بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی دراصفهان |‌ دکتر قولنج

ارتباط سردرد و درد گردن

ارتباط سردرد و درد گردن دکتر قولنج drgholenj


بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی دراصفهان |‌ دکتر  قولنج

ارتباط سردرد و درد گردن

ارتباط سردرد و درد گردن در چیست؟

نشانه های ارتباط سردرد و گردن درد

دلایل بوجود آمدن سردرد و درد در گردن

درمان سردرد و درد گردنی

درمان خانگی برای سردرد و گردن درد

درمان جراحی برای سردرد و گردن درد

 

شکل 1 بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 2 فیزیوتراپی دراصفهان

عنوانارتباط سردرد و درد گردن
نویسندهالهه سادات محمدعلیزاده
دپارتماناوج شید
مدت زمان مطالعه9 دقیقه
تعداد کلمات998 کلمه

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی دراصفهان |‌ دکتر قولنج

ارتباط سردرد و درد گردن

ارتباط سردرد و درد گردن در چیست؟

سردرد یکی از مرسوم ترین مسائل طبی انسان از دیرباز میباشد. دلایل متعددی در به وجود آوردن سردرد موثر میباشند. با وجود پیشرفت ‌های زیاد تاکنون هم پاتوفیزیولوژی دقیق در برخی موارد واضح نمیباشد. تاکنون اقسام گوناگونی از سردرد تشریح شده است. یکی از اساسی ترین مسائل در بهترین فیزیوتراپی دراصفهان میباشد. زمانی که قالب های متعدد موجود در منطقه گردن درگیر صدمه یا اخلال میگردند قادرند سر درد خلق نمایند. این ساختارها مانند استخوان ‌ها، مفاصل، عضلات، اعصاب و عروق میباشند. وقتی سر و گردن به‌ مدت درازی در یک حالت نادرست استقرار میابند به ساختارهای گردنی فشار فراوانی وارد میگردد. نمونه ‌ای از این حالات نادرست سر و گردن در برخی از اشخاصی پشت میز نشین دیده میگردد. همینطور در بعضی از کاربران رایانه مشاهده میگردد که در آنها سر نسبت به گردن به سوی جلو مایل میگردد. (drgholenj)
این حالت به جلو رفته سر میتواند مهره‌های بالایی گردن را فشرده نموده و اعصاب این منطقه را تحریک مینماید. پس موجب ایجاد سردرد میگردد. اینگونه حالت ‌های نادرستی در دراز مدت مسبب سفتی و کوتاهی عضلات پس سر و پشت گردن میگردند. همینطور غالبا مناطقی به‌ صورت گره یا باندهای سفت در درون این عضلات بوجود میایند. این گره ها دردناک و حساس به تماس میباشند. این مناطق که به آنها نقاط ماشه ‌ای گفته میشود قادرند موجب انتشار درد به نواحی سر و دستها گردند. در معاینه اشخاص مبتلا به سردردهای با سرچشمۀ گردنی دیده میگردند که دامنه حرکتی گردن محدودتر از اندازه نرمال میباشد. ایضا این مبتلایان در گردن خود احساس سفتی دارند. فیزیوتراپی دراصفهان سردرد و گردن درد شما را شناسایی مینماید.

نشانه های ارتباط سردرد و گردن درد

سردرد همراه با درد گردن به شکل درد مکرر و غیر ضربان دار در پشت و پایین جمجمه مباشد. شماری از وقتها به سوی پایین در گردن و میان شانه‌ ها پخش میگردد. امکان دارد سردرد پشت سر، پشت ابرو و پیشانی احساس گردد، حتی با این همه مبدا مسئله از ستون فقرات گردن میباشد. درد غالبا پس از یک حرکت آنی گردن از قبیل عطسه شروع میگردد. در شکل 1 بهترین فیزیوتراپی دراصفهان نیز میتوانید این مطلب را مشاهده نمایید. (دکتر قولنج متدهایی برای درمان این عارضه عرضه مینماید).

بهترین فیزیوترای دراصفهان

شکل 1 بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

در کنار درد سر و یا گردن، نشانه های دیگری از قبیل موارد زیر موجود میباشد. (drgholenj)

1# اسپاسم گردن

2# حالت تهوع و یا استفراغ

3# سرگیجه

4# تاری دید

5# حساسیت به نور یا صدا

6# درد در یک یا هر دو بازو

7# مشکلات حرکتی

دلایل بوجود آمدن سردرد و درد در گردن

اکنون به سه مورد از دلایل بوجود آمدن سردرد و درد گردن در بهترین فیزیوتراپی دراصفهان اشاره مینماییم:

  • درد پشت سر به خاطر فشار پایین :فشار پایین غالبا در دو جهت سر تجربه میگردند. با آنکه بسیاری اشخاص میفهمند که درد پشت سر با جنب و جوش فیزیکی بدتر میگردد.
  • ایجاد درد در پشت سر باسرفه :سرفه سببی برای سردرد میباشد. برای 35 درصد از اشخاص این سردردها در پشت سر انجام میگردد. (فیزیوتراپی دراصفهان)
  • صدمه های عضلات گردنی و درد پشت سر و گردن :دردی از صدمه به گردن تاثیر میگیرد. اکثرا از گردن و شانه ها به پشت سر در همجواری گردن استقرار میابد.
  • گردنبند های طبی، این گردنبندها با خصیصۀ نرم و ارتجاعی پذیری که دارند حرکت گردن را محدود تر مینمایند. همینطور به عضلات گردن اجازه میدهند تا با استراحت امکان اصلاح و بازسازی را پیدا نمایند.

در شکل 2 فیزیوتراپی دراصفهان نیز میتوانید این مطلب را مشاهده نمایید.

فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 2 فیزیوتراپی دراصفهان

درمان سردرد و درد گردنی

نرمال میباشد که در درمان سردرد های با مبدا گردنی باید هدف رفع نمودن سبب اصلی بیماری باشد. در واقع، بیمار باید سر و گردن خود را همیشه در حالت مناسب پاس بدارد. رعایت کلیات ارگونومی درپی فعالیت‌ های روزانه زندگی مسبب خواهد شد که مهره‌ها و مفاصل گردن در حداقل فشار باشند. با مراجعه به  بهترین فیزیوتراپی دراصفهان درمان خود را آغاز نمایید. درمان اساسی و اثر گذار سردرد هایی که مبدا گردنی دارند، فیزیوتراپی میباشد.

فیزیوتراپیست افزون بر به‌ کارگیری بعضی اسباب و دستگاه‌ها، با استفاده از بعضی تکنیکهای دستی، اسپاسم عضلات را اندک مینماید. همینطور تمرینات و ورزشهایی برای بیماران در فیزیوتراپی دراصفهان تجویز میگردد که در نرمالتر کردن فعالیت عضلات گردن اثرگذار میباشند. همینطور برای رفع نمودن پیامدها نیز سودمند میباشد.

درمان خانگی برای سردرد و گردن درد

حال ما به موردی از درمان های خانگی برای سردرد و گردن درد اشاره مینماییم:

کمپرس سرد برای سردرد، یک کمپرس با تکه های یخ مهیا نمایید. روی پیشانی خود قرار دهید و چند دقیقه منتظر نمایید. برای مدت نیم دقیقه قرار دهید، آنگاه یک بار دیگر بگذارید. مجددا این فرآیند را چند بار در روز انجام نمایید. فیزیوتراپی دراصفهان بیماری شما را تشخیص و درمان میکند.

ماساژ برای گردن درد، قطعا اگر درد گردن شما بیش تر برای دلایل عضلاتی باشد، گردنتان را ماساژ دهید. ماساژ یکی از برترین روشهای حل این مسئله میباشد. البته تاکید می کنیم که در ابتدا از گونه درد گردن خود آگاه گردید. دوم اینکه ماساژ گردن خود را به دست اشخاص ماهر و کاربلد بسپارید.

 درمان جراحی برای سردرد و گردن درد

در موارد کمیاف جراحی ستون فقرات برای آرام نمودن فشار روی عصب و یا عروق انجام میگردد.

در بهترین فیزیوتراپی دراصفهان به درمان سردرد و درد گردن پرداخته میگردد. امیداواریم از مقاله دکتر قولنج لذت برده باشید. (drgholenj)

در این مقاله ما از چه چیز هایی نام برده ایم؟

در این مقاله ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا همه چیز راجع به ارتباط سردرد با درد گردن را برای شما عنوان کنیم.

هدف این مقاله چه بود؟

هدف این مقاله درمان ارتباط سردرد با درد گردن و راه های پشیگیری از آن میباشد.

آیا این مطالب برای شما مفید بود؟

بله بسیار سودمند میباشد.

بهترین فیزیوتراپی دراصفهانفیزیوتراپی دراصفهان

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *