فیزیوتراپی دراصفهان | درمان افتادگی شانه | دکتر قولنج

افتادگی شانه

افتادگی شانه دکتر قولنج drgholenj


فیزیوتراپی دراصفهان | درمان افتادگی شانه | دکتر  قولنج

افتادگی شانه

چگونگی به وجود آمدن افتادگی شانه

تشخیص افتادگی شانه

نشانه های افتادگی شانه

عوارض افتادگی شانه

درمان افتادگی شانه

درمان با ورزش

درمان با ابزار های کمک کننده

پیشگیری از افتادگی شانه

 

شکل 1 فیزیوتراپی  دراصفهان

شکل 2 درمان افتادگی شانه

عنواندرمان افتادگی شانه
نویسندهالهه سادات محمد علیزاده
دپارتماناوج شید
مدت زمان مطالعه9 دقیقه
تعداد کلمات997 کلمه

فیزیوتراپی دراصفهان | درمان افتادگی شانه | دکتر قولنج

افتادگی شانه

چگونگی به وجود آمدن افتادگی شانه

در بسیاری از اوقات ما در حالات نادرست از نشستن، ایستادن، خوابیدن و راه رفتن‌های دراز مدت میباشیم. درمان افتادگی شانه یکی از مسائل در فیزیوتراپی دراصفهان است. این عوامل در دراز مدت بدن ما را به حالت غیر طبیعی درمی آوردند. ایضا جنب و جوش پیش از مرتبه با یک جهت از بدن، ما را به سوی افتادگی شانه هدایت مینماید. برداشتن اجسام پروزن یا حمل کیفهای سنگین بویژه آنهایی که فقط روی یک شانه حمل میگردند، از عوامل افتادگی میباشند. همچنان انجام ورزش‌هایی که تقارن در قدرت عضلات جلویی و پشتی بدن را مختل می‌کند نیز از عوامل میباشند. جمع شدن پیش از اندازه بر استحکام عضلات جلویی مسبب افتادگی شانه و دردهای رایج شانه‌ ای میگردد. اغلب در اشخاصی که درگیر گردن کج یا کج پشتی میباشند هم افتادگی شانه موجود میباشد. (drgholenj)

تشخیص افتادگی شانه

یک طریقه برای شناخت چالش در کتف این میباشد که یک بخش از کتف تان از دیگری بالاتر باشد. برای نمونه جهت راست شانه شما بالاتر میباشد. مکررا حس مینمایید عضلات شانه راستتان دارای انقباض میباشد. همینطور اگر در جلوی آینه متوجه شدید که یک بخش لگنتان از بخش دیگر بالاتر بوده و نامتقارن میباشد. پس احتمال اینکه اسکولیوز داشته باشید بیشتر گردیده و سبب افتادگی شانه در رابطه با انحراف ستون فقراتتان میگردد. در شکل 1 فیزیوتراپی دراصفهان نیز شما میتوانید این مطلب را مشاهده نمائید.

فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 1 فیزیوتراپی دراصفهان

نشانه های افتادگی شانه

بیش ترین درد در افتادگی شانه به درد عضلات مربوط میباشد، که در محدوده مفصل شانه و کتف استقرار دارد. در این خلل شما میتوانید کشش میان کتف و ستون فقرات خود را درک نمایید. اغلب بخشی که بیش تر درگیر چرخش شده است در مقایسه با جهت دیگر بدن دارای درد زیادتری میباشد. (دکتر قولنج متدهایی برای افتادگی شانه عرضه مینماید).

عوارض افتادگی شانه

  • بیرون آمدن شانه ها از جنبه متداول (زوال حالت عضلانی)
  • درد در پیرامون شانه و گردن
  • سست شدن ماهیچه های محدوده ی شانه ها
  • کم شدن تحرک  مفصل شانه
  • کم شدن کارکرد قلب و ریه

درمان افتادگی شانه

در مواقعی که شما میفهمید که درگیر افتادگی شانه میباشد، ابتدا باید یک نفس عمیق بکشید. سپس باید بدانید افتادگی شانه نابسامانی میباشد که تصحیح پذیر میباشد. یعنی در صورتیکه به درمان این مسئله اعنتا نمایید میتوانید شانه های خود را به شکل ابتدایی بازگردانید. اکنون به درمان های افتادگی شانه با طرق مختلف اشاره میکنیم. در شکل 2 درمان افتادگی شانه نیز شما میتوانید این مطلب را مشاهده نمائید. فیزیوتراپی دراصفهان افتادگی شانه شما را تشخیص میدهد.

درمان افتادگی شانه

شکل 2 درمان افتادگی شانه

درمان با ورزش

1# کشش عضلات جلو شانه: فرد در وضع ایستاده یا نشسته قرار میگیرد و دست‌ها را از پشت روی میز میگذارد. در این وضعیت، سعی می‌کند از حال ایستاده به نشسته درآید. بدین مقصود، زانوها را تا می‌کند و به آهستگی پایین می‌ آید. این تمرین منجر به کشش بافت ‌های نرم جلو شانه و سینه میگردد. هر تمرین به مدت نیم دقیقه تا شصت ثانیه انجام میگردد و سپس شخص پس از استراحتی کوتاه تمرین را تکرار مینماید. در فیزیوتراپی دراصفهان راههای ورزشی برای درمان افتادگی شانه بیان میگردد.

2# بالا بردن شانه: صاف بایستید، آنگاه شانه‌ ها را به جلو حرکت دهید. شانه را رو به بالا تا نزدیکی گوش حرکت دهید، بین 3 تا 30 ثانیه صبر نمایید. حال باز هم حرکت را تکرار نمایید. مدت زمان تکرار نیم دقیقه میباشد. (drgholenj)

3# عقب بردن تیغه شانه: صاف بایستید، هر دو شانه را رو به عقب ببرید به روالی که تیغه های شانه کاملا عقب بروند. یک مکث 3 ثانیه ای داشته باشید. آنگاه حرکت را تکرار نمایید، این تمرین را مجموعا 2 تا 3 بار با 10 تکرار انجام نمایید.

4# حرکت چرخش داخلی شانه: انجام این حرکت با وزنه و بی وزنه و حتی با کش نیز قابل اجرا میباشد. تنها باید احتیاط نمایید، آرنج را پایین نیاورید و آرنج در راستای شانه باشد. در آغاز دست رو به بالا میباشد، آنگاه با یک چرخش، آرنج باز هم در مقابله شانه استقرار میابد. باز هم به نقطه ابتدا بر میگردید. در کل 3 مرتبه مجموعا با پانزده بار تکرار برای این حرکت انجام گردد.

درمان با ابزار های کمک کننده

  • بریس های اورتن: قوس این بریس‌ها با استفاده از یک دستگاه مخصوص میباشد. این بریس ها بر پایه اندازه ‌گیری‌های انجام شده برحسب اسکن سه بعدی تنظیم میشوند. در نتیجه بریسها برای ضرورت های درمانی خاص بیمار ساخته میگردد.
  • ابزار ارتوپدی کمکی VCS: این ابزار در فیزیوتراپی دراصفهان برای حفاظت از ترقوه و شانه میباشد. این مدل بریس کاملا قابل ساماندهی میباشد و برای همین شخص میتواند با توجه به وضعیت خود آنرا مصرف نماید. این بریس در یک سایز ساخته میشوند. جنس این بریس از نئوپرین و سازگار برای درمان میباشد.

پیشگیری از افتادگی شانه

وضعیت درست شانه باید بتواند با کمر و قوس نرمال ستون فقرات برابری نماید. فیزیوتراپی دراصفهان به پیشگیری و درمان افتادگی شانه شما کمک میکند. همینطور به شکل راست روی ران شما استقرار یابد. از این حالت بدن با نام حالت ستون فقرات در شکل خنثی یاد میگردد. کار با رایانه، نشستن در کرسی های عظیم، رانندگی موجب افتادگی شانه و سوق دادنشان به سمت جلو خواهد شد. عدم توازن عضلات کمر و قفسه سینه و سست بودن عضلات میانی موجب میگردد که تطابق شانه ها بهم بخورد. عنایت به وضعیت بدن موقع نشستن و ایستادن و حفظ قدرت عضلات کمر از افتادگی شانه شما جلوگیری مینماید. امیداواریم از مقاله دکتر قولنج لذت برده باشید. (drgholenj)

در این مقاله ما از چه چیز هایی نام برده ایم؟

در این مقاله ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا همه چیز راجع به افتادگی شانه را برای شما عنوان کنیم.

هدف این مقاله چه بود؟

هدف این مقاله درمان افتادگی شانه و راه های پشیگیری از آن میباشد.

آیا این مطالب برای شما مفید بود؟

بله بسیار سودمند میباشد.

اخبار فیزیوتراپیبهترین فیزیوتراپی دراصفهاندرد شانهفیزیوتراپی دراصفهان

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *