بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | آرتروز لگن

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی آرتروز لگن دراصفهان

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان فیزیوتراپی آرتروز لگن دراصفهان دکتر قولنج drgholenj


بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی آرتروز لگن دراصفهان

عنوانآرتروز لگن
نام نویسندهآیدین استوار
نام دپارتماناوج شید
تعداد کلمات1002
مدت زمان تقریبی مطالعه10 دقیقه

فهرست

مقدمه

علت

نشانه ها

تشخیص آرتروز یا ساییدگی لگن چگونه است

راه های درمان | بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

درمان خانگی

دارودرمانی

استامینوفن

داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAID)

دولوکستین (سیمبالتا)

فیزیوتراپی

حرکات ورزشی

جراحی

راه های پیشگیری

فهرست شکل

شکل 1بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 2فیزیوتراپی آرتروز لگن دراصفهان

مقدمه

از لگن (مفصل ران یا هیپ) میتوان به عنوان یکی از بزرگترین و انعطاف پذیر ترین مفصل‌های بدن نام برد، پس بسیار واضح است که نشانه های آرتریت یا التهاب مفصل لگن، مثل انحصار محدوده حرکتی، تورم و درد لگن یا مفصل ران، کشاله ران، پا و کمر اثر ناپسندی بر شیوه زندگی دارد. این نشانه ها می تواند به مرور زمان و کم کم به وجود آید.

آرتروز رایج ترین گونه آرتریت لگن است. مدل های التهابی آرتریت، مثل روماتیسم مفصلی، نوعی بیماری‌ خود ایمنی و نقرس، نوعی بیماری متابولیک، نیز شاید نشانه های شبیه به همی داشته باشند، اما کمتررواج دارند.این درد به راحتی در بهترین فیزیوتراپی دراصفهان قابل درمان است.دکتر قولنج

علت

  1. کهولت سن (شکل 1بهترین فیزیوتراپی دراصفهان)
  2. وراثت و بیماری‌ها و نقص‌های مادرزادی
  3. آسیب دیدن یا وارد شدن ضربه به مفصل
  4. اضافه وزن

نشانه ها

برخی از علایم به گفته فیزیوتراپی آرتروز لگن دراصفهان:

  1. درد لگن، کشاله ران، کمر و ران
  2. کم شدن محدوده حرکتی
  3. تورم مزمن لگن
  4. صدا دادن یا احساس ساییدگی در مفصل
  5. لنگ زدن یا کج راه رفتن
  6. کم شدن کارایی مفصل ران (لگن)
  7. عدم فعالیت باعث تشدید مشکل می شود.
بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی آرتروز لگن دراصفهان

شکل 1بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

تشخیص آرتروز یا ساییدگی لگن چگونه است

برای تشخیص آرتروز لگن، پزشک در آغاز با شما در مورد علائمی که حس میکنید صحبت کرده و درخصوص شدت و زمان آغاز و دیگر ویژگی های آن اطلاعاتی از شما بدست می آورد.

سپس اقدام به معاینه مفصل ران شما بصورت خم و راست کردن و چرخاندن آن می کند تا از میزان حرکت مفصل و شدت درد آگاهی یابد. فیزیوتراپی آرتروز لگن دراصفهان با دیدن راه رفتن شما خواهد فهمید که آیا شما دارای لنگش هستید یا خیر.دکتر قولنج

در پایان، شیوه های تصویربرداری مثل رادیوگرافی درتعیین بیماری تاثیرگذار است. در تصویر رادیوگرافی از مفصل، چون غضروف نازک گشته فاصله مفصلی یا فاصله بین دو استخوانی که باعث پدیدار شدن مفصل شده و در حد چند میلیمتر است کم  می شود. و در کناره های استخوان های به وجود آورنده مفصل استخوان اضافی قابل مشاهده هستند.

راه های درمان | بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

درمان خانگی

آرتوروئيت، رایج ترين گونه آرتروز و نوعی بيماری بيومكانيكی و فيزيولوژيک(جسمانی) است. اين درست نیست كه فکر كنيم بيشتر افرادی که دچارآرتروزند را  بيماران سالخورده تشکیل  داده اند. از هر پنج بيماری که  دچارآرتروزهستند، سه نفر زير ۶۵ سال است. آرتروز می تواند با بهره گیری زیادی و اشتباه از مفاصل و يا بیشتر به علت ورزش های سخت، چاقی و همچنين كهولت سن ایجاد گردد. اگر شما قبلا يک ورزشكار بوده ايد و تعجب می کنید كه چرا صبح ها زانو يا استخوان ران شما با درد روبرو می شود، از فیزیوتراپی آرتروز لگن دراصفهان در مورد آرتروز سوال كنيد.drgholenj

دارودرمانی

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی آرتروز لگن دراصفهان

شکل 2فیزیوتراپی آرتروز لگن دراصفهان

    استامینوفن

استامینوفن می تواند برای افرادی که به آرتروز دچار هستند و درد خفیف یا متوسطی دارند موثر باشد. به این دقت کنید که صرف دوز بالاتری نسبت به دوز تجویز شده از این دارو آسیب‌های کبدی را می تواند در پیش داشته باشد.

داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAID)

بعضی از این داروها مثل ایبوبروفن و ناپروکسن به شکل غیر تجویزی از داروخانه قابل خریدند، ولی این داروها لازم است مطابق تجویز پزشک و حتما با دوز ذکرشده به وسیله پزشک صرف گردد. این داروها اصولا سبب التیام رنجش بوجود آمده از آرتروز مفصل می‌گردند. داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی قوی‌تر فقط با نسخه پزشک قابل خریدند. این داروها جدایی ازالتیام درد سبب کم شدن التهاب مفصل نیزمی‌شوند.

دولوکستین (سیمبالتا)

این دارو اصولا برای درمان افسردگی تجویز می‌شود. ولی این دارو توانایی  درمان درد‌های مزمن مانند درد بوجود آمده از آرتروز مفاصل نیز مفید باشد.(شکل 2فیزیوتراپی آرتروز لگن دراصفهان)

فیزیوتراپی

متخصص فیزیوتراپی به پشتوانه دانش و مهارت بسیار بالای خود برنامه تمرین روزانه موثری را با قابلیت اجرا در خانه یا باشگاه محل به رشته تحریر در می آورد. لازم به ذکر است اگر بیمار مبتلا به  آرتروز لگن از شنا کردن لذت می‌برد، می‌تواند این موضوع را با فیزیوتراپی آرتروز لگن دراصفهان در میان بگذارد، چرا که تمرین‌های آبی روش بسیار اثر  گذاری برای معالجه آرتروز لگن به حساب می آیدdrgholenj.

دیگر درمان‌های موجود در بهترین فیزیوتراپی دراصفهان که احتمال دارد برای بعضی بیماران مبتلا به بیماری التهابی مفصل ران (لگن) خوب باشند، عبارت اند از:

طب سوزنی، ماساژ، گرم کردن عضله‌های اطراف لگن، یخ، تحریک الکتریکی عصب از راه پوست (TENS)، پوشیدن کفش مناسب و حمایت کننده و یا بهره گیری از وسایل کمکی راه رفتن مثل عصا یا چوب زیر بغل.

حرکات ورزشی

  1. کشش عضله خم کننده لگن
  2. کشش عضله پیریفورمیس
  3. حرکت کششی بالا بردن یک زانو تا قفسه سینه
  4. کشش عضله همسترینگ
  5. بالا بردن پا در حالت صاف
  6. پل
  7. ابداکشن یا دور کردن لگن از بدن

جراحی

آخرین تیر ترکش و البته موثرترین آن تعویض مفصل لگن است. که رویه بسیار پیچیده ای دارد و لازم است برای بیماران با کهولت سن یا آنانیکه متد های غیر جراحی برایشان تاثیر نداشته، کنار گذاشته شود.مخصوصا که این پروتز ها بسته به نوعشان باید هر چند وقت یکبار عوض گردند.و نیاز به  فیزیوتراپی آرتروز لگن دراصفهان برای بازیابی دارد.دکتر قولنج

راه های پیشگیری

یکی از راه‌های جلوگیری از آرتروز لگن ، داشتن وزن سالم و حفظ آن است. جدایی از این این، باید مرتب ورزش کنید. ورزش کردن سبب نیرومندی عضلات پپیرامون مفصل لگن می گردد. نیرومند سازی این عضلات از فرسایش غضروف درون مفصل پیشگیری می‌کند. متخصصین ما در بهترین فیزیوتراپی دراصفهان می‌توانند متد های بیشتری را برای کم کردن ریسک ابتلا به آرتروز لگن به شما توصیه کنند.drgholenj

آب درمانیآب درمانی دراصفهانآرتروزآرتروز لگناخبار فیزیوتراپیبهترین فیزیوتراپی دراصفهانتجهیزاتتمرین درمانی حرکات اصلاحیدرد لگندرد هادرمان هافیزیوتراپی در اصفهانفیزیوتراپی دراصفهانماساژ درمانی

بهترین فیزیوتراپی در اصفهانبهترین فیزیوتراپی دراصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *