بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی اسکولیوز دراصفهان

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان فیزیوتراپی اسکولیوز دراصفهان دکتر قولنج drgholenj


بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی اسکولیوز دراصفهان

اسکولیوزعنوان
آیدین استوارنام نویسنده
اوج شیدنام دپارتمان
920تعداد کلمات
9 دقیقهمدت زمان تقریبی مطالعه

فهرست

مقدمه

فاکتور های تاثیرگذار

دلایل

تشخیص

درمان

روش شراس

ورزش درمانی

بریس

جراحی

فهرست شکل

شکل 1بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 2فیزیوتراپی اسکولیوز دراصفهان

مقدمه

تصور عمومی و کلی از بدفرمی اسکولیوز انحناء جانبی ستون فقرات است.ولی فیزیوتراپی اسکولیوز دراصفهان آنرا به صورت  یک رخداد بسیار پیچیده‌تر توصیف  می کند. اسکولیوز (کژپشتی، انحراف یا کجی جانبی ستون فقرات) بیشتر به یک مارپیچ شباهت دارد تا یک گودی یا انحناء ساده و می شود آن را با عبارت “مارپیچ سه بعدی” ستون فقرات وصف کرد. شکل دنده‌ها، شانه‌ها و مفصل‌های ران نیز با چرخش ستون فقرات دگرگون می‌ شود و بیمار گریبانگیرمشکلات جدی می‌شود. و از رنجش ودگرگونی های قابل مشاهده زجر می‌ کشد.که درمان آن به بهترین وجه دربهترین فیزیوتراپی دراصفهان صورت می گیرد.drgholenj

فاکتور های تاثیرگذار

اسکولیوز (انحراف طرفی ستون فقرات) مرسوم ترین ناهنجاری ستون فقرات در بین کودکان و نوجوانان به حساب می آید.و شمار قابل ملاحظه ای از بزرگسالان نیز دچار این بیماری هستند. طبق یکی از پژوهش‌های صورت گرفته در این خصوص قرین به 20 % بزرگسالان با مسیله انحراف ستون فقرات دست و پنجه نرم می کنند؛ در پژوهشی دیگر توسط فیزیوتراپی اسکولیوز دراصفهان نشان داده شد، که دو سوم افراد بالای 60 سال دچاراین بیماری هستند.دکتر قولنج

کجی ستون فقرات اصولا در بین بانوان رایج تر است؛ لازم به ذکراست این تفکیک تنها در دوران نوجوانی و بزرگسالی صدق می کند. و در مورد خردسالان نسبت مبتلایان دو جنس یکسان است و حتی می شود گفت پسران بیش از دختران به انحراف ستون فقرات مبتلا هستند.

اسکولیوز تمام نژادها و ملل را به یک اندازه درگیر می‌کند، اگر چه مردم بعضی کشورها بیشتر مستعد این بیماری هستند. انحراف ستون فقرات واگیردارنیست و دور از انتظاراست بتوان فعالیت خاصی را علت ابتلا به آن دانست. عامل شاخص رخداد این انحراف در بیشتر موارد معین نیست.

دلایل

  1. اگر چه اسکولیوز در برخی موارد موروثی است، اما یک اختلال ژنتیکی به حساب نمی آید.
  2. بهترین فیزیوتراپی دراصفهان دلایل زیادی را در رخداد اسکولیوز موثر می داند. این بد فرمی گاهی به این علت شکل می گیرد. که یکی از استخوان‌های ستون فقرات (مهره‌ها) به خوبی رشد نمی‌کند؛ در این صورت با مورد اسکولیوز مادرزادی رو در روییمdrgholenj .
  3. امکان پیشرفت یا شدت یافتن اسکولیوز در دوره‌های رشد سریع، به طور مثال نوجوانی، بیشتر است و بیماری در دوران بارداری و یائسگی نیز ناگوارتر می‌شود.

تشخیص

  1. اسکولیومتر: دقت این اندازه‌گیری کم است. پزشکان مختلف در اندازه‌گیری یک ستون فقرات اعداد متفاوتی را گزارش می‌دهند.
  2. پرتونگاری: این شیوه یک اندازه‌گیری دوبعدی از یک پدیده سه بعدی است و چون در آن امواج الکترومغناطیس بکار می رود، کارایی آن با محدودیت روبرو است.
  3. اسکن سه بعدی: در این شیوه از اسکنری کمک می گیرند، که تصاویر گوناگون از قسمت های مختلف پشت بدن را در اختیار نرم افزاری می‌گذارد. که به دقت زاویه Cobb را آنالیز می‌کند.

درمان

روش شراس

شیوه شراس در فیزیوتراپی اسکولیوز دراصفهان برای معالجه انحراف ستون فقرات در اصل تمرین نگهدارنده و محافظه کارانه‌ای به روش سه بعدی است. که برای کشش بالاتنه و اصلاح عدم تعادل ستون فقرات صورت می گیرد. هدف از شیوه شراس انگیزش رشد عضله‌های داخلی قفسه سینه است. تا شکل بخش فوقانی بالاتنه دگرگون شود. و مشکل ستون فقرات حل شود.دکتر قولنج

ورزش درمانی

متخصصان ما در بهترین فیزیوتراپی دراصفهان برنامه‌های ورزش درمانی را متناسب با شرایط بیمار شخصی سازی می کنند(شکل 1بهترین فیزیوتراپی دراصفهان).این برنامه‌ها ویژگی تطبیق با کلیه وضعیت های درمان غیرجراحی اسکولیوز (انحراف طرفی ستون فقرات) را دارند، مانند کمکی که به بیماران در موارد زیرمی‌کنند:

  1. مستقل شدن بیمار در انحراف‌های خفیف تا متوسط ستون فقرات در دوران رشد
  2. کم شدن پیامد های استفاده از بریس
  3. مکمل استفاده از بریس در انحراف‌های متوسط تا شدید در دوران رشد
  4. اثر بخشی شیوه های اصلاحی
  5. پیشگیری از رخداد اثرهای جانبی یا کم شدن آنها
  6. استحکام انحنا و کاهش ناتوانی در بزرگسالان چه در صورت در حال پیشرفت بودن بیماری چه در صورت ثابت شدن میزان انحراف
بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی اسکولیوز دراصفهان

شکل 1بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

بریس

بریس رایج ترین راه معالجه اسکولیوز است (شکل 2فیزیوتراپی اسکولیوز دراصفهان).واصولاً وقتی که زاویه  Cobb 20 تا 30 است،توسط فیزیوتراپی اسکولیوز دراصفهان پیشنهاد می گردد.تا امکان تشدید بدشکلی و انحراف کم شود.دکتر قولنج

برای تهیه بریس اسکن سه بعدی انجام می‌ گیرد. تا اندازه‌گیری‌ها از زوایای گوناگون صورت گیرد. بعد اعداد به دست آمده در نرم افزار وارد می گردد، تا سیستم پس از آنالیز حالت بدن و متناسب با اندازه‌گیری‌های صورت گرفته بریس پلاستیکی را بسازد.برای تنظیم بریس واطلاعات بیشتر درباره آن می توانید ازبهترین فیزیوتراپی دراصفهان بپرسید.

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی اسکولیوز دراصفهان

شکل 2فیزیوتراپی اسکولیوز دراصفهان

جراحی

وقتی برای درمان اسکولیوز (انحراف طرفی ستون فقرات) انجام جراحی پیشنهاد می گردد، که زاویه Cobb در نوجوانان به 40 و در بزرگسالان به 45 درجه برسد.مقصود  این جراحی به تعویق انداختن پیشرفت بدشکلی و جلوگیری ازبیشتر شدن انحنا است. چنانچه انحراف‌ بیشتر از 40 درجه باشد، احتمال تشدید شدن بیماری در صورت درمان نشدن بیماری، حتی پس از توقف رشد ستون فقرات، بسیار بالا است.

جراحی اسکولیوز یک فوریت پزشکی نیست؛ پس در صورت لزوم انجام جراحی با دقت و صرف زمان کافی جراح مجرب و ماهری را بیابید، که به ایشان علاقه داشته باشید. برخی بیماران پس از جراحی بهبود قابل توجهی می‌یابند، اما متاسفانه نتیجه در تمام موارد مشابه نیست و برخی جراحی‌ها موفقیت‌آمیز نیست. چنانچه جراحی جوابگو نبود، محدوده گزینش سایر شیوه های درمانی خلاصه تر می شود.drgholenj

اخبار فیزیوتراپیانحراف ستون فقراتبهترین فیزیوتراپی دراصفهانتمرین درمانی حرکات اصلاحیدرد هادرمان هافیزیوتراپی در اصفهانفیزیوتراپی دراصفهانکمر دردماساژ درمانی

بهترین فیزیوتراپی در اصفهانبهترین فیزیوتراپی دراصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *