میگردد. عللی که این مایع اضافی امکان دارد متاثر از آنها به وجود آید ازقبیل موارد زیل میباشد. (drgholenj)

  • آرتروز یا استئوآرتریت مرسوم ترین نوع بیماری میباشد که به همراه کیست بیکر مشاهده میگردد.
  • پارگی غضروف مثل پارگی مینیسک زانو
  • صدمه دیدگی یا حادثه
  • وجود عفونت در مفصل

پیدایش کیست پشت زانو در نونهالان امکان دارد به سبب بیماری بورس باشد. بورس کیسه‌ کوچک شامل مایع میباشد که در بین استخوان و ساختار نرمی تولید میگردد. (دکتر قولنج)

نشانه های کیست زانو بیکر چیست؟

نشانه های کیست بیکر در شماری از موارد تنها ورم پس زانو و یک درد اندک در پیرامون زانو میباشد. البته امکان دارد درد وابسته به صدمه دیدگی ابتدایی از لحظه بروز مصدومیت هنوز در منطقه زانو وجود داشته باشد. امکان دارد شما یک برآمدگی نرم را در ببنید که از پشت زانوی شما بیرون زده باشد. (فیزیوتراپی کیست زانو بیکر در اصفهان) هرقسم فشار بر این برجستگی ها یا هر تنشی وارد بر زانو، مسبب بزرگ و ورم دار شدن آن میگردد. امکان دارد کیست بیکر بطور خودکار رفع گردد. در این شرایط مقیاس کیست بیکر بشکل خودکار کم گردیده و یا در زیر پوست باز میگردد.

زمانی که کیست در زیر پوست باز میگردد، مایع درون آن بواسطۀ بدن جذب خواهد گشت. البته در غالب حالات، کیست بیکر پس از باز شدن بسیار سریع مجددا پدیدار میگردد. براین اساس خوبتر میباشد که برای درمان بنیادی، سبب اصلی بوجود آمدن آن شناسایی میگردد و زیرنمود درمان قرار گیرد. در شکل 1 بهترین فیزیوتراپی دراصفهان نیز میتوان به مطلب اشاره نمود.

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 1 بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

کیست زانو بیکر چگونه تشخیص داده میگردد؟

قبل از آغاز درمان باید شناخت درست انجام گردد. بیمار باید در لحظۀ رویارویی با برآمدگی و ورم پشت زانو و درد و سختی این مفصل به دکتر مراجعه نماید. دکتر برای این که اطمینان پیدا نمایید که این برآمدگی به کیست بیکرمنوط نمیگردد، دستور انجام چند تست را میدهد. تزریق مایه حایل بعد از آرتروگرام زانو و ام آر آی به هدف تایید شناسایی کیست بیکر انجام میگردند. بهترین فیزیوتراپی دراصفهان کیست زانو بیکر شما را تشخیص میدهد. (drgholenj)

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان و درمان کیست زانو بیکر

درمان غیر جراحی

1# دارو: دکتر امکان دارد یک داروی کورتیکواستروئیدی ازقبیل: کورتیرزون را به زانویتان تزریق نماید تا التهاب آن را کم نماید. این کار امکان دارد سبب کم شدن درد گردد اما همواره از یپدایش کیست پیش گیری نمینماید.

2# فیزیوتراپی: استفاده از بانداژ و عصای زیر‌بغل امکان دارد به کاستن درد یاری نماید. همینطور کم نمودن دامنۀ حرکتی و انجام تمرینات استحکام دهندۀ عضلات محدوده زانو امکان دارد موجب حفظ کارکرد زانو گردد. (دکتر قولنج)

3# یخ: کاستن درد و ورم وابسته به کیست بیکر مقصود این طریقه میباشد. کمپرس یخ مهیا شده از تکه های یخ و حوله را میتوان برای درمان کیست بیکر بکار برد.

4# خم وراست نمودن زانو در فیزیوتراپی کیست زانو بیکر در اصفهان: زانو را تا جایی که میتوانید تا وراست نمایید. این تمرین را سی بار همواره انجام نمایید.

5# ماساژ درمانی: که با پنهان نمودن کیست بیکر میتواند به اشخاص یاری نمایید. با دقت به مسائل سابقه دار در زانو میتوان ورم، درد و نابسمانی وابسته به کیست بیکر را آرام نمود.

6# لیزر درمانی: طریقۀ لیزرتراپی سرد را برای کاستن ورم میباشد. همینطور توسعۀ توانایی بدن در به حرکت در آوردن مایه به صورت درست، پیشنهاد میگردد. لیزردرمانی سرد از درمان لیزر کم ‌توان میباشد که اغلب برای کاستن ورم و التهاب استفاده میگردد.

در شکل 2 فیزیوتراپی کیست زانو بیکر در اصفهان نیز میتوانید این مطلب را مشاهده نمایید.

فیزیوتراپی کیست زانو بیکر در اصفهان

شکل 2 فیزیوتراپی کیست زانو بیکر در اصفهان

درمان جراحی

جراحی آخرین راهی میباشد که فقط برای درمان حالات پیشرفته بیماری میباشد. همینطور در صورت ضرورت واکنشی آنی برای آرام نمودن درد توانفرسای مبتلا انجام میگردد. بهترین فیزیوتراپی دراصفهان به درمان شما یاری میرساند.

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان و پیشگیری از کیست زانو بیکر

خوبترین کار برای جلوگیری از بیماری کیست بیکر، مراقبت از زانو و جلوگیری از صدمه رسیدن به آن است. برخی از عمده ترین اعمالی که شما میتوانید برای جلوگیری از صدمه دیدن زانو انجام نمایید، بشکل زیل میباشد. (فیزیوتراپی کیست زانو بیکر در اصفهان)

  • پوشیدن کفش ‌های سازگار
  • چرخیدن بر روی برجستگی کف پا بجای چرخیدن روی زانوها
  • گرم نمودن بدن پیش از آغاز فعالیت ‌های ورزشی و سرد نمودن بدن پس از اتمام آن
  • موقعی که در زمان ورزش کردن، زانوی شما صدمه میبیند، بایستید و سریعا به شرایط زانوی خود رسیدگی نمایید. اگر نشانه های صدمه ‌دیدگی آن به زودی بهبود پیدا ننمود، حتماً به دکتر رجوع نمایید. امیداواریم از مقاله دکتر قولنج لذت برده باشید. (drgholenj)

در این مقاله ما از چه چیز هایی نام برده ایم؟

در این مقاله ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا همه چیز راجع به کیست زانو بیکر را برای شما عنوان کنیم.

هدف این مقاله چه بود؟

هدف این مقاله تشخیص درمان کیست بیکر و تشخیص و درمان و پیشگیری از آن میباشد.

آیا این مطالب برای شما مفید بود؟

بله بسیار سودمند میباشد.

بهترین فیزیوتراپی دراصفهانزانو درد

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *