بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | بورسیت لگن

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی بورسیت لگن دراصفهان

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان فیزیوتراپی بورسیت لگن دراصفهان دکتر قولنج drgholenj


بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی بورسیت لگن دراصفهان

عنوانبورسیت لگن
نام نویسندهآیدین استوار
نام دپارتماناوج شید
تعداد کلمات998
مدت زمان تقریبی مطالعه10دقیقه

فهرست

مقدمه

علایم

عوامل افزایش دهنده احتمال ابتلا

درمان

درمان های خانگی

فیزیوتراپی

جراحی

پیشگیری

فهرست شکل

شکل 1بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 2فیزیوتراپی بورسیت لگن دراصفهان

مقدمه

بورسا به کیسه های کوچک و ژل مانندی می گویند که در تمام بدن مانند پیرامون شانه، لگن، زانو، آرنج و پاشنه پا جا گرفته اند.این کیسه ها حاوی میزان کمی مایع هستند و بین استخوان و بافت نرم پیرامون آن جا گرفته اند. تا حرکت را ساده تر و لغزش بین استخوان ها و بافت های دیگر کم کند.مانند کاری که بهترین فیزیوتراپی دراصفهان برای شما می کند.دکتر قولنج

این کیسه ها حاوی میزان کمی مایع هستند و بین استخوان و بافت نرم پیرامون آن قرار دارد تا حرکت را راحت تر و از لغزش بین استخوان ها و بافت های دیگر کم کند. به تورم و التهاب بورسا بورسیت می گویند.دو بورسای شاخص در مفصل لگن وجود دارند که به دلایلی احتمال دارد التهاب پیدا کند. یک بورسا برآمدگی خارجی استخوان لگن را فرا می گیرد که آن را به اسم تروکانتر بزرگ تر می شناسند.

تورم این بورسا را ما به اسم بورسیت تروکانتریک می شناسیم. بورسای دیگر در درون کشاله ران جا گرفته است که اگر التهاب و تورم یابد آن را بورسیت پلویک می نامیم. این گونه از بورسیت نسبت به بورسیت تروکانتریک کمتر رایج است.درمان آن ها در فیزیوتراپی بورسیت لگن دراصفهان نهفته است.drgholenj

علایم

نشانه شاخص بورسیت تروکانتریک رنجش در محدوده لگن است. این رنجش به خارج از استخوان ران نیز سرایت می کند. در آغاز بیماری رنجشی بسیار همچون تیر کشیدن رخ می دهد. با گذشت زمان رنجش مبهم تر می شود ولی مساحت رنجش با محدوده وسیع تری از مفصل لگن سر و کار دارد. رنجش طی زمان  شب زیاد می شود و لحظه خوابیدن بر روی پای درگیر و یا برخاستن از صندلی رنجش زیاد می شود.علاوه بر این با پیاده روی دراز مدت و بالا رفتن از پله ها یا اسکوات زدن رنجش تشدید می شود.

عوامل افزایش دهنده احتمال ابتلا

  1. بهره گیری زیادی از مفصل لگن در طول  فعالیت های ورزشی مانند دویدن، دوچرخه سواری و بالا رفتن از پله ها
  2. لاغری شدید و خوابیدن روی سطوح سفت
  3. صدمه به لگن به خاطر افتادن و …
  4. بیماری های مرتبط با ستون فقرات
  5. کوتاه تر بودن یک پا نسبت به دیگری
  6. آرتریت روماتوئید
  7. پیشینه جراحی شکل 2فیزیوتراپی بورسیت لگن دراصفهان

درمان

اصولا درآغاز برای معالجه بورسیت لگن  راهکار های غیر جراحی به یاری بیماران می آیند.بیشتر اشخاصی که  دچاربورسیت لگن هستند با دگرگونی معمولی در شیوه زندگی خود توانایی وارسی علائم بیماری را خواهند داشت. مثل:

  1. از اموری که مسبب شدت علائم هستند دوری کنید.
  2. خوردن داروهایی مانند ایبوپروفن، ناپروکسن، پیروکسیکام و …
  3. یاری گرفتن از ابزار های کمکی مثل عصا و واکر برای یک هفته یا بیشتر
  4. فیزیوتراپی در بهترین فیزیوتراپی دراصفهان.شکل 1بهترین فیزیوتراپی دراصفهان
  5. تزریق استروئید

درمان های خانگی

  1. استراحت کردن و دوش آب گرم

سعی کنید مفصل لگن را تا حد امکان استراحت دهید. داشتن کمپرس گرم یا گرفتن دوش آب گرم نیز سبب تسکین عضلات شده و شما را برای انجام تمرینات لگن آماده می کند.تمریناتی که توسط فیزیوتراپی بورسیت لگن دراصفهان گفته شده است.drgholenj

  1. خوردن مسکن

اگر درد لگن ناشی از کشیدگی تاندون ها، آرتروز، تاندنیت باشد می توانید با خوردن قرص های مسکن ضدالتهابی، رنجش آن را التیام بخشید. برای معالجه روماتیسم نسز از داروهای ضدالتهاب و همچنین کورتیک استروئید مجموعه ای  ازداروها معروف به داروهای تعدیل کننده ی ضدروماتیسم بهره گرفته می شود.

  1. کمپرس آب سرد

راه دیگری برای التیام رنجش لگن این است که چند بار در روز، روی لگن خود برای 15 دقیقه  کمپرس سرد بگذارید.

فیزیوتراپی

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی بورسیت لگن دراصفهان

شکل 1بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

فیزیوتراپی افزایش سرعت پروسه درمان و دستیابی به نتایج دلخواه بسیار حایزاهمیت است. مخصوصا در این مورد که فیزیوتراپی بورسیت لگن دراصفهان بکار می آید.علاوه براین فیزیوتراپی امکان شیوع دوباره رنجش را نیزدرآینده کم می کند.فیزیوتراپی می‌تواند حاوی شیوه های درمانی زیر باشد:

  1. کرایوتراپی و کمپرس یخ
  2. الکتروتراپی
  3. تحریکات الکتریکی TENS
  4. شاک ویو تراپی
  5. لیزرتراپی
  6. اولتراسوند تراپی
  7. درمانهای دستی
  8. تمرین درمانی
  9. تیپینگ
  10. مگنت تراپی
  11. ورزشهای کششی و تمرینات اصلاحی

که تمامی آن ها در بهترین فیزیوتراپی دراصفهان وجود دارند.دکتر قولنج

جراحی

برای معالجه بورسیت لگن خیلی کم پیش می آید که از جراحی بهره مند شوند. اگر که  بعد از انجام کلیه اموروراه های درمانی غیر جراحی همچنان بورسا ملتهب و ملول آور باشد. امکان دارد که جراحی برای برداشتن بورسا توصیه شود. برداشتن بورسا صدمه ای را در لگن به وجود نمی آورد. و لگن بدون بورسا نیزهمچنان عملکرد مطلوبی را از خود نشان دهد.

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی بورسیت لگن دراصفهان

شکل 2فیزیوتراپی بورسیت لگن دراصفهان

پیشگیری

  1. بهره گرفتن از پدهای مخصوص: اگر کار و علاقه‌مندی فرد دربرگیرنده زیاد و مدت داراززانو زدن است. بهتر است برای داشتن فشار کم‌تر به زانو ، پدهای مخصوصی روی زمین گذاشته و سپس زانوها را روی آن بگذارید.
  2. بلند کردن اشیا به روش درست: زمانی که می‌خواهید چیزی را از روی زمین بلند کنید، حتماً زانوها را خم کنید.از فیزیوتراپی بورسیت لگن دراصفهان نیز می توانید راهنمایی های بیشتر در این مورد بگیرید. در صورتیکه این کار را نکردید، در لحظه بلند کردن اجسام سنگین فشار زیادی بر روی بورس‌های مفصل ران ایجاد خواهد شد. drgholenj
  3. استفاده از سبد چرخ دار: حمل کردن اجسام سنگین فشار و استرس زیادی را به شانه‌ها ایجاد میکند.برای حمل آن‌ها از سبدهای خرید چرخ دار بهره بگیرید.
  4. استراحت کردن: اگر کار شما دربرگیرنده انجام مکررمجموعه ازحرکات است، در فاصله های زمانی کوتاه چندین بار دست از کار برداشته و ریلکس کنید.
  5. ورزش کردن: تقویت عضلات از آسیب‌های احتمالی مفصلی پیشگیری خواهد کرد.
  6. گرم کردن و انجام حرکات کششی: قبل از انجام امورشدید با انجام چند حرکت کششی ساده مفاصل خود را از گزند آسیب در امان قرار دهید.این حرکات را می توانید از بهترین فیزیوتراپی دراصفهان فرا بگیرید.دکتر قولنج

آرتروز لگناخبار فیزیوتراپیبهترین فیزیوتراپی دراصفهانتجهیزاتتمرین درمانی حرکات اصلاحیدرد لگندرد هادرمان هاشاک ویوفیزیوتراپی در اصفهانفیزیوتراپی دراصفهانکرایوتراپیلیزر پر توانماساژ درمانینکته های سلامتی

بهترین فیزیوتراپی در اصفهانبهترین فیزیوتراپی دراصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *