پارگی و کشیدگی رباط صلیبی

لیگامنت متقاطع قدامی همان آسیب دیدن یا پاره شدن رباط زانو است.  استخوان مچ پا بوسیله 4 لیگامنت به استخوان ران متصل میشود. که در فیزیوتراپی در اصفهان یکی از آن لیگامنت ها، همین لیگامنت متقاطع قدامی است. این آسیب و پارگی معمولاً در ورزش هایی که تحرک و زد و خورد دارند. اتفاق می افتد. مانند فوتبال، والیبال، بسکتبال. همچنین ورزش هایی که تحرک و کشیدگی عضلات را بطور ناگهانی دارد هم رخ می دهد. مثل کشتی، کونگ فو. که در این صورت رباط صلیبی زانو اصطلاحاً کشیده شده یا پاره می شود.

درمان آسیب رباط صلیبی زانو (ACL)

دلیل اهمیت این رباط این است که در اطراف زانو قرار گرفته است. که برای پایدار نگه داشتن زانو بوجود آمده است. هنگام پارگی رباط صلیبی این اتفاق می افتد که این رباط چون بین زانو وجود دارد. از سُرخوردن و لغزش استخوان ساق پا روی استخوان ران در فیزیوتراپی پارگی رباط صلیبی در اصفهان جلو گیری می کند. و باعث پارگی و آسیب دیگی خود رباط می شود. و ثبات و پایداری زانو از پارگی رباط صلیبی تاثیر می گیرد. یعنی زانو در نهایت ضعیف میشود. و محدوده حرکتی و چرخش آن هم کاهش می یابد. که در این صورت سریعاً باید به بهترنی فیزیوتراپی در اصفهان مراجعه شود.

فیزیوتراپی رباط صلیبی | دکتر امیر حسین شیربان

درمان های پیشنهادی پارگی رباط صلیبی زانو

بریس زانو : جهت ثابت نگه داشتن زانو و همچنین پیشگیری از آسیب بیشتر به زانو استفاده میشود. چون دارای سیستم لولایی است. کمک میکند محدوده حرکتی بیشتر شود و تا حدودی خم شود.
استفاده از دارو های ضد التهابی غیراستروئیدی و ضد درد است. ازجمله این داروها میتواند آسپرین یا ایبوپروفن یا تزریق استروئید به زانو باشد.
فیزیوتراپی پارگی رباط صلیبی در اصفهان با برنامه ریزی دقیق و متناسب با میزان مشکل کمک خواهد کرد. حرکات ورزشی و کششی به تقویت عضلات پا و بهترشدن کار زانو کمک میکند.
شاک ویوتراپی در بهترین فیزیوتراپی در اصفهان که منجر به افزایش گردش خون در زانو می شود. درد را تسکین داده و همچنین رباط زانو را بهبود می دهد.

درمان پارگی رباط صلیبی زانو
آیکون درمان رباط صلیبی

روش های درمانی رباط صلیبی

روش های درمانی

• تحریک الکتریکی اعصاب (TENS)
  • طب سوزنی
  • لیزر درمانی سرد
  • لیزر درمانی
  • میکرواس تراپی
  • ماساژ درمانی
فیزیوتراپی رباط صلیبی زانو

درمان رباط صلیبی زانو با فیزیوتراپی

شاید شرایط شما به حدی حاد باش که نیاز به جراحی داشته باشید و در خوشبینانه حالت پزشک تشخیص به عمل جراحی ندهد. اما در هردو حالت قطعاً جلسات متعدد فیزیوتراپی برای شما نسخه می شود. چون به بهبودی و درمان سریع و موثر رباط صلیبی کمک شایانی خواهد کرد. عواملی که در تعیین تعداد جلسات فیزیوتراپی موثر است به شرح زیر است:
سن بیمار: کهولت سن در افزایش تعداد جلسات موثر است. زیرا طول درمان بیشتر میشود.
پارگی همزمان مینیسک
کار و شغل بیمار
کشیدگی ACL میانی همراه با پارگی رباط
میل به انجام ورزش های پر تحرک

درمان پارگی رباط صلیبی به وسیله فیزیوتراپی

فیزیوتراپی پارگی رباط صلیبی در اصفهان از جمله موثرترین و سریع ترین راه های درمان پارگی رباط صلیبی است. زیرا به کاهش و بهبودی علائم بیماری کمک میکند. بنابراین فیزیوتراپیست گستره زیادی از حرکات ورزشی را اجرا می کند. ورزش ها و حرکت های تقویتی که به بازسازی عضله های پا و کمک به مفاصل می انجامد. و باعث کنترل و تحمل وزن می شود. اما حرکات تعادلی در فیزیوتراپی در اصفهان منجر به حفظ پایداری حین پیاده روی، ایستادن و دویدن می شود. Practice های انعطاف پذیری در درمان پارگی های رابط صلیبی مثمر ثمر و مفید اند. علاوه بر این به گسترش محدوده حرکتی، تقویت حرکات زانو و بدست آوردن عملکرد خوب پاها کمک میکند. انجام این حرکات باید مستمر و تحت نظر متخصص فیزیوتراپی انجام گیرد.

تماس بگیرید

رباط های صلیبی جلویی و خلفی مفصل زانو و آسیب دیدگی

1. رباط صلیبی جلویی (ACL)
به گفته بهترین کلینیک فیزیوتراپی دراصفهان این رباط از طریق کنترل حرکات رو به عقب و جلوی زانو به حفظ ثبات آن کمک می‌کند (یعنی از حرکت بیش از حد رو به جلوی استخوان درشت نی جلوگیری می‌کند). ACL موقعی آسیب می‌بیند که پا در یک حالت پایدار قرار داشته و یک ضربه مستقیم از جلو به زانو وارد شود.
2. رباط صلیبی خلفی (PCL)
این رباط به کنترل حرکات رو به جلو و عقب زانو کمک می‌کند. PCL زمانی آسیب می‌بیند که نیروی بسیار زیادی به جلوی قسمت بالایی استخوان ساق وارد شود.

علائم صدمه دیدگی یا پارگی رباط صلیبی

گاهی اوقات که رباط بر اثر برخورد کاملاً پاره می‌شود، شخص یک صدای تق شنیده یا احساس می‌کند چیزی در زانویش از جا کنده شده است همچنین می توانید از دکتر قولنج راهنمایی بگیرید.
درد زانو
ورم، حساس شدن و کبودی
کاهش حرکت مفصل زانو؛ در مواردی که رباط کاملاً پاره می‌شود حرکت به شدت کم میشود.
مفصل زانو ناپایدار بوده و احساس می‌شود توانایی تحمل وزن بدن را نداشته و همچنین به نظر بهترین فیزیوتراپی در اصفهان خالی می‌کند .
لنگیدن هنگام راه رفتن

علائم پارگی رباط صلیبی