بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | فیزیوتراپی دراصفهان | دکتر قولنج

۶ درمان با حرکت درمانی

۶ درمان با حرکت درمانی دکتر قولنج drgholenj


بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | فیزیوتراپی دراصفهان

فهرست مطالب

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی دراصفهان | دکترقولنج

5 درمان با حرکت درمانی

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان و اهداف حرکت درمانی

انواع حرکت درمانی

5 مورد حرکت درمانی

آیا حرکت در مانی نتیجه بخش است؟

فهرست شکل ها

شکل 1 بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

شکل 2 فیزیوتراپی دراصفهان

عنوان5 درمان با حرکت درمانی
نویسندهالهه سادات محمد علیزاده
دپارتماناوج شید
مدت زمان مطالعه9 دقیقه
تعداد کلمات952 کلمه

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | فیزیوتراپی دراصفهان | دکتر قولنج

5 درمان با حرکت درمانی

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان و اهداف حرکت درمانی

براي حركت درمانی ميتوان دو گروه اهداف در نظر گرفت. يكي آرمان های طولانی مدت و ديگر مقصودات اندکی يا كوتاه مدت. حرکت درمانی یکی از مسائل اساسی در بهترین فیزیوتراپی در اصفهان است. اهداف عمده ی حركت درماني از قبیل موارد زیر میباشد: (drgholenj)

  • جلوگيري از پیدایش نابسامانی ها و بيماري هاي جسماني مثل آرتروز.
  • درمان برخی از ضايعه ها و بيماري ها مثل كمر درد.
  • جلوگيري از زیاد شدن ضايعه همانند جلوگيري از لاغري يا آتروفي عضلات پی در پی ضايعات عصبي و عضلاتي.

اهداف جزیی يا كوتاه مدت حركت درماني در فیزیوتراپی دراصفهان هم حاوی موارد زير میباشد:

  • به دست آوردن دامنه حركتي مفاصل.
  • به دست آوردن اعوجاج خوبی در ساختارها.
  • جلوگيري از خلق عوض شدن شكل در مفاصل و عضلات.
  • بهینه سازی عضلات و ساختارها.
  • كاستن ورم و التهاب نرمی ها و ساختار ها.
  • مدریت درد شخص.

انواع حرکت درمانی

در حرکت درمانی در فیزیوتراپی دراصفهان غالبا با دو قسم حرکت درحال کار میباشیم. با استفاده از این دو طریقه به درمان مبتلایان میپردازیم که آن دو مثال از قبیل موارد زیر است.

  • حرکات فعال: حرکاتی که بواسطۀ گرفتگی عضلانی خود شخص شکل میگیرد. همینطور نیروی خارجی در آن مداخله ای ندارند همانند خم نمودن آرنج یا زانو بواسطه ی خود شخص.
  • حرکات غیر فعال: حرکاتی که بواسطه ی نیروی بیرونی شکل میگیرد. از قبیل خم نمودن آرنج یا زانو بوسیله ی شخص دیگر.

در شکل 1 بهترین فیزیوتراپی در اصفهان نیز میتوان به مطلب اشاره نمود.

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

شکل 1 بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

اغلب حرکاتی که به شکل مقاومتی انجام میگیرند از اقسام حرکات فعال میباشند. همینطور تغییراتی را در عضله و بدن مثل هاپروتروفی خلق مینمایند. حرکات غیر فعال اغلب موقعی انجام میگیرند که یا شخص به سببی نمیتواند حرکتی را فردی انجام دهد. (drgholenj)

5 مورد حرکت درمانی

پژوهشات در بهترین فیزیوتراپی در اصفهان بیان نموده اند که تعداد بسیاری از بیماری‌ها سازگار با شدت صدمه و مقیاس همکاری بیمار میباشند. این کار از راه ورزش درمانی کوتاه یا دراز مدت بشکل تمام قابل درمان میباشند.

  • حرکت درمانی برای کمر: یک برنامه‌ با نظم از ورزشهای کمر ‌میتواند از درد در منطقه کمر جلوگیری نماید. همینطور شدت و مدت برگشت یکبارۀ درد و مسائل در رابطه با دیسک و … را کم نماید. تمرین‌های آهسته، مدریت شده و پیشرفته میتواند به مفاصل برای نگهداری قدرت و اعوجاج آنها یاری رساند. این تمرین‌ها همینطور موجب زیاد شدن سرایت مواد مغذی میگردد. همینطور منجر میگردد که در غایت آن دیسک‌ها، عضلات، رباط‌ ها و مفاصل تندرست تر مستدام بمانند. (دکتر قولنج)
  • حرکت درمانی و مسائل مفصلی: تمرین و ورزش درمانی اغلب قبل از درمانهای دیگر برای نابسامانی های متفاوت مفصلی میباشند. انجام تمارین دامنه‌ ی حرکتی روی مفاصل متعدد غالبا میتواند منجر به بازیابی حرکت نرمال و کاستن برافروختگی گردد. تمرین درمانی قادرست مسبب آرام شدن فشار روی مفاصل صدمه ‌دیده‌ی شما گردد. همینطور میتواند به شما یاری نماید تا اعوجاج مفصل خود را حفظ نمایید. این کار با زیادشدگی سن هم از ارزش والایی بهره مند میباشد. مسائل مفصلی وابسته به مچ دست و زانو و بخوبی با انجام بعضی حرکات در منزل، قابل رفع شدن میباشد.
  • حرکت درمانی و آرتروز: سختی، درد و ورم بسته به آرتروز در گردن، کمر و زانو. این درد ها میتواند به شدت دامنه‌ ی حرکت مفاصل را کم نماید. تمرین درمانی به عنوان قسمتی از برنامه‌ ی کامل درمانی آرتروز میتواند مسبب بهینه سازی قدرت ماهیچه گردد. همینطور قادرست موجب حرکت مفصل، و خوب نمودن شرایط اساسی فیزیکی بدن گردد.

در شکل 2 فیزیوتراپی دراصفهان نیز میتوانید این مطلب را مشاهده نمایید.

فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 2 فیزیوتراپی دراصفهان

  • حرکت درمانی و شکستگی استخوان: پس از شکستگی، امکان دارد برای خاطر جمعی این موارد را انجام نمایید. از اینکه در زود‌ترین موقع به کارکرد مطلوب برگردید، تمرین درمانی توصیه گردد. برای نمونه درصورتیکه ساق یا مچ پا شکسته باشد، امکان دارد طبیب محدودیتهای ویژه طاقت وزن را برایتان سفارش نماید.
  • حرکت درمانی و بیماری‌های سیستم عصبی: تمرین‌های ایروبیک و برپایه ی یادگیری را ظواهر بیان مینمایند. یعنی میتوانند در مراقبت از سیستم عصبی یاری نمایند و واکنش اساسی بر سیستم‌های مولکولی بخصوص موثر داشته باشد. همینطور در تنظیمات عصبی در اشخاص سالخورده و اشخاصی که بیماریهای عصبی ازقبیل پارکینسون و سکته مغزی دارند، داشته باشد. برنامه ‌های توان بخشی حاوی کار نمودن با یک تیم انگیزۀ رهنمود شما میباشد. این گروه عموما حاوی فیزیوتراپیست‌ ها وکاردرمان ها میباشد.

آیا حرکت در مانی نتیجه بخش است؟

ضرورت برآیند گرفتن از انجام تمرینات در حرکت ‎درمانی انجام حرکات کششی و همینطور اجرا نکردن ورزشات جهشی میباشد. حرکت ‎درمانی در بهترین فیزیوتراپی در اصفهان بی گمان برای اشخاص درگیر مسائلی از قبیل کمردرد، زانودرد و… نمیباشد. چه بسا هر شخص تندرسی هم برای جلوگیری از گرفتاری به دردهای ذکر شده میتواند از این طریقه بهره ور گردند. هرقسم صدمه از قبیل آرتروز را میتوان به مدد طریقه حرکت ‎درمانی، تصحیح نمود. اما ضرورت اجرای این مقصود انجام حرکات درست و بنیادی میباشد و در وگرنه پاسخی نمیگیرید.  با حرکت‎ درمانی در فیزیوتراپی دراصفهان میتوان از پیدایش آرتروز و بیماری ‎هایی مثل آتروفی عضلانی جلوگیری نمود. امیداواریم از مقاله دکتر قولنج لذت برده باشید. (drgholenj)

در این مقاله ما از چه چیز هایی نام برده ایم؟

در این مقاله ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا همه چیز راجع به ۶ درمان با حرکت درمانی و ره های نتیجه بخش شدن آن را برای شما عنوان کنیم.

هدف این مقاله چه بود؟

هدف این مقاله پرداختن به ۶ درمان با حرکت درمانی میباشد.

آیا این مطالب برای شما مفید بود؟

بله بسیار سودمند میباشد.

اخبار فیزیوتراپیفیزیوتراپی دراصفهان

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *