بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی در اصفهان | دکتر قولنج

چاقی و درد زانو

چاقی و درد زانو دکتر قولنج drgholenj


بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی در اصفهان

فهرست مطالب

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی در اصفهان | دکتر قولنج

چاقی وزانو درد

رابطه ی چاقی وزانو درد چیست؟

پیامد ها و مشکلات اضافه وزن بر روی زانو

درمان با تمرین های ورزشی برای افراد چاق مبتلا به زانو درد

راهکای های کاستن وزن

فواید کاهش وزن بر روی درد زانو

پیشگیری از مبتلا شدن به زانو درد وابسته به چاقی

فهرست شکل ها

شکل 1 بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 2 فیزیوتراپی در اصفهان

عنوانچاقی وزانو درد
نویسندهالهه سادات محمد علیزاده
دپارتماناوج شید
مدت زمان مطالعه9 دقیقه
تعداد کلمات997 کلمه

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی در اصفهان | دکتر قولنج

چاقی وزانو درد

رابطه ی چاقی وزانو درد چیست؟

زانو درد یکی از متداول ترین پیامد هایش اضافه وزن میباشد. شاید شما هم از قبیل میلیون ‌ها نفری میباشید که از درد حاد زانو عذاب میکشید. یکی از اساسی ترین مسائل در بهترین فیزیوتراپی دراصفهان میباشد. حتی کمی کاستن وزن میتواند به شما در کاستن درد و کم نمودن خطر آرتروز زانو یاری نماید. ورزش با نظم میتواند چاقی را کم نماید و درد زانوی بواسطۀ فربگی و ورم زانو را آرام نماید. راه حل اساسی درمان و جلوگیری از درد زانو استحکام عضلات محدوده زانو میباشد. (drgholenj)

پیامد ها و مشکلات اضافه وزن بر روی زانو

اکنون به سه مورد از مشکلات چاقی و زانو درد در فیزیوتراپی در اصفهان اشاره میکنیم:

1# آرتروز زانو، مرسوم ترین قسم برافروختگی مفاصل میباشد. بین آرتروز زانو و چاقی رابطۀ منطقی موجود میباشد. هرچه وزن بیش تری بر مفصل باشد، فشار بیش تری به مفصل وارد میگردد. در نهایت احتمال ساییدگی و خدشه مفصل بیش تر میباشد. به همین خاطر کسانیکه دارای چاقی هستند در مقابل ریسک بیش تری برای ابتلا به التهاب مفاصل میباشند. همینطور موقعی که فرد به التهاب مفاصهای مبتلا میگردد، وزن اضافی مسبب وارد آمدن خسران بیشتر بر مفاصل خواهد شد. اما فقط اضافه وزن نیست که مسبب صدمه دیدن مفاصل میگردد. چربی خودش یک ساختار فعال میباشد که مواد شیمیایی تولید و ترشح مینماید. بسیاری از این مواد شیمیایی التهاب را زیاد تر مینماید. این مواد شیمیایی میتواند در توسعه آرتروز زانو اثر گذار واقع گردند.

2# لوپوس یکی از بیماری‌های حاد، التهابی و خود ایمنی میباشد. این بیماری در آن سیستم ایمنی بدن به خطا به ساختارها و اندام‌ های خود تعرض مینماید. چاقی در بیماران مبتلا به لوپوس با سطح بالایی از ناتوانی و شاید اختلال شناختی هم گام میباشد. (دکتر قولنج)

3# نقرس، قسمی از آرتریت التهابی میباشد که در نهایت وجود اسید اوره اضافی در بدن پیدایش میگردند. همینطور مسبب تشکیل کریستال‌ های اسید اوره در بدن میگردند و در پایان موجب حملات دردآوری در بدن خواهند شد. چاقی رابطۀ نزدیکی با نقرس دارد. برحسب پژوهش های شکل گرفته در فیزیوتراپی در اصفهان، حدود شصت و پنج درصد مبتلایان به نقرس درگیر چاقی میباشند. همینطور پانزده درصد هم چاقی افراط آمیزی دارند. همینطور میانگین سن مبتلایان به نقرس در بین اشخاص چاق ۱۱ سال کم تر از اشخاص عادی میباشد. در شکل 1 بهترین فیزیوتراپی دراصفهان نیز این مطلب را مشاهده نمایید.

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 1 بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

درمان با تمرین های ورزشی برای افراد چاق مبتلا به زانو درد

  • بشین پاشو، روی یک صندلی استوار و فاقد دسته بنشینید و پاهایتان را روی زمین قرار دهید. آنگاه بازوهایتان را بشکل ضربدری روی سینه حفظ کنید یا صاف در کنار بدن بگذارید. به آهستگی و بشکل کنترلی برخیزید تا زمانی که تماما بایستید. چند ثانیه در همین وضعیت بماند و آنگاه به آهستگی بنشینید. این حرکت را برای شصت ثانیه انجام نمایید. (drgholenj)
  • کشش همسترینگ، روی لبه صندلی بنشینید و یکی از پاهایتان را روی زمین دراز نمایید. پاشنه پا روی زمین و انگشتان پا به جهت بالل بکشید. آنگاه بالا تنه خود را صاف نگه دارید. آنگاه تلاش نمایید بدون تا نمودن شانه‌هایتان به سوی جلو، شکم خود را به ران نزدیک نمایید. سه بار این حرکت را برای هر پا تکرار نمایید. (فیزیوتراپی در اصفهان)
  • انقباض همسترینگ، به روی شکم دراز بکشید. به آهستگی پاشنه پای خود را تا جای امکان به باسن نزدیک نمایید و در همین شرایط بمانید. این حرکت در سه ست با ۱۵ مرتبه مجدد انجام نمایید.

برای التیام درد زانو باید ابتدا وزن کم کنید. پس به راهکار های زیر در بهترین فیزیوتراپی دراصفهان توجه نمایید.

راهکای های کاستن وزن

  • کاستن مقدار هر پرس غذا
  • افزایش سبزیجات به برنامه غذایی
  • پیاده روی پس از خوردن غذا
  • استفاده از پله‌ ها بجای آسانسور
  • مصرف غذای خانگی بجای غذای رستوران
  • استفاده از یک شمارنده گام

در شکل 2 فیزیوتراپی در اصفهان نیز میتوانید این مطلب را مشاهده نمایید.

فیزیوتراپی در اصفهان

شکل 2 فیزیوتراپی در اصفهان

فواید کاهش وزن بر روی درد زانو

  • کم شدن درد، امکان دارد در ابتدا روال و انجام ورزش، مفصل ها با افزایش درد همراه گردد. اما درصورتیکه در بهترین فیزیوتراپی دراصفهان به آهستگی مدت زمان ورزش و تحرک را زیاد نمایید، درد کم میگردد. پژوهشات بیان نمودند که که ورزش و کم کردن وزن میتواند درد را تا سی درصد کم نماید. حتی بعد از رسیدن به وزن نرمال هم باید تغذیه درست و ورزش را در برنامه خود داشته باشید. در نهایت باید بتوانید وزن به دست آمده را نگه بدارید.
  • بهبود تنفس، پژوهشگران اعتقاد دارند که کاستن وزن فقط ۱۰ درصد از وزن بدن مسبب بهبود درازمدت خواب میگردد. در حقیقت کاستن وزن اثر گذار ترین فاعل پیش گیری از آپنه خواب میباشد. فیزیوتراپی در اصفهان بیماری شما را تشخیص و درمان میکند.

پیشگیری از مبتلا شدن به زانو درد وابسته به چاقی

برای پیشگیری از این مسئله باید رژیم غذایی با ورزش همگام باشد تا عضلات پاینده مانند. هرچه عضلات پیرامون مفصل قوی ‌تر باشند، فشار روی مفصل اندک تر میگردند. استحکام عضلات ستون فقرات، منطقه شکم و پشت ران به کاستن دردهای ستون فقرات یاری میرساند. در بهترین فیزیوتراپی دراصفهان به درمان چاقی و زانو درد پرداخته میگردد. همینطور استحکام عضلات محدوده ران خصوصا عضله چهارسر به کاستن دردهای زانو یاری مینمایند. (drgholenj) امیداواریم از مقاله دکتر قولنج لذت برده باشید.

در این مقاله ما از چه چیز هایی نام برده ایم؟

در این مقاله ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا همه چیز راجع به اضافه وزن و درد زانو را برای شما عنوان کنیم.

هدف این مقاله چه بود؟

هدف این مقاله تشخیص درمان چاقی وزانو درد و پیشگیری از آن میباشد.

آیا این مطالب برای شما مفید بود؟

بله بسیار سودمند میباشد.

بهترین فیزیوتراپی دراصفهانفیزیوتراپی در اصفهان

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *