آرتروز کمر

آرتروز کمر دکتر قولنج drgholenj


بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی آرتروز کمر

آرتروز کمر

آرتروز کمر چیست؟

دلایل بوجود آمدن آرتروز کمر

نشانه های آرتروز کمر

تشخیص آرتروز کمر

درمان آرتروز کمر

درمان با ورزش

درمان خانگی

درمان جراحی

پیشگیری از آرتروز کمر

 

شکل 1 بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 2 فیزیوتراپی آرتروز کمر

 

عنوانآرتروز کمر
نویسندهالهه سادات محمد علیزاده
دپارتماناوج شید
مدت زمان مطالعه9 دقیقه
تعداد کلمات971 کلمه

 

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی آرتروز کمر

آرتروز کمر

آرتروز کمر چیست؟

آرتروز کمر و ستون فقرات رایج ترین بیماری التهابی و فرتوتی ستون فقرات میباشد. فیزیوتراپی آرتروز کمر یکی از اساسی ترین مسائل در بهترین فیزیوتراپی دراصفهان و دکتر قولنج است. این بیماری باعث صدمه به مفاصل اصلی میگردد. آرتروز به طور معمول مفاصل ستون فقرات ، دست ، زانو و لگن را دچار مینماید. در آرتروز کمر که غالبا در اشخاص میانسال و کهنسال مشاهده میگردد، مفاصل ستون فقرات گرفتار خرابی و ساییدگی میگردد. این حالت میتواند موجب ساییده شدن مهرهها بر روی هم و پیدایش مشکلاتی همانند درد و محدودیت حرکتی گردد. ساییدگی مهره ها بر روی هم افزون بر درد و کاستن دامنه حرکتی میتواند مسبب پیدایش استخوان سازی نابجا گردد. همینطور باعث پیدایش پیامد های جدی تر و زیاد تر برای شخص نماید. (drgholenj)

دلایل بوجود آمدن آرتروز کمر

مجموعا میتوان گفت که آرتروز کمر پیامد زیاد شدن سن میباشد. اما علل متفاوتی نیز به پراکندگی این بیماری در افراد جوان‌ تر کمک مینمایند. از دسته دلایل آرتروز ستون فقرات می‌ توان به عوامل زیر اشاره نمود:

  • خدشه یا ضربه دیدن مفصل ستون فقرات
  • عیب ژنتیکی موثر بر غضروف

نشانه های آرتروز کمر

1# درد کمر که بعضی اوقات به اندازه ای زیاد میگردد که فعالیت های شخص را زیر نمود قرار میدهد.

2# خشکی و سفتی کمر بویژه در آغاز روز

3# زیاد شدن درد با نزدیک شدن به ساعت های آخر روز

4# سستی عضلات کمر

تشخیص آرتروز کمر

غالبا متخصصان قادرند با گرفتن سابقه پزشکیتان و انجام یک بررسی فیزیکی آرتروز ستون فقرات را شناسایی نمایند. گاها نیز، افزون بر کارهای مذکور فقط به یک عکس رادیولوژی آسان احتیاج میباشد. اغلب در صورت برطرف نکردن نشانه ها، رفتار بعدی انجام یک ام‌ آرآی میباشد. در شکل 1 بهترین فیزیوتراپی دراصفهان میتوانید فیزیوتراپی آرتروز کمر را مشاهده نمایید.

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 1 بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

درمان آرتروز کمر

درمان با ورزش

لغزش روی دیوار، در این حرکت، بدن بی استفاده از صندلی و فقط با کمک دیوارمیباشد. بدن وضعیت نشستن روی صندلی را به خود میگیرد. (دکتر قولنج متدهایی برای درمان آرتروز کمر عرضه مینماید). برای انجام این حرکت، در شکل ایستاده کمر را به دیوار بزنید و پایین بروید تا شکل نشسته بگیرید. آنگاه به آهستگی بالا بروید. بهترین فیزیوتراپی دراصفهان آرتروز کمر شما را تمرینات ورزشی که به شما میدهد درمان مینمیاد.

  • خیز به جلو، این تمرین هم به اندازه نیمه اسکات به استوارسازی زانو‌ها و پاها یاری مینماید. البته، خیز به جلو عضلات بیشتری را دچار مینماید، زیرا انجام آن احتیاج به نگهداری تعادل هم میباشد. در ابتدا بایستید و پاها را به پهنای شانه ‌ها باز نمایید. یک پا را جلو گذاشته، و همراه با پایین بردن بدن، زانوی جلو را تا مقداری تا نمایید. آنگاه زانوی عقب فقط چند سانتیمتر از زمین فاصله بدهید.

چرخش دایره ای دست ها، گویی این تمرین در آغاز اندکی بچگانه به نظر رسد. اما همین تمرین آسان اثر زیادی بر سفت نمودن عضلات دست‌ها و زیاد شدن قدرت آن‌ها دارد. برای انجام این تمرین، دست‌ها را باز نموده و تماما به طرفین بکشید. آنگاه، با تمام سرعت و تا موقعی که میتوانید آن‌ها را به طور دایره‌های ریزی بچرخانید. (drgholenj)

در شکل 2 فیزیوتراپی آرتروز کمر میتوانید این مطلب را مشاهده نمایید.

فیزیوتراپی آرتروز کمر

شکل 2 فیزیوتراپی آرتروز کمر

درمان خانگی

1# گرما و سرما درمانی دو راه متعدد ولی اثر گذار براي کاستن درد آرتروز کمر میباشد. یک کمپرس آب خنک در محل درد قادر است به کاستن ورم یاری نماید.

2# ماساژ منظم ماهیچه ‌ها و مفاصل قادر است به آرام کردن درد وابسته به آرتروز کمر یاری نماید.

3# مصرف ویتامین D موجب تقویت استخوان‌ ها گشته و به حفظ عملکرد سیستم ایمنی بدن یاری مینماید. همینطور خوردن آجیل و دانه ‌ها پر از اسیدهای روغنی امگا 3 میباشند.

4# مصرف کمربند طبی، تشک محکم قادر است موجب کاستن درد کمر گردد. همینطور مصرف بالشت های طبی برای آرتروز گردن خیلی سودمند میباشد. اگر که درگیر ساییده شدگی متوسط تا زیاد شده اید خوبتر میباشد که از عصا و واکر مصرف نمایید. همینطور فیزیوتراپی آرتروز کمر نیز به درمان شما یاری میرساند.

درمان جراحی

تعداد خیلی کمی از اندکی به جراحی احتیاج خواهند داشت . در موارد ابتلا به آرتروز خیلی کم رخ میدهد که بشکل اورژانسی احتیاج به جراحی باشد. اغلب در آغاز تمامی راه های غیرجراحی به کار گرفته میگردد. متخصص طب فیزیکی اغلب ترکیبی از دو یا سه روش درمانی را به کار می گیرد که باعث آرام شدن درد بیمار میگردد. در اکثر موارد این راه های غیر جراحی بخوبی پاسخگو میباشند. بهترین فیزیوتراپی دراصفهان آرتروز کمر شما را درمان مینماید.

پیشگیری از آرتروز کمر

خاطرنشان کردن این نکته هم دارای ارج مباشد که ما تاکنون راهی برای عکس کردن استئوآرتروز بعد از پیدایشش نداریم. آنگاه جلوگیری از پیدایش این مشکل بر درمان آن برتری دارد. یکی از اساسی ترین مواردی که میتوانیم برای پیشگیری از آرتروز کمر انجام نمائیم، ثابت نگه داشتن وزن میباشد. بهترین فیزیوتراپی دراصفهان با فیزیوتراپی آرتروز کمر به شما کمک مینماید. یک پژوهش قوی بیان نموده که از دست دادن محدوده 11 پوند وزن میتواند خطر ابتلا به آرتروز را به نیمه بکاهد! به سادگی میتوان فهمید که چرا. اگر بدانیم هر یک 1 پوند وزن بدن نزدیک به 4 پوند فشار بر روی زانو وارد می کند! دیده شده است که فعال بودن و ورزش نمودن هم اثرات خوبی بر سلامت مفاصل داراست. امیداواریم از مقاله دکتر قولنج لذت برده باشید. (drgholenj)

در این مقاله ما از چه چیز هایی نام برده ایم؟

در این مقاله ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا همه چیز راجع به آرتروز کمر را برای شما عنوان کنیم.

هدف این مقاله چه بود؟

هدف این مقاله درمان آرتروز کمر و راه های پشیگیری از آن میباشد.

آیا این مطالب برای شما مفید بود؟

بله بسیار سودمند میباشد.

بهترین فیزیوتراپی دراصفهانکمر درد

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *