درمان بیرون زدگی دیسک کمر با لیزر + چگونگی بوجود آمدن دیسک کمر

دیسک کمر _ درمان بیرون زدگی دیسک کمر با لیزر

دیسک کمر _ درمان بیرون زدگی دیسک کمر با لیزر _ دکتر قلنج

درمان بیرون زدگی دیسک کمر با لیزر و لیزر درمانی دیسک کمر در اصفهان توسط دکتر قولنج انجام می شود. در این تحقیق سعی بر آن است تا نقش و اهمیت لیزرهای مختلف در جراحی های دیسک کمر بررسی شود. کمردرد می تواند به دلایل مختلفی مانند دررفتگی دیسک ستون فقرات، فتق دیسک، یا دژنراسیون مفصل ستون فقرات ایجاد شود. توسعه جراحی دیسک کمر با لیزر با توجه به کاهش خطرات جراحی می تواند بسیار کمک کننده باشد. اما روش فوق برای این نوع جراحی، باید با توجه به شرایط بیمار و براساس نظر پزشک معالج انجام شود. لیزر درمانی دیسک کمر در اصفهان توسط پزشک متخصص کمردرد اصفهان انجام می‌شود.

فهرست تصاویر

دیسک کمر با لیزر 1 عملکرد لیزر

دیسک کمر با لیزر 2 بوجود آمدن دیسک کمر

دیسک کمر با لیزر 3 انواع لیزر برای درمان دیسک کمر

عملکرد لیزر در درمان بیرون زدگی دیسک کمر

در عملکرد درمان بیرون زدگی دیسک کمر با لیزر، فرکانس بسیار خاصی از نور را با شدت کم استفاده می‌کند. سپس به سلول‌ها برای بهبودی، انرژی کافی می‌دهد. درمان بیرون زدگی دیسک کمر با لیزر در مواردی که سایر تکنیک‌های محافظه‌کارانه باعث کاهش درد نمی‌شوند، مؤثر بوده است. پس از لیزر درمانی، اندازه فتق ممکن است کاهش یابد. زمانی که فشار روی ریشه عصبی کاهش یابد، درد و بی‌حسی از بین می‌رود. درمان بیرون زدگی دیسک کمر با لیزر با تحریک سلول‌های درون بافت قطعه دیسک و کاهش التهاب باعث بهبودی می‌شود. بنابراین لیزر درمانی مؤثرترین رویکرد درمانی در مدیریت کمردرد است. لیزر درمانی دیسک کمر در اصفهان توسط دکتر امیر حسین شیربان انجام می شود.

عملکرد لیزر _ درمان بیرون زدگی دیسک کمر با لیزر

عملکرد لیزر _ درمان بیرون زدگی دیسک کمر با لیزر – دکتر قولنج

دیسک کمر با لیزر 1 عملکرد لیزر

مزایای درمان بیرون زدگی دیسک کمر با لیزر

درمان بیرون زدگی دیسک کمر با لیزر می‌تواند علاوه‌بر تسکین درد و کاهش التهاب، چندین مزیت را نیز ارائه دهد. این مزایا عبارت‌اند از:

• بهبود جریان خون: درمان‌های لیزری یا درمان بیرون زدگی دیسک کمر با لیزر می‌توانند جریان خون موضعی را افزایش دهد. سپس جریان خون سالم را به بافت‌های نرم باز می گرداند.
  • بهبودی سریع‌تر را افزایش دهید: درمان‌های لیزری می‌توانند با ایجاد فیبروبلاست‌ها، روند طبیعی بهبودی بدن را تسریع کنند. این سلول‌ها در توانایی بدن برای التیام زخم‌ها و جراحات ضروری هستند زیرا می‌توانند تولید کلاژن را تشویق کنند.
  • تشویق بازسازی عصب: همچنین نشان داده شده که درمان بیرون زدگی دیسک کمر با لیزر فاکتورهای رشد را افزایش می‌دهد. در نتیجه به بازیابی عصب کمک می‌کند.
  • ترشح اندورفین: اندورفین توسط بدن شما به طور طبیعی تولید می‌شود و لیزر درمانی می‌تواند این تولید را افزایش دهد. اندورفین می‌تواند به کاهش درد و رنج در سراسر بدن کمک کند.
  • ارتقای سلامت ماهیچه‌ها:. درمان بیرون زدگی دیسک کمر با لیزر سلامت‌کلی ماهیچه‌ها را با تشویق سلول‌های عضلانی برای بازسازی و ترمیم بهبود می‌بخشد. همچنین درد یا درد عضلات می‌تواند از لیزر درمانی برای کاهش علائم آنها بهره مند شود.
  • تشویق رشد استخوان.: مطالعات نشان داده‌اند که درمان بیرون زدگی دیسک کمر با لیزر می‌تواند رشد استخوان‌جدید را تشویق کند. علاوه بر این، نور درمانی ممکن است روند بهبود عمومی و بازسازی استخوان را تسریع کند.

برای گرفتن نوبت و خدمات درمانی همچنین مطالعه مقالات علمی به‌روز، سایت دکتر امیر حسین شیربان را دنبال کنید.

بوجود آمدن فتق دیسک کمر

هنگامی که هسته پالپوزوس دیسک بین مهره‌ای به‌دلیل ضعف یا پارگی آنولوس فیبروزوس بیرون زد، فتق دیسک کمر رخ می‌دهد. علائم فتق ممکن است شامل درد کمر یا پا و احساس بی حسی و ضعف در این نواحی بدن باشد. ممکن است منجر به عوارض متعددی مانند معضل افتادگی پا، اختلال عملکرد مثانه می‌شود. همچنین ممکن است دچار معضل دم اسبی یا (اختلال در عملکرد حسی حرکتی در اندام‌های تحتانی و مثانه) شد. شیوع فتق دیسک کمر در حدود ۵ تا ۲۰ نفر در هر ۱۰۰۰ نفر در سال گزارش شده است. اکثر افراد در دهه سوم تا پنجم زندگی خود این بیماری را تجربه می‌کنند. همین‌طور شیوع آن در مردان تقریباً دوبرابر زنان است.

فتق دیسک اغلب در نتیجه یک فرآیند دژنراتیو (فرسایش بافت یا اندام در طول زمان) رخ می دهد. در نتیجه میزان هیدراتاسیون (جذب آب مورد نیاز بدن) هسته پالپوس با افزایش سن کاهش می یابد. امروزه با توجه به افزایش روزافزون مبتلایان به فتق دیسک کمر، متخصصان به دنبال راه درمان هستند. امروزه به انواع درمان ها به خصوص درمان بیرون زدگی دیسک کمر با لیزر توجه بیشتری می شود. در بسیاری از موارد، درمان‌هایی که نیازی به جراحی باز ندارند، با عوارض جانبی و خطرات محدودتر محبوب‌تر هستند. از جمله درمان بیرون زدگی دیسک کمر با لیزر که به تازگی وارد عرصه درمانی شده است. انتخاب‌های درمانی متنوع کمردرد اصفهان در دسترس است.

بوجود آمدن فتق دیسک کمر _ درمان بیرون زدگی دیسک کمر با لیزر

بوجود آمدن فتق دیسک کمر_ درمان بیرون زدگی دیسک کمر با لیزر – دکتر قولنج – Drgholenj

دیسک کمر با لیزر 2 بوجود آمدن دیسک کمر

تکنیک‌های جراحی مورد استفاده

به منظور درمان علائم فتق دیسک کمر، چند رویکرد درمان حمایتی، تکنیک های پوستی و جراحی باز وجود دارد. به غیر از درمان بیرون زدگی دیسک کمر با لیزر عمل های دیگر را مورد بررسی قرار می دهیم. عمل دیسککتومی کمر(عملی است که در طی آن دیسک آسیب دیده از کنار عصب بریده می‌شود) می تواند موثر باشد. تکنیک‌های جراحی شامل دیسککتومی باز یا روش‌های کم تهاجمی موجود، استفاده از روش لیزر و آندوسکوپی از راه پوست است. تبخیر و انقباض هسته پالپوس می تواند منجر به کاهش سریع فشار ریشه عصبی شود. برای کمردرد اصفهان میتوانید مقالات به روز را در سایت ما مطالعه کنید.

درمان بیرون زدگی دیسک کمر با لیزر از طریق یک سوزن نازک تغذیه می شود. به این صورت که از پشت و مستقیماً به دیسک ستون فقرات وارد می شود. این یک روش نسبتاً بدون درد است که هیچ جای زخمی بر جای نمی گذارد زیرا نیازی به برش ندارد. سایر جراحی‌ها، مانند همجوشی ستون فقرات، به مقدار زیادی برش و برداشتن استخوان، نیاز دارند. به همین دلیل  جراحی لیزر روش خوبی برای کسانی است که به گزینه های کم تهاجمی نگاه می کنند.

جراحی ستون فقرات با لیزر چقدر ایمن است؟

درمان بیرون زدگی دیسک کمر با لیزر خطر عوارض بسیار کمی دارد و اکثریت بیماران ناراحتی کمتر دارند. کمی درد در محل تزریق سوزن شایع‌ترین عارضه جانبی است. در مقایسه با سایر جراحی‌های ستون فقرات، جراحی برای درمان بیرون زدگی دیسک کمر با لیزر خطرات کمتری دارد. همچنین درصد موفقیت بیشتری در تسکین کمر درد دارد. پیشرفت‌ها در فناوری لیزر به این جراحی مدرن اجازه داده است که به درمان فتق دیسک کمک کند. برخلاف روش‌های‌قدیمی فیوژن ستون‌فقرات، ‌نیاز به‌ برش، باز‌کردن پشت همینطور استفاده‌از سخت‌افزار و پیچ‌ها برای اتصال ستون‌های ستون‌فقرات به‌یکدیگر دارند. برای مشاوره با دکتر امیر حسین شیربان در ارتباط باشید.

جراحی لیزر در مقابل فیوژن ستون فقرات

درمان بیرون زدگی دیسک کمر با لیزر، جراحی ستون فقرات کم تهاجمی است. درحالی‌که فیوژن ستون فقرات به طور سنتی یک جراحی باز است. برش جراح از طریق پوست به عضله می‌رود و برش‌ها طولانی‌تر از جراحی‌های کم تهاجمی است. هدف از جراحی باز، ایجاد یک مسیر برای کار بر روی ناحیه آسیب دیده در ستون فقرات می باشد. این اولین نوع جراحی بود که ایجاد شد و مزایایی برای دسترسی به ناحیه مشکل دار داشت. اما خطرات بیشتری ممکن است برای بافت اطراف آن داشته باشد و آسیب برساند. زمان بهبودی نیز طولانی‌تر است زیرا آسیب بافتی در طول جراحی بیشتر خواهد بود. مانند جراحی لیزر، یا از برش بسیار کوچک‌تری استفاده می‌کند یا اصلاً از برش استفاده نمی‌کند.

مقایسه جراحی‌های کمردرد

جراحی‌های‌دیگر به‌غیر‌از درمان بیرون زدگی دیسک کمر با لیزر از‌جمله لامینکتومی ستون‌فقرات، فرسایش رادیویی و تعویض دیسک مصنوعی وجود دارد. در عمل جراحی لامینکتومی بخشی از ناحیه ستون فقرات که لامینا نام دارد را برمی‌دارد. فضایی را برای اعصاب نخاعی که تحت‌فشار قرار گرفته باشد و باعث ایجاد درد شده باشند، باز می‌کند. معمولاً عمل دیسککتومی بخشی از دیسک ستون فقرات را برمی دارد. سپس با فرکانس رادیویی انتهای عصب را با استفاده از امواج رادیویی می‌سوزاند. به دلیل ماهیت کم تهاجمی این روش شباهت‌ بسیاری به عمل لیزر دارد. اما برای تسکین درد حداقل یک سال نیاز دارد تا بهبود یابد.

انواع لیزر برای درمان بیرون زدگی دیسک کمر

استفاده از جراحی برای درمان بیرون زدگی دیسک کمر با لیزر باید نوع لیزر را در نظر گرفت. زیرا نباید گرما ایجاد کند که ممکن است به اعصاب و بافت‌های اطراف آسیب برساند. بهترین نوع برای جراحی دیسک ستون فقرات، لیزر هولمیوم یاگ است. زیرا گرما را به بافت اطراف تنها در شعاع ۰.۲ میلی‌متر ساطع می‌کند. به این معنی است که بعید است بر اعصاب اطراف تأثیر بگذارد. این روزها معمولاً جراحی دیسک ستون فقرات از طریق آندوسکوپ انجام می‌شود. برای این‌کار نیاز به یک برش فقط ۸ میلی‌متری است و تجهیزات جراحی کوچک برای انجام جراحی از طریق آندوسکوپ. با چنین فضای باریکی برای مانور، استفاده از لیزر به‌سهولت عمل کمک می‌کند و نتایج بهتری ایجاد می‌کند.

انواع لیزر برای درمان دیسک کم-درمان بیرون زدگی دیسک کمر با لیزر

انواع لیزر برای درمان دیسک کم-درمان بیرون زدگی دیسک کمر با لیزر – دکتر قولنج

دیسک کمر با لیزر 3 انواع لیزر برای درمان دیسک کمر

نتیجه گیری

بسیاری از افراد بزرگسال و میان‌سال به دلیل کار زیاد یا سنگین دچار دیسک کمر می‌شوند. در نتیجه باعث ناراحتی، درد و کلافگی می شود. بنابراین در طی سالیان سال به دنبال درمان های راحت تر و کم خطر تر بوده اند. در حال حاظر راه حل کم خطری برای درمان بیرون زدگی دیسک کمر با لیزر انجام می شود. بسیاری برای درمان دیسک کمر از جراحی های مختلفی استفاده می کنند اما خطرات و آسیب خود را به همراه دارد. درمان بیرون زدگی دیسک کمر با لیزر یک جراحی کم تهاجمی است و نیاز به جراحی باز ندارد. در انتها برای درمان دیسک کمر باید شرایط بیمار را بررسی کرد و با تشخیص دکتر جراحی یا لیزر شود.

موضوعآیا درمان بیرون زدگی دیسک کمر با لیزر امکان پذیر است؟
نویسندهالهه سجادی
تاریخ22 اسفند 1402

1. فتق دیسک کمر چگونه رخ می دهد؟

فتق دیسک کمر یک وضعیت‌ پزشکی است که وقوع می‌یابد وقتی‌که بخشی از دیسک بین مهره‌های فقرات کمری خارج می‌شود.

1. فیوژن ستون فقرات چیست؟

فیوژن ستون فقرات یک روش‌جراحی است که در آن دو یا چند مهره از ناحیه فقرات با یکدیگر ادغام می‌شوند.

1. درمان بیرون زدگی دیسک کمر با لیزر چگونه اجام می شود ؟

این فرآیند معمولاً از طریق یک سوزن کوچک که به آن یک فیبر لیزر متصل است، انجام می‌شود.

کمر درد