drgholenj بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی مینیسک زانو دراصفهان | دکتر قولنج  | drgholenj

مینیسک زانو

مشکلات ناشی از مینیسک زانو

دلایل بروز پارگی مینیسک زانو

انواع پارگی مینیسک زانو

انواع درمان پارگی مینیسک زانو

شکل 1فیزیوتراپی مینیسک زانو دراصفهان

شکل 2بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

عنوان مقالهبهترین فیزیوتراپی دراصفهان
نویسندهلیلا عرفانی راد
دپارتماناوج شید
تعداد کلمات884 کلمه
مدت زمان مطالعه10 دقیقه

مینیسک زانو

مینیسک یکی از بخش های مهم زانو می باشد و نقش ضربه گیر را دارد. مینیسک یک ساختار آناتومیکی (فیبروکارتلیاژینوز) است که شکلی هلالی دارد. مینیسک ها فقط بخشی از حفره مشترک را تقسیم می کند. در انسان مینیسک در مفاصل زانو ، مچ ، آکرومیوکلوئیکولار ، استرنوکلوویولار و مفاصل گیجگاهی وجود دارند. اما در حیوانات دیگر ممکن است در مفاصل دیگر وجود داشته باشد.

مشکلات ناشی از مینیسک زانو

مینیسک زانو هم مانند دیگر اعضای بدن ممکن است دچار مشکلاتی شود. آسیب های مینیسک یکی از آسیب های رایج می باشد. بیماری هایی مانند کریپتوس و قفل کردن مفاصل از جمله بیماری های این قسمت بدن می باشند. این مشکلات می تواند به دلیل کهولت سن و یا بدلیل آسیب های ناشی از تصادف و غیره به‌بار آیند. با دکتر قولنج بهترین فیزیوتراپی دراصفهان برای کسب اطلاعات بیشتر همراه شوید.

دلایل بروز پارگی مینیسک زانو

پارگی مینیسک زانو می تواند به دلایل متعددی ایجاد شود. تعدادی از این دلایل عبارتند از:

• فرسودگی مینیسک به دلیل کهولت سن
  • ورزش های برخوردی مانند فوتبال
  • ورزش های دو میدانی
  • بلند کردن اجسام سنگین

همچنین شما می توانید از دکتر قولنج  فیزیوتراپی مینیسک زانو دراصفهانبرای شناخت دلایل بروز آن کمک بگیرید. همانطور که در شکل 1 مشاهده می کنید.

شکل 1فیزیوتراپی مینیسک زانو دراصفهان

انواع پارگی مینیسک زانو

پارگی و کشیدگی مینیسک زانو از رایج ترین مشکلات ناشی از این قسمت می باشد. آسیب های ناشی از مینیسک از تخریب داخلی جزئی گرفته تا پارگی های مشخص قابل دسته بندی است. این گونه آسیب ها بسته به محل دقیق آسیب خود دارای درجه بندی می باشد. این درجه بندی ها عموما با دستگاه MRI قابل مشاهده است و مشخص می شود. همچنین می توان بر اساس شکل پارگی آنها را دسته بندی کرد.

• پارگی دسته سطلی
  • پارگی شبیه به بال
  • پارگی های طولی
  • پارگی های عرضی
  • پارگی های شبیه به منقار طوطی
  • پارگی های شعاعی

لازم به ذکر است که شما می توانید برای دربافت بهترین فیزیوتراپی مینیسک زانو دراصفهان به drgholenj مراجعه کنید.

علائم ناشی از پارگی مینیسک زانو

گاهی پارگی مینیسک بدون بروز علائمی به وجود می آید و به راحتی قابل تشخیص نیست.  بروز علائم پارگی در افراد مختلف می تواند متفاوت باشد. تشخیص این گونه آسیب ها توسط متخصصان انجام می شود. اما لازم به ذکر تعدادی از علائم رایج در رابطه با پارگی مینیسک است. این علائم عبارتند از :

• قفل شدن زانو
  • ایجاد صدای تق تق زانو
  • درد در ناحیه زانو به ویژه زمانی که ایستاده اید
  • متورم شدن زانو
  • درد به خصوص زمان لمس کردن زانو
  • سختی
  • خشک شدن زانو
  • مشکل در هنگام باز کردن زانو

انواع راه تشخیص پارگی مینیسک زانو

برای درمان مینیسک زانو به drgholenj  بهترین فیزیوتراپی دراصفهان مراجعه کنید.همانطور که پیش تر گفته شد گاهی پارگی

مینیسک زانو بدون بروز علائم است. اما گاهی نیز به دلیل درد های این قسمت شما به پزشک مراجعه می کنید. پزشک با ارزیابی

محل مینیسک و همچنین با بررسی دامنه حرکت شما به معاینه شما می پردازد. او همچنین با انجام تست مک کوری به تشخیص پارگی مینیسک زانو شما می پردازد. برای انجام تست مک کوری دکتر با خم کردن، راست کردن و چرخاندن زانو بیمار متوجه آسیب مینیسک می شود. بروز صدای خفیف حین انجام حرکات به دلیل پارگی مینیسک می باشد. گاهی نیز با توجه به تشخیص پزشک نیاز به عکس برداری از زانو است. عکس برداری خود شامل روش گوناگون است. این روش ها عبارتند از:

• پرتو نگاری شامل اشعه ایکس
  • تصویربردای رزونانس مغناطیسی (MRI)
  • اولتراسوند

درمان پارگی مینیسک زانو در بهترین فیزیوتراپی مینیسک زانو دراصفهان

بسته به شدت آسیب نوع درمان می تواند متفاوت باشد.  درمان پارگی مینیسک زانو می تواند از درمان های خانگی تا جراحی های سر پایی را شامل شود. گاهی نیز تنها با انجام ورزش های توصیه شده توسط پزشک می توانید آن را درمان کنید. Drgholenj  بهترین فیزیوتراپی مینیسک زانو دراصفهان همراه شماست.

شکل 2بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

انواع درمان پارگی مینیسک انواع پارگی مینیسک زانو

• پارگی دسته سطلی
  • پارگی شبیه به بال
  • پارگی های طولی
  • پارگی های عرضی
  • پارگی های شبیه به منقار طوطی
  • پارگی های شعاعی

• قفل شدن زانو
  • ایجاد صدای تق تق زانو
  • درد در ناحیه زانو به ویژه زمانی که ایستاده اید
  • متورم شدن زانو
  • درد به خصوص زمان لمس کردن زانو
  • سختی
  • خشک شدن زانو
  • مشکل در هنگام باز کردن زانو

• پرتو نگاری شامل اشعه ایکس
  • تصویربردای رزونانس مغناطیسی (MRI)
  • اولتراسوند

انواع درمان پارگی مینیسک زانو

دکتر قولنج ، بهترین فیزیوتراپی دراصفهان آماده خدمات رسانی به مشتریان خود می باشد. همانطور که پیش تر گفته شد بسته به شدت و نوع آسیب دیدگی نوع درمان نیز متفاوت است. درمان پارگی مینیسک زانو از انجام حرکات ساده گرفته تا جراحی متغیر است.

1. حرکات اصلاحی در ناحیه ماهیچه های چهارسر
  2. بالا بردن پا در حالت خوابیده
  3. بالا بردن پا در حالت دمر
  4. منقبض وجمع کردن عضله همسترینگ
  5. بالا بردن پاشنه
  6. روی پاشنه درجا زدن
  7. خم کردن زانو
  • عمل جراحی

دکتر قولنج بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

دکتر قولنج با داشتن سالیان سال تجربه در زمینه فیزیوتراپی آماده خدمت رسانی به بیماران و مراجعین خود می باشد. برای داشتن یک تجربه خوب در زمینه فیزیوتراپی در بهترین فیزیوتراپی دراصفهان با ما همراه شوید.

دکتر قولنج بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان