فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی زانوی پرانتزی در اصفهان | دکتر قولنج

زانوی پرانتزی

زانوی پرانتزی دکتر قولنج drgholenj


فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی زانوی پرانتزی در اصفهان

فهرست مطالب

فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی زانوی پرانتزی در اصفهان | دکتر قولنج

زانوی پرانتزی

زانوی پرانتزی چیست؟

نشانه هایی که زانو پرانتزی میگردد؟

فیزیوتراپی دراصفهان و تشخیص زانو پرانتزی

دلایل بوجود آمدن زانوی پرانتزی

فیزیوتراپی دراصفهان و درمان زانوی پرانتزی

راهکار های غیر درمانی زانوی پرانتزی

چه زمانی احتیاج به جراحی زانوی پرانتزی میباشد؟

پیشگیری از زانوی پرانتزی

فهرست شکل ها

شکل 1 فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 2 فیزیوتراپی زانوی پرانتزی در اصفهان

 

عنوانزانوی پرانتزی
نویسندهالهه سادات محمد علیزاده
دپارتماناوج شید
مدت زمان مطالعه9 دقیقه
تعداد کلمات940 کلمه

فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی زانوی پرانتزی در اصفهان | دکتر قولنج

زانوی پرانتزی

زانوی پرانتزی چیست؟

متداول ترین دلیل زانوی پرانتزی چرخش در استخوان بزرگ زیر ساق میباشد که به آن ژنوواروم میگویند. فیزیوتراپی زانوی پرانتزی در اصفهان یکی از اساسی ترین مسائل در فیزیوتراپی دراصفهان میباشد. در این وضعیت زانوی پرانتزی زاویۀ میان استخوان درشت نی و استخوان ران بشکل شرایطی یا ساختاری زیاد میگردد. (drgholenj)
حالت ساختاری زانوی پرانتزی از قسم ژنوواوم در غایت تغییر شکلهای استخوانی  بشکل ژنتیکی یا در اثر ارتروز خلق میگردد. حالت زانوی ضربدری متاثر از گروهی از موقعیت های مفصلی شکل دار میباشد. این حالت مسبب ایجاد این شرایط نادرست در زانوها میگردد. این وضعیت یعنی بدون آنکه در استخوان هایی مثل رانی و درشت نی مسئلۀ بافتی ای وجود داشته باشد.

نشانه هایی که زانو پرانتزی میگردد؟

نشانه های زانوی پرانتزی بیش تر در موقع راه رفتن یا موقع ایستادن شخص معین میگردد. یکی از نشانه های مرسوم پای پرانتزی وجود نقص و عدم هماهنگی در الگوی راه رفتن شخص میباشد. نشانه ی دیگر قابل دیدن در خردسالان تازه راه افتاده درگیری مسئله پا پرانتزی میباشد. خردسالان درگیر مسئلۀ پای پرانتزی غالبا با ابهام در دستیابی به وهله های حیاتی زندگی خود رویارو نمیگردند. اما این مسئله میتواند تا حدی برای شخص دلواپس کننده باشد. با این همه که زانوی پرانتزی اغلب مسبب ایجاد درد نمیگردد. تداوم این مسئله در زمان بلوغ میتواند مسبب بیقراری در لگن یا زانو یا قوزک پا به این مفاصل گردد. اشخاص درگیر این مسئله همینطور بشکل مداوم موقع ایستادن یا راه رفتن درگیر لغزش یا برهم خوردن بالانس خویش میگردند. فیزیوتراپی دراصفهان نشانه های زانوی پرانتزی شما را عنوان مینماید.

فیزیوتراپی دراصفهان و تشخیص زانو پرانتزی

شاناسایی بیماری به مدد معاینۀ کلینیکی و با استفاده از اندازه و زانوهای همجوار و پاشنه های بهم متصل میباشد. همینطور نیز میتوان به مدد گرافی رادیولوژی این کار را انجام نمود. فیزیوتراپی زانوی پرانتزی در اصفهان به تشخیص بیماری شما کمک مینماید.

دلایل بوجود آمدن زانوی پرانتزی

  • زود راه رفتن در زمان کودکی
  • فلج عضلانی مثل بیماری فلج اطفال
  • استفاده مکرر از پوشک های پر حجم در زمان نوزادی
  • شکستگی ها و جوش خوردن های نادرست استخوان های اندام تحتانی

در شکل 1 فیزیوتراپی دراصفهان نیز به فیزیوتراپی زانوی پرانتزی در اصفهان اشاره میگردد.

فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 1 فیزیوتراپی دراصفهان

  • صدمات حاد یا مزمن از قبیل پارگی لیگامان ها و کپسول مفصلی زانو
  • سستی عضلات همسترینگ بیرونی (دو سر رانی)
  • کوتاهی عضلات همسترینگ درونی (میانۀ وتری و میانۀ غشایی)
  • نرمی استخوان، پوکی استخوان، آرتروز
  • اخلال یا صدمه صفحات رشد پیرامون مفصل زانو متاثر از ضربات مزمن یا وابسته به پرکاری. این نابسامانی مسبب به رشد نامساوی استخوان های محدودۀ زانو میگردد.
  • وراثت و ژنیک

فیزیوتراپی دراصفهان و درمان زانوی پرانتزی

راهکار های غیر درمانی زانوی پرانتزی

1# بریس، برای ترمیم زانوی پرانتزی بعضی بریس های ارتوپدی موجودند که برای سن مناسب ساخته گردیدند. همینطور برای اشخاص بالغ که رشد استخوانی آنها به اتمام رسیده تجویز نمیگردند. زیرا استفاده از بریس تغییری در روال رشد استخوان تولید نمینماید. همینطور برای نونهالانی با سن کم که تاکنون استخوانهای آن ها رشد زیادی ننموده، متناسب میباشد. (دکتر قولنج)

2# کفی و کفش طبی، تجویز این موارد یکی از راه های درمانی اثر گذار برای زانوی پرانتزی میباشد. این درمان مسبب میگردد که فشار وارده بر زانوها به شکل درستی پخش گردد. همینطور فشار اضافه ای که روی بعضی بخشهای زانو ورود میابد، رفع گردد. همینطور شخص به آسانی راه برود و بایستد. (drgholenj)

3# ماساژ تراپی، انجام ماساژ درمانی برای زانوی پرانتزی، متناسب میباشد. چونکه در این راه فیزیوتراپیست متخصص و باتجربه بطور مداوم، پاها را به جهت عقب و جلو تکان میدهد. طریقۀ ماساژتراپی برای کودکان متناسب میباشد و برای اشخاص بالغ سفارش نمیگردد.

4# آنتی بیوتیک، با تجویز آنتی بیوتیک طبیب قادرست بعضی از عفونت های استخوانی مثل عفونت های باکتریایی را درمان نماید. این عفونت ها مسبب به پوکی استخوان میگردند.

در شکل 2 فیزیوتراپی زانوی پرانتزی در اصفهان نیز میتوان به این مطلب اشاره نمود.

فیزیوتراپی زانوی پرانتزی در اصفهان

شکل 2 فیزیوتراپی زانوی پرانتزی در اصفهان

چه زمانی احتیاج به جراحی زانوی پرانتزی میباشد؟

جراحی پای پرانتزی عمل آسانی نیست و حاوی شکستن استخوان های ساق و عمل دوباره در یک زاویه درست میباشد. اما در برخی از بیماران برای زیبایی و در موارد کمیابی برای کاستن درد زانو میباشد.

پیشگیری از زانوی پرانتزی

برای جلوگیری از پای پرانتزی در خردسالان باید از ابتلای آنان به بیماری نرمی استخوان جلوگیری نمود. (فیزیوتراپی زانوی پرانتزی در اصفهان) قرار گرفتن در مقابل نور خورشید به اندازۀ کافی و گرفتن مقیاس متناسب ویتامین دی بواسطۀ رژیم از موارد جلوگیریست. این موارد از ابتلای نوزادان به اینطور نابسامانی ‌ها جلوگیری مینماید. هیچ طریقۀ پیشگیری کننده ی شناخته شده‌ای برای پای پرانتزی موجود نیست. البته در برخی حالات میتوان از پیدایش عارضه‌ های کمانی کننده پا جلوگیری نمود. برای نمونه اگر کودک ویتامین دی را، از راه رژیم غذایی و قرار گرفتن در مقابل نور خورشید، دریافت نماید. آنگاه ممکن نیست که به بیماری نرمی استخوان گرفتار گردد. در فیزیوتراپی دراصفهان به درمان زانوی پرانتزی میپردازیم. امیدواریم از مقاله ی دکتر قولنج لذت برده باشید. (drgholenj)

در این مقاله ما از چه چیز هایی نام برده ایم؟

در این مقاله ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا همه چیز راجع به زانوی پرانتزی را برای شما عنوان کنیم.

هدف این مقاله چه بود؟

هدف این مقاله تشخیص درمان زانوی پرانتزی و تشخیص و درمان و پیشگیری از آن میباشد.

آیا این مطالب برای شما مفید بود؟

بله بسیار سودمند میباشد.

زانو دردفیزیوتراپی دراصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *