فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی آرتروز گردن | دکتر قولنج

ارتروز گردن

ارتروز گردن دکتر قولنج drgholenj


فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی آرتروز گردن | دکتر  قولنج

آرتروز گردن چیست؟

دلایل آرتروز گردن

تشخیص آرتروز گردن

درمان آرتروز گردن با ورزش

سایر درمان های غیر جراحی

درمان آرتروز گردن با جراحی

عوارض آرتروز گردن

 

شکل 1 فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 2 فیزیوتراپی آرتروز گردن

عنوانآرتروز گردن
نویسندهالهه سادات محمد علیزاده
دپارتماناوج شید
مدت زمان مطالعه9 دقیقه
تعداد کلمات957 کلمه

فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی آرتروز گردن | دکتر قولنج

آرتروز گردن چیست؟

انهدام یا خرابی وابسته به زیاد شدن سن مهره‌ها و دیسک‌ گردن را آرتروز گردن مینامند. همۀ اشخاص به سبب پا به سن گذاشتن تا اندازه ای درگیر خرابی مهره و دیسک  گردن و کمر میگردیم. فیزیوتراپی آرتروز گردن یکی از اساسی ترین مسائل در فیزیوتراپی دراصفهان است. آرتروز گردن فرسایشی اغلب در دهه سوم زندگی پیدایش میابد. در درمان دیسک گردن فاقد جراحی بعد از آغاز درد، یک پریود زمانی کوتاه 24 ساعتۀ استراحت سودمند میباشد. پس از این پریود زمانی استراحت، آغاز دوباره حرکت برای پیشگیری از سستی و سخت شدن عضلات مفاصل اساسی میباشد. (drgholenj)

دلایل آرتروز گردن

از دلایل ایجاد کننده آرتروز گردن میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ضربه ‌ها (شکستگی‌ها)
  •  بیماری ‌های التهابی مفاصل
  • عفونت ‌های مفصلی

تشخیص آرتروز گردن

آزمایش‌های تصویربرداری: تستهای عکسبرداری دانستهای بی نقصی از آرتروز گردن را برای کمک به شناخت بیماری برای دکتر قرار میدهد. پزشک غالباً از طرق‌ زیل بهره میگیرد:

سی تی اسکن: در سی تی اسکن جزییات بیشتری، خصوصا از بخش ‌های استخوانی، مشاهده میگردد.

ام.آر.آی: در این تصاویر مناطق‌ تحت فشار قرار گرفتن عصب‌ها معین میگردد.

میلوگرافی: ماده حایل داخل کانل نخاع تزریق میگردد تا سی تی یا اشعه ایکس با جزییات بیش تر یافت گردد. فیزیوتراپی دراصفهان آرتروز گردن شما را تشخیص میدهد.

درمان آرتروز گردن با ورزش

برخی از ورزش ‌های اختصاصی گردن که به حرکت خوبتر و استحکام عضلات گردن یاری مینمایند، به شرح زیل میباشد. احتراما به یاد داشته باشید که این ورزش‌ها به طور قطعی باید بواسطۀ فیزیوتراپیست برای شما تجویز گردد. فیزیوتراپی آرتروز گردن به درمان شما یاری میرساند و به بهبود درد شما کمک مینماید.

1# پایین و بالا نمودن گردن

2# چرخاندن سر

3# چرخاندن گردن

4# کشش گردن

5# چرخاندن شانه

در شکل 1 فیزیوتراپی دراصفهان نیز میتوانید این مطلب را مشاهده نمایید. (drgholenj)

شکل 1 فیزیوتراپی دراصفهان

سایر درمان های غیر جراحی

  • لیزر کم توان، پژوهشهای مختلفی سودمندی لیزر درمانی کم قدرت را بیان نموده است. این پژوهش ها کاستن درد و پیشرفت کارکرد گردن را اظهار نمودند. گروه درمان بهبود زیادی در چندین مورد را نشان دادند: درد، گرفتگی عضلانی پاراورتبرال، زاویه گودی کمر و حرکت گردن.
  • فیزیوتراپی آرتروز گردن، برخی وقتها پزشک برای درمان آرتروز گردن بیمار را به یک دکتر فیزیوتراپی معرفی مینماید. دکتر فیزیوتراپی با انجام طرق ویژه و نرمش‌های کشش گردن به بیمار یاری مینماید تا این عضله‌ها را قویتر نماید. همینطور بیمار میتواند با این کار درد گردن خود را آرام نماید. امکان دارد دستگاه کشش گردن هم بکار رود که از وزنه هایی برای زیاد­­گشتن فضای میان مفصل‌ گردنی استفاده میگردد. همینطور این مفصل ها برای کم نمودن فشار روی دیسک‌ گردن و ریشه‌های اعصاب نیز استفاده مینماید. (دکتر قولنج)
  • ترکشن، این دستگاه های گردن برای آرام نمودن ناسازگاری هایی که متاثر از اضطراب یا مصدومیت، میباشد. این دستگاه‌ ها بواسطه زیادن شدن گردش خون و بهبود کارکرد اعصاب در محل صدمه ‌دیده عمل مینمایند. از آنجا که رگ‌های خونی صدمه ‌دیده‌ای که زیر نمود فشار استقرار یافتند، میتوانند به عنوان سرچشمه درد عمل نمایند. بدین گونه استفاده از ترکشن و رها سازی فشار وارد بر اعصاب و رگ‌های خونی میتواند نشانه هایی داشته باشد. این نشانه ها بمانند درد گردن، درد شانه، بی ‌حسی یا گزگز بازوها و دستها را بشکل کامل متوقف سازد.
  • ترغیب الکتریکی پالسی، پیشنهاد شده که این درمان مسبب تحریک رشد غضروف در سطح سلولی میگردد. با این همه احتیاج به پژوهش های بیشتری در مورد تحریک الکتریکی پالس برای تأیید این یافته‌ها وجود دارد. گمان میگردد که درمان مغناطیسی یک درمان جایگزین برای بیمارانی میباشد که درگیر استئوارتریتگردن میباشند. میدان‌های الکترومغناطیسی را میتوان برای درمان گردن استفاده نمود و گمان میگردد که اثر آرام کننده درد دارند. ولی پژوهش های بیش تری احتیاج میباشند. (فیزیوتراپی دراصفهان)

در شکل 2 فیزیوتراپی آرتروز گردن نیز میتوانید این مطلب را مشاهده نمایید.

فیزیوتراپی آرتروز گردن

شکل 2 فیزیوتراپی آرتروز گردن

  • عوض نمودن سبک زندگی برای آرام نمودن درد اندک نیز یکی از راه های درمان میباشد. در صورت آهسته بودن عارضه آرتروز گردن، میتوان آن را با مراعات چند نکته در خانه درمان نمود. از داروخانه مسکن‌ استامینوفن یا داروهای ضدالتهابی مثل ناپروکسین را فراهم نمایید که فروش فاقد نسخه‌ شان آزاد میباشد. با ورزش مکرر روال بهبود خود را سریع تر نماید.استفاده از اسپیلنت گردن یا محافظ و بهره گیری یخ و گرما هم قادرست برای درمان آرتروز گردن سودمند باشد. البته این محافظ را به مدت زیادی دور گردن نبندید، زیرا خودش مسبب سستی عضله‌ها میگردد. درمان عمل آرتروز گردن فقط در صورت فاقد اثرگذاری درمان‌های دیگر در بهبود درد گردن از سوی دکتر تجویز میگردد.

درمان آرتروز گردن با جراحی

بندرت تعدادی از بیماران مبتلا به آرتروز گردن ملزم به انجام عمل جراحی میگردند. در آغاز درمان ‌های غیرجراحی تست میگردد و پزشک برخی از ترکیب دو راه های درمانی را بهره میگیرد. همینطور پزشک قادرست تعداد جلسه ‌های فیزیوتراپی بیش تری را برای کم نمودن نشانه های بیماری تجویز بنماید. خوشبختانه در بیشتر موارد درمان ‌های فاقد جراحی سودمند و اثر بخش میباشند.

عوارض آرتروز گردن

کم نمودن اعوجاج پذیری گردن پس از عمل جراحی و یا درمان آرتروز گردن در فیزیوتراپی دراصفهان صورت میگیرد. درمان نکردن آرتروز گردن با پیشرفت بیماری امکان دارد راه رفتن افراد مبتلا به بیماری بشکل غیر نرمالی تبدیل گردد. امیدواریم از مقاله دکتر قولنج برای فیزیوتراپی آرتروز گردن لذت برده باشید. (drgholenj)

در این مقاله ما از چه چیز هایی نام برده ایم؟

در این مقاله ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا همه چیز راجع به آرتروز گردن را برای شما عنوان کنیم.

هدف این مقاله چه بود؟

هدف این مقاله تشخیص درمان آرتروز گردن و عوارض از آن میباشد.

آیا این مطالب برای شما مفید بود؟

بله بسیار سودمند میباشد.

آرتروزدرد گردنفیزیوتراپی دراصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *