بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | آرتروز لگن | درمان آرتروز

شکل 1 آرتروز لگن

شکل 2 بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

آرتروز لگن

بزرگترین مفصل بدن و منعطف ترین مفصل لگن می باشد، بیماری که این مفصل را تهدید می کند استئوآرتریت است. بیماری پیش رونده که مفاصل را تحلیل می برد و حتی ممکن است همه ی مفصل های بدن را نیر در بر بگیرد. دکتر قولنج بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

در این بیماری غضروف استخوان ها با گذشت زمان استحکام خود را از دست می دهد و تحلیل می رود که همین امر باعث می شود استخوان ها در حین حرکت اصطحکاک پیدا کنند و دچار سایش شوند. غضروف بافت بسیار محکمی و ارتجاعی می باشد و از آب و پروتئین ساخته شده است. غضروف فشارهای وارده به مفاصل را جذب می کند به این صورت هنگام فشار بر مفصل ران شکل غضروف تغییر میکند و سپس به حالت اولیه بر میگردد. آرتروز لگنdrgholenj

در صورتی که آب کافی به غضرو ف ها نرسد، حالت ارتجاعی آن از بین می رود. همچنین در صورت آسیب رسیدن به غضروف ها، بدن تا حدی می تواند ترمیم کند اما در کل غضروف جدیدی جایگزین آن نمی شود. در شکل 1 آرتروز لگن دیده می شود. بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

علائم آرتروز لگن

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان اصلی ترین علامت آرتروز ران درد لگن می باشد. دردی که به آرامی شروع می شود و در طول زمان افزایش پیدا می کند و گاهی هم به صورت ناگهان درد شدیدی احساس می شود. بیتشر در هنگام صبح یا نسشتن طولانی درد خود را نشان می دهد و علاوه بر این ها موارد زیر هم وجو دارند:

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان دکتر قولنج

شکل 1 آرتروز لگن

• درد قسمت کشاله را و لگن که تا زانو ادامه پیدا می کند
  • حین فعالیت های شدید درد هم ناگهانی بروز دهد
  • خشک شدن مفصل باعث می شود خم کردن و راه رفتن دچار مشکل شود
  • چسبمدگی و قفل کردن مفصل
  • میزان حرکت مفصل کاهش می یابد و حتی ممکن است باعث لنگ زدن شود
  • در آب و هوای مرطوب درد زیاد می شود

دلایل به وجو آمدن آرتروز ناحیه لگن

عمده ترین دلیل افزایش سن می باشد که با تخلیل عضلات احتمال ابتلا به آرتروز لگن بسیار افزایش پیدا می کند. همجنین آسیب هایی مثل شکستگی لگن، روماتیسم مفصلی هم تأثیر گذار هستند. شکل 2 بهترین فیزیوتراپی در اصفهان درمان آرتروز

اضافه وزن که باعث فشار بیش از اندازه در ناحیه میانی بدن می شود و خطر ابتلا به آرتروز را بالا می برد.  بهترین فیزیوتراپی در اصفهان دکتر قولنجdrgholenj

چگونگی تشخیص آرتروز

تست مشخصی برای تشخیص وجود ندارد اما با رادیوگرافی می شود وجود بیماری یا عدم آن را در غضروف مفاصل مشاهده کرد. این تصاویر نشان می دهد که آیا مفصل لگن حالت طبیعی دارد یا خیر؟ یا زائده استخوانی و اندازه مفصل تغییری داشته است یا طبیعی است. و پزشک بهترین فیزیوتراپی در اصفهان با بررسی موارد زیر بیماری آرتروز لگن را تشخیص می دهد.

وجود التهاب نزدیکی مفصل لگن، تست دامنه حرکتی پا و لگن، دقت به صدای سایش در راه رفتن، سختی در راه رفتن و احساس درد، بررسی سابقه دار بودن این بیماری در خانواده شخص.

درمان آرتروز

استئوآرتریت آرتروز لگن یک بیماری طولانی مدت است و نمی توان آن را درمان کرد ، اما لزوما با گذشت زمان بدتر نمی شود و گاهی اوقات می تواند به تدریج بهبود یابد. تعدادی درمان نیز برای کاهش علائم موجود است.

آرتروز لگن دکتر قولنج

شکل 2 بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

علائم خفیف گاهی اوقات با اقدامات ساده ای قابل کنترل است از جمله:

• ورزش منظم
  • اگر اضافه وزن دارید وزن کم کنید
  • پوشیدن کفش مناسب
  • با استفاده از دستگاه های ویژه برای کاهش فشار در مفاصل در طول فعالیت های روزمره خود
  • اگر علائم شما شدیدتر است ، ممکن است شما با یک فیزیوتراپیست به درمان های اضافی مانند مسکن ها و یک برنامه تمرینی ورزش یافته نیاز داشته باشید.
  • در تعداد کمی از موارد ، که این درمانها کمکی نکرده و یا آسیب مفاصل به ویژه شدید است ، ممکن است برای ترمیم ، تقویت یا تعویض مفصل آسیب دیده جراحی انجام شود. دکتر قولنج

ورزش

از ورزش هایی که فشار مفاصل به شما وارد می شود و ممکن است آرتروز لگن ایجاد کند، خودداری کنید و آنها را مجبور به تحمل بار اضافی ، مانند دویدن و تمرین وزنه برداری کنید. درعوض ، تمریناتی مانند شنا و دوچرخه سواری را امتحان کنید ، جایی که فشار روی مفاصل شما بیشتر کنترل می شود. Drgholenj

سعی کنید حداقل هر هفته 150 دقیقه فعالیت هوازی متوسط ​​(مانند دوچرخه سواری یا پیاده روی سریع) انجام دهید ، به علاوه تمرینات قدرتی در 2 یا بیشتر روز در هفته که در گروههای اصلی عضله فعالیت می کنند ، خود را به طور کلی سالم نگه دارید.

آرتروز لگن بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

وزن سالم خود را حفظ کنید!

برای حفظ وزن سالم ، غذای سالم را با ورزش منظم ترکیب کنید. خود را عادت دهید که مفاصل خود را در حین حرکت کامل آنها قرار دهید

از مفاصل خود محافظت کنید!

حتما هنگام انجام ورزش گرم و خنک شوید.از بلندترین ، قوی ترین مفاصل خود برای بلند کردن ، فشار دادن ، کشیدن و حمل استفاده کنید.

یک سبک زندگی سالم را انتخاب کنید!

خوردن غذای سالم ، پرهیز از دود ، نوشیدن در اعتدال و خواب خوب به شما کمک می کند تا بهترین احساس خود را داشته باشید. بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

عنوان مقالهآرتروز لگن
نام و نام خانوادگیعلی رشیدی