فیزیوتراپی دراصفهان | درمان شکستگی مهره | دکتر قولنج

شکستگی مهره

شکستگی مهره دکتر قولنج drgholenj


فیزیوتراپی دراصفهان

فیزیوتراپی دراصفهان | درمان شکستگی مهره

فیزیوتراپی دراصفهان | درمان  شکستگی مهره | دکتر  قولنج

شکستگی مهره

چگونگی شکستگی مهره های ستون قفرات

نشانه های شکستگی مهره های کمر

علت های به وجود آمدن شکستپی مهره های کمر

درمان شکستگی مهره

درمان خانگی

درمان با ورزش

درمان جراحی

پیشگیری از شکستگی مهره های گردن

 

شکل 1 فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 2 درمان شکستگی مهره

 

عنوانشکستگی مهره
نویسندهالهه سادات محمد علیزاده
دپارتماناوج شید
مدت زمان مطالعه9 دقیقه
تعداد کلمات973 کلمه

 

فیزیوتراپی دراصفهان | درمان شکستگی مهره | دکتر قولنج

شکستگی مهره

چگونگی شکستگی مهره های ستون قفرات

شکستگی مهره‌های ستون فقرات یا همان شکستگی مهره کمر با شکستگی دست یا پا متمایز میباشد. شکستگی یا جابجایی مهره‌های ستون فقرات می‌تواند مسبب خدشه به عصب‌های ستون فقرات یا نخاع گردد. اغلب شکستگی مهره در تصادفات، تصادم با زمین، تیراندازی یا در موقع ورزش پیش می آید. جراحی ها امکان دارد از خدشه ای اندک رباط‌ ها و شکستگی و جابجایی مهره‌ها و صدمه به نخاع باشد. (drgholenj)

نشانه های شکستگی مهره های کمر

اگر که بیماری پوکی استخوان، باعث شکستگی مهره کمر گردد، نشانه آن اغلب آغاز آنی درد میباشد. درمان شکستگی مهره یکی از مسائل در فیزیوتراپی دراصفهان است. اکثر میتلایان به شکستگی فشاری در ستون فقرات، می‌گویند آغاز دردشان فوری بعد از یک جنب و جوش ساده میباشد. این درد با معدود فشار و یا ناآرامی کمر همراه، که مانند برداشتن، تا شدن و یا افتادن میباشد.

برای اشخاص درگیر به پوکی استخوان توسعه یافته، شکستگی مهره های کمر هرچند می‌تواند با فعالیت قلیلی روی دهد. برای نمونه عطسه، سرفه، درون یا بیرون رفتن از وان و یا تنها با پهلو عوض کردن در رختخواب میباشد. کاستن درد بسته به شکستگی ستون فقرات به جهت پوکی استخوان، بر حسب معمول برای یکماه تا بیشتر طول می‌کشد. مدتی بعد، درد زیاد کمر کثیری از بیماران آرام میگردد. در نهایت این درد به یک درد حاد و جمع شده در ناحیه‌ شکستگی تعویض میگردد.

علت های به وجود آمدن شکستپی مهره های کمر

اکنون به دو مورد از علل به وجود آمدن شکستگی مهره ها در ستون فقرات میپردازیم:

  • پوکي استخوان يک عارضه در رابطه با استخوان‌ها میباشد که در آن تراکم استخوان کم میگردد. در نهایت، احتمال آنکه فرد مبتلا به پوکي استخوان در پی کمترين ضرب ‌ديدگي فزونی میابد. حتي امکان دارد بی هيچ ضربه ای درگیر شکستگي فشاري مهره‌هاي کمر گردد، تا اندازه بسیاری زیاد میگردد. پوکي استخوان بيش تر در زناني که به سن يائسگي رسيده‌اند شکل میگیرد. امکان دارد آقایان و اشخاصی که مدت طویلی داروهاي استروئيدي مثل پردنيزون استعمال نمودند هم به اين عارضه مبتلا گردند.
  • ضربه و فرسودگی زیاد قادر میباشد که موجب شکستگي مهره‌ هاي کمر گردد. اين قسم صدمه ديدگي اغلب زمانی رخ میدهند که شخص از يک ارتفاع کثیر به زمين برخورد کند. اين پیشامد امکان دارد در هنگام حوادث رانندگي هم رخ دهد.

در شکل 1 فیزیوتراپی دراصفهان نیز شما میتوانید این مطلب را مشاهده نمائید. (دکتر قولنج متدهایی برای شکستگی مهره دارد).

فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 1 فیزیوتراپی دراصفهان

درمان شکستگی مهره

درمان خانگی

1# استراحت: اندازه استراحت بسیار اساسی میباشد. استراحت مطلق می تواند در وهله های ابتدایی درد زیاد سودمند نباشد. اما استراحت پیش از اندازه  و بیتحرکی باعث از میان رفتن بیش تر بافت استخوانی میگردد. همینطور موجب پوکی استخوان شده و احتمال عود شکستگی درآینده را زیاد میگردد. البته اسراحت به شکل پیوسته نیز ممنوع میباشد. فیزیوتراپی دراصفهان شکستگی مهرهتان را تشخیص میدهد.

2# استفاده از کمر بند طبی ویژه از ستون فقرات حفاظت مینماید و حرکت مهره شکسته شده را محدود مینماید. مدل سخت این بریسها بشکل هنگفتی حرکت ستون فقرات را محدود مینماید و به کاستن درد بیمار کمک مینماید. بتازگی مدل لاستیکی و نرمتر این بریس ها ساخته میگردند که ساده تر میباشند ولی اثر گذاری خوبی ندارند. کمر بند طبی الزاما با دقت و زیرنمود دکتر مصرف گردند. مصرف نادرست و دراز مدت از بریس می تواند منجر به سستی و ضعیف شدن عضلات کمر گردد.

درمان با ورزش

ورزش‌هایی که ستون فقرات را پشتیبانی مینمایند می‌توانند به شما یاری نمایند که از پیدایش شکستگی فشاری دیگری ممانعت نمایید. (drgholenj) میتوانید با دکتر درخصوص خوبترین تمرینات ورزشی برای سلامتی ‌تان حرف بزنید. ورزش‌هایی مثل: پیاده‌روی، یوگا. این ورزش‌ها مجموعا برای قدرت استخوان‌ها سازگار میباشند. همینطور می‌توانید تمرینات تایی چی را امتحان کنید که سبب بهبود تعادل می‌شوند. ایضا به نهی از افتادن و در نهایت شکستگی یاری مینمایند. در شکل 2 درمان شکستگی مهره نیز شما میتوانید این مطلب را مشاهده نمائید. فیزیوتراپی دراصفهان درمان های ورزشی را برای درمان شکستگی مهره به شما آموزش میدهد.

درمان شکستگی مهره

شکل 2 درمان شگستگی مهره

درمان جراحی

دکتر شما امکان دارد عمل جراحی را هم برای درمان شکستگی مهره سفارش نماید. دو گونه از مرسوم ‌ترین جراحی برای این نوع از شکستگی، ورتبروپلاستی و کیفوپلاستی میباشند. هر دو گونه عمل جراحی میتواند به خوب شدن شکستگی یاری نماید. اکنون به دو مورد از عمل های جراحی اشاره مینماییم:

1# ورتبروپلاستی: این درمان‌ غیر تعرضی برای کمک به کاستن و یا از میان بردن درد میباشد. این درمان وابسته به شکستگی و استحکام استخوان طراحی گردیده اند. در این طریق، سیمان با ویسکوزیته پایین، با هدف ثبات شکستگی و کاستن درد، به مهره دارای فشار تزریق میگردد.

2# جراحی کیفوپلاستی، که مثل ورتبروپلاستی یک پروسه با کمترین تهاجم میباشد. این جراحی برای کاستن و یا جلوگیری از درد وابسته به شکستگی ستون فقرات میباشد. همینطور برای توخلق ثبات در استخوان و بازپس قسمتی یا کل بلندی کم شده مهره به سبب شکستگی فشاری میباشد.

پیشگیری از شکستگی مهره های گردن

عواملی که مسبب جلوگیری از شکستگی مهره های گردن میگردد من جمله: همواره در ماشین از کمربند ایمنی مصرف نمایید. فیزیوتراپی دراصفهان به پیشگیری و درمان شکستگی مهره شما کمک مینماید. همینطور هیچ گاه در استخرهای کم عمق شیرجه نروید. ایضا در طی ورزش های پُرتحرک از ابزار ها و لوازم سازگار استفاده نمایید. امیداواریم از مقاله دکتر قولنج لذت برده باشید. (drgholenj)

 

در این مقاله ما از چه چیز هایی نام برده ایم؟

در این مقاله ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا همه چیز راجع به درمان شکستگی مهره را برای شما عنوان کنیم.

هدف این مقاله چه بود؟

هدف این مقاله شکستگی مهره و راه های پشیگیری از آن میباشد.

آیا این مطالب برای شما مفید بود؟

بله بسیار سودمند میباشد.

اخبار فیزیوتراپیبهترین فیزیوتراپی دراصفهانفیزیوتراپی دراصفهانکمر درد

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *