فیزیوتراپی دراصفهان | درمان اسپاسم عضلات کمر | دکتر قولنج

اسپاسم عضلات کمر

اسپاسم عضلات کمر دکتر قولنج drgholenj


فیزیوتراپی در اصفهان | درمان اسپاسم عضلات کمر | دکتر  قولنج

اسپاسم عضلات کمر

گرفتگی عضلات کمر چیست؟

نشانه های اسپاسم عضله کمر

راهکار های درمان  اسپاسم عضلات کمر

درمان خانگی

درمان با ورزش

پیشگیری از اسپاسم عضله های کمر

 

شکل 1 فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 2 درمان اسپاسم عضلاتی کمر

عنواناسپاسم عضلاتی کمر
نویسندهالهه سادات محمد علیزاده
دپارتماناوج شید
مدت زمان مطالعه9 دقیقه
تعداد کلمات987 کلمه

 

فیزیوتراپی دراصفهان | درمان اسپاسم عضلات کمر | دکتر قولنج

اسپاسم عضلات کمر

گرفتگی عضلات کمر چیست؟

من حیث المجموع ، اسپاسم عضلانی، موقعی پیش میاید که عضله به طور آنی و اجباری درگیر میگردد. درمان اسپاسم عضلات کمر یکی از اساسی ترین مسائل در فیزیوتراپی دراصفهان است. همین طور شخص توانایی استراحت ندارد. بر طبق معمول اسپاسم عضلانی دارای بخشی از عضله یا یک عضله میباشد. در بعضی موارد قدرت دارد عضلات متفاوتی را گرفتار نماید.

گرفته شدگی عضلانی اغلب از چند ثانیه تا کمتر از بیست دقیقه و شاید حتی بیشتر به طول بیانجامد. افزون بر این، امکان دارد چندین بار اتفاق بیفتد و برگردد تا در آخر از میان برود. درد وابسته به اسپاسم عضلانی می تواند از دردی اندک تا دردی زیاد متفاوت باشد. بعضی از اسپاسم عضلات با جنب وجوش بدنی تحریک نمیشوند، اما برخی قادرند تحت اثر قرار بدهند. (drgholenj)

نشانه های اسپاسم عضله کمر

فرد مبتلا در زمان چرخش، هل دادن یا کشیدن یک درد آنی در دامنه کمر خود حس مینماید. در آغاز وی می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد. اما بعد از 2-3 ساعت، خونریزی در عضلات کشیده شده که دچار پاره شدگی درعضلات یا تاندون‌ها شده‌اند رخ میدهد. گرفتگی ماهیچه ها موجب درد زیادی در کمر میگردد که با شروع هر حرکتی درد کمر زیاد میگردد. اغلب بیمار ترجیح می‌دهد که دراز بکشد، زانوهایش را تا نماید و ستون فقرات را به سوی جلو قوس دهد. در شکل 1 فیزیوتراپی دراصفهان نیز شما میتوانید این مطلب را مشاهده نمائید.

فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 1 فیزیوتراپی دراصفهان

راهکار های درمان اسپاسم عضلات کمر

درمان خانگی

1# از فشار استفاده نمایید. بر حسب عادت این راه اسپاسم‌ های عضلانی دردآور و گرفتگی کمر را تا اندازه زیادی میکاهد. قبل از حرکت، غلط خوردن یا بلند شدن، نوک انگشتان را نزدیک ستون فقرات و روی گرفتگی قرار دهید. به جهت پایین فشار دهید. سعی کنید انگشتانتان را جابجا نمایید. اما چنانچه عضله دوباره گرفتار اسپاسم گردید، محکم‌ تر بفشارید. توجه کنید که نخست منتظر بمانید اسپاسم تمام گردد و آنگاه حرکت نمایید. فیزیوتراپی دراصفهان درمان های خانگی را به شما اعلام میکند.

2# آب درمانی را امتحان نمایید. زیر دوش بروید و آب گرم را باز نمائید و ۲ الی ۳ دقیقه آنرا روی کمرتان متمرکز نمایید. بی درنگ، به مدت نیم دقیقه روی کمرتان آب خنک بریزید. به حدی این کار را تکرار نمایید تا درد تا مقداری کم گردد. (دکتر قولنج متدهایی برای درمان گرفتگی کمر عرضه مینماید).

3# استراحت کنید. احتیاجی نیست تماما استراحت نمائید. اما الزاما از هر فعالیتی که موجب اسپاسم کمر شده یا آنرا بدتر مینماید، بمانند برداشتن اجسام پروزن دوری نمایید. فیزیوتراپی دراصفهان اسپاسم عضلاتی کمر شما را تشخیص میدهد.

4# برای آرام کردن درد از داروهای بی نسخه استفاده نمایید. پزشکان غالبا ایبوپروفن یا ناپروکسن بی نسخه را برای درمان اسپاسم عضلات کمر پیشنهاد مینمایند. (drgholenj)

در حالات بیشتر دکتر شما، برای دردهای بیش تر رها کننده‌های عضلانی یا رژیم‌های مکیف با زمان مختصر تجویز مینماید. معمولا شل کننده‌های عضلات در ابتدای دوره درمان خشکی کمر و اسپاسم برای مدتی کوتاه تجویز میگردند.  در بیش تر حالات، دکتر برایتان داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی تجویز مینماید. در شکل 2 درمان اسپاسم عضلات کمر نیز شما میتوانید این مطلب را مشاهده نمائید.

درمان اسپاسم عضلات کمر

شکل 2 درمان اسپاسم عضلاتی کمر

درمان با ورزش

  • صاف نگه داشتن پشت و راه رفتن در حالتی که زانو ها پیش از اندازه عادی بالا بیایند. این تمرین بویژه در گرفتگی عضله کمر و آزردگی های در رابطه با آن اثر گذار میباشد.
  • کشیدگی های اندک در عضلات پشتی با استفاده از بردن بازو ها به بالای سر. در هر مرتبه انجام این عمل 5 الی 10 ثانیه موقعیت خود را حفظ کنید. آنگاه دست را پایین بیاورید. این عمل را روزی 3 الی 4 دفعه ی 10 باری انجام نمایید.
  • روی زمین دراز کشیده و با تا نمودن زانو های خود، کف پا را روی سطح زمین قرار نمایید. آنگاه به آهستگی یک زانو را به سوی سینه ی خود کشیده و 10 ثانیه وضعیت خود را حفظ نمایید. پس از این کار پای خود را پایین آورده و با پای مخالف این کار را انجام دهید. برای هر پا دو تا سه دفعه ی 10 باری اگر می توانید آن را تحمل نمایید، کافی میباشد. اگر این تمرین نشانه های عارضه را زیاد مینماید، انجام آن را کنسل کنید. در فیزیوتراپی دراصفهان راهای ورزشی برای درمان اسپاسم عضلات کمر بیان میگردد.

آخرین راه درمان اسپاسم عضلات کمر هم جراحی میباشد. اگر صدمه دیدن دیسک، شخص میباید برای جراحی آماده گردد.

پیشگیری از اسپاسم عضله های کمر

کمر به دشواری برای شما کار مینماید. هر چه شما خوب تر از آن مواظبت نمایید گمان رخ دادن اسپاسم در آن کم میگردد. کاستن چند کیلو از وزن اضافه به کم شدن فشار بر روی ستون فقرات و مفاصل شما مساعدت زیادی مینماید. صاف ایستادن و پوشیدن کفش‌ های پاشنه‌ کوتاه به فزونی ثبات و استحکام بخش پایینی کمر شما یاری مینماید. انجام فعالیت‌ های فیزیکی مرتب مانند تمرینات ورزشی تقویتی باعث تقویت عضلات کمر و شکم میگردد.

همین طور حرکات شما را آسان ‌تر نموده و حس خوبی به شما می‌دهد. خوابیدن و نشستن بسیار موجب زیاد شدن مشکلات کمر میگردد. فیزیوتراپی دراصفهان به پیشگیری و درمان اسپاسم عضلات کمر شما کمک میکند. اگر شما به اسپاسم کمر ابتلا یافته اید قطعا به طبیب رجوع نمایید. درد کمر عموماً قابل درمان میباشد. برای شما سببی برای رنج بردن از اسپاسم کمر که موجب خلق اختلال در فعالیت‌های روزانه شما شده، موجود نیست. امیداواریم از مقاله دکتر قولنج لذت برده باشید. (drgholenj)

در این مقاله ما از چه چیز هایی نام برده ایم؟

در این مقاله ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا همه چیز راجع به اسپاسم کمر را برای شما عنوان کنیم.

هدف این مقاله چه بود؟

هدف این مقاله اسپاسم عضلات کمر و راه های پشیگیری از آن میباشد.

آیا این مطالب برای شما مفید بود؟

بله بسیار سودمند میباشد.

اخبار فیزیوتراپیبهترین فیزیوتراپی دراصفهانفیزیوتراپی دراصفهانکمر درد

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *