فیزیوتراپی دراصفهان – درمان صافی کف پا در اصفهان – دکتر قولنج – drgholenj- صافی پا

فیزیوتراپی دراصفهان دکتر قولنج

فیزیوتراپی دراصفهان drgholenj


فیزیوتراپی دراصفهان و درمان صافی کف پا

فیزیوتراپی دراصفهان – درمان صافی کف پا 1

نحوه ازمایش صافی کف پا: drgholenj –  1

اشکال صافی کف پا 1

صافی کف پای قابل خمیدگی    1

صافی کف پای بدون خمیدگی یا ریجید   2

علایم  و نشانه ها – دکتر قولنج   2

کودکان: 2

بزرگسالان: 2

شکل 1فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 2فیزیوتراپی دراصفهان

 

 

فیزیوتراپی دراصفهاندرمان صافی کف پا

کف پای صاف بیماری است که در آن کف پای مبتلایان انحناهای استاندارد ندارد. انحناهای موجود در کف پا فشاری که از طرف زمین به بدن وارد میشود را کم میکند. دستور ورود به همه فشارهای وارده را به بدن نمی دهند .اما در اشخاص با کف پای صاف،مقدار زیادی این فشارها به دلیل نبود انحنا پا به سمت بدن اعمال میشود .همچنین مدت زیاد میتواند باعث ایجاد پیامدها ی پی در پی در کلیه مفاصل بدن بخصوص ستون فقرات می گردد .

بیماری صافی کف پا، معمولا مادرزادی است و به اسم نرمی مفاصل نیز شناخته شده . نرمی مفصل در قسمت کف پا باعث میشود که انحنا کف پا موقع ایستادن بر روی پا تحلیل رود . همچنان ایجاد نشدن کامل یک یا دو استخوان در قسمت کف پا و مچ به شکل مادرزادی نیز در ایجاد نشدن انحنا کف پا تاثیر دارد. دکتر قولنج یکی از بهترین مراکز فیزیوتراپی دراصفهان و درمان صافی کف پا

نحوه ازمایش صافی کف پا: drgholenj –

آیا کف پای شما صاف است؟

به نقل ( مرکز فیزیوتراپی دراصفهان )آسان ترین راه برای پی بردن این موضوع این است که پای خود را خیس کنید .سپس به روی یک قسمت صاف و خشک بایستید بصورتیکه جای کف پای شما روی آن قسمت بماند.

در افرادی که صافی کف پا دارند انحنا طولی کف پا یا کم شده و یا کلا تحلیل رفته است و در موارد زیاد بخش درونی کف پا در شکل ایستادن، با زمین لمس پیدا می کند. همچنین در این افراد پاشنه پا به سمت خارج تمایل می یابد.در این هنگام برای درمان صافی کف پا سریعا باید به مراکز فیزیوتراپی رجوع کرد.

اشکال صافی کف پا

صافی کف پای قابل خمیدگی

بر طبق تجربه مرکز فیزیوتراپی دراصفهان صافی کف پا در خیلی از اشخاص از نوع صافی قابل خمیدگی یا  (Flexible flat foot) است. این افراد زمانی که سرپا می ایستند کف پایشان صاف است. اما زمانیکه روی پنجه پا می ایستند یا زمانیکه که پایشان را از زمین برمیدارند انحنا کف پا ایجاد میشود. در اصل خیلی، این اوضاع را اصلا مریضی  نمیدانند و میگویند همانجور که چهره افراد با هم فرق دارد. امکان دارد شکل کف پایشان هم با هم فرق بکند .شکل 1فیزیوتراپی دراصفهان

فیزیوتراپی دراصفهان دکتر قولنج

شکل 1فیزیوتراپی دراصفهان

صافی کف پا منعطف در خیلی از مواقع سابقه فامیلی دارد . در اصل خواهران و برادران و فرزندان  یا یکی از والدین فرد هم امکان دارد این موضوع را داشته باشد. تختی کف پا گاهی در زمان بارداری یا در کهن سالی ایجاد میشود.

صافی کف پای خیلی از کهن سالان که از کودکی کف پایشان به شکل نرم صاف بوده ، بیماری ارثی است. مفصل های کل بدن، و نه پای این اشخاص ، عمومی از نرمی و امکان حرکت بسیار زیادی برخوردار میباشد.

صافی کف پای بدون خمیدگی یا ریجید

در مقاله دکتر قولنج ( مرکز فیزیوتراپی دراصفهان ) در مورد درمان صافی کف پا بعضی اوقات صافی کف پا قابل خمیدگی نیست. به این شکل که وقتی پای مریض روی زمین قرار ندارد هم خمیدگی کف پا مشاهده نمی شود . همچنین زمانیکه انگشت شست پای بیمار به سمت بالا می رود هم خمیدگی کف پا پدید نمیاید. به این گونه از مریضی صافی کف پای غیر قابل خمیدگی یا ریجید  Rigid flat foot می گویند. این گونه صافی کف پا احتیاج به مراقبت زیاد و درمان دارد. گاهی وقت ها صافی کف پا سفت شدن رباط آشیل است . در این هنگام هم متخصص درمانگر دقت بیشتری به اوضاع صافی کف پا می کند.

صافی کف پا از گونه قابل خمیدگی بسیار موسوم تر از نوع غیر قابل خمیدگی یا ریجید است.

علایم  و نشانه ها – دکتر قولنج

کودکان:

در اکثر بچه های مبتلا به صافی کف پا نشانه ای نیست و بیشتر یکی از سرپرستان متوجه این بیماری میشود. قبل از اقدام برای درمان صافی کف پا ممکن است این نشانه ها مشاهده شود :

درد، حساسیت به لمس و یا گرفتگی در مچ پاها و مچ

خم شدن پاشنه ها به سمت بیرون

تغییر در قدم زدن  ( قبل از درمان صافی کف پا )

درد زمان راه رفتن

شکل 2فیزیوتراپی دراصفهان

فیزیوتراپی دراصفهان دکتر قولنج

شکل 2فیزیوتراپی دراصفهان

همچنان امکان دارد والدین متوجه شده که کودکشان  از انجام ورزش یا سایر کارهای تحرکی امتنا میکنند. چرا که میتواند این حرکات باعث ایجاد درد در پاها یا مچ پاهایشان شوند. شما میتوانید در صورت مشاهده این مشکلات در فرزند خود از drgholenj مشاوره دریافت کرده و یا به همین مرکز فیزیوتراپی دراصفهان جهت درمان صافی کف پا مراجعه کنید.

بزرگسالان:

حس درد در طول رباط تیبیال خلفی که در بخش داخلی قوزک و مچ پا جای دارد. این مورد میتواند با بادکردن سمت داخلی قوزک همراه باشد.

دردی که با تحرک بدتر میشود. طبق شواهد drgholenj ( مرکز فیزیوتراپی دراصفهان ) برخی از مریضان برای قم زدن یا حتی ایست طولانی مدت دچار درد میشوند.

هنگامی که استخوان های نگهدارنده انحنا کف پا از هم میپاشند، استخوان پاشنه تغییر شکل میدهد . همچنین نیرو را بر روی استخوان بیرونی وصل شده به قوزک(نازک نی)قرار میدهد. این اوضاع میتواند باعث حس درد در سمت بیرونی قوزک پا شود.

درمان صافی کف پا در این مرکز با بهترین متخصصان و قیمتی نازل انجام میشود .

 

عنواندرمان صافی کف پا
نویسندهامیرمحمد لطفی
دپارتماناوج شید
زمان مطالعه8 دقیقه
تعداد کلمات881

 

 

دسته‌بندی نشده

بهترین فیزیوتراپی در اصفهانبهترین فیزیوتراپی دراصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *