بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | فیزیوتراپی آرتروز گردن در اصفهان

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | فیزیوتراپی آرتروز گردن در اصفهان

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | فیزیوتراپی آرتروز گردن در اصفهان | دکترقولنج | drgholenj | www.drgholenj.com


بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | فیزیوتراپی آرتروز گردن در اصفهان

 

عنوانبهترین فیزیوتراپی در اصفهان | فیزیوتراپی آرتروز گردن
نویسندهجمشیدی
دپارتماناوج شید
زمان مطالعه00:14:33
تعداد کلمات1393

 

فهرست مطالب

آرتروز | بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

چه روش هایی برای تشخیص آرتروز گردن وجود دارد؟

رعایت نکات و اصولی که که برای افراد مبتلا به آرتروز کارآمد میباشد

 

فهرست

شکل 1 بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

شکل 2 فیزیوتراپی آرتروز گردن در اصفهان

 

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | فیزیوتراپی آرتروز گردن

 

آرتروز | بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

زمانیکه آرتروز در بهترین فیزیوتراپی در اصفهان در بدن بررسی میشود عضو گردن همانند دیگر اعضای بدن که اهمیت دارند. نمود بیشتری پیدا میکند این هم به این دلیل است که رگ های حساسی ازعضو گردن به سمت سر قرار دارند. درد گردن چند روزی از بین میرود،دردی که ماه ها ادامه دارد دلیل اساسی پزشکی دارد که باید بررسی شود. دکتر قولنج میگوید افزایش سن با سایدگی مفاصل رابطه مسقیم دارد از همین رو آرتروز با افزایش سن بیشتر نمود پیدا میکند. Rajat Bhatt روماتولوژیست درهوستون تگزاس بیان دارد که بیشتر افراد 60 ساله و بالاتر دچار آرتروز گردن می شوند.زمانیکه احساس شود گردن به اصطلاح عامیانه خشک شده است و یا هنگام چرخانیدن سر دردی مزمن احساس شود. فیزیوتراپی آرتروز گردن در اصفهان وجود این درد در گردن امکان دارد در دراز مدت به علت آرتروز در گردن باشد.

· ساختارآنوتومی عضو گردن در انسان ها به چگونه است؟

Drgholenj میگوید گردن عضو بدن برروی بسیاری از مهره داران است که سر را به تنه و حرکات سر را فراهم میکند. بهترین فیزیوتراپی در اصفهان میگوید ستون فقرات گردنی یک شبکه هماهنگ اعصاب، استخوان ها، مفاصل و ماهیچه ها است. گردن وظیفه مهم ارائه پشتیبانی و تحرک برای سر را دارد.هفت استخوان بالای ستون فقرات گردن را تشکیل که به این مهره های گردن رحم (cervical vertebrae) گفته میشود. استخوانها توسط مفاصل بین مهره ای بهم پیوند میخورند که همراه با عضلات گردن امکان حرکت سر درهر جهت میدهد. فیزیوتراپی آرتروز گردن در اصفهان میگوید بین مهره ها دیسک است که همانند کمک فنرعمل و قابلیت انعطاف به ستون فقرات می دهند. هنگامیکه یکی ازاین دیسک ها کمی از موقعیت طبیعی در ستون فقرات خارج شود به اصطلاح slipped disc اتفاق میافتد.

شکل 1 بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

· علائم وجود که نشنان دهنده ی آرتروز گردن چه چیزهای میباشد؟

Neel P. Shah جراح ارتوپدی ستون فقرات در مرکز پزشکی برونکس نیویورک می گوید علائم آرتروز گردن افراد متفاوت است. بهترین فیزیوتراپی در اصفهان میگوید هنگامیکه آرتروز گردن رخ می دهد معمولاً درد گردن به وجودممکن است خفیف تا شدید باشد.ممکن است با فعالیتهایی مانند رانندگی و خواندن کتاب که گردن برای مدت طولانی در یک حالت است بدتر شود.

دکتر قولنج میگوید از دیگر علائم آرتروز گردن که میشود به آن ها اشاره کرد عبارتند از:

  • درد های مزمن در عضو سر و یا دست.
  • هنگامی که گردن را در حالت چرخشی حرکت میدهیم ، صدا دهد.
  • اسپاسم عضلات در گردن و شانه ها.
  • مشکل بودن کنترل تعادل در هنگام پیاده ری.
  • ضعف در دست یا پاها.

· آرتروز ها را میتوان در دسته بندی های مختلف تقسیم بندی کرد

در Drgholenj آرتروز ها را میتوان در هفت دسته طبقه بندی کرد:

  1.  التهابی : فیزیوتراپی آرتروز گردن در اصفهان  میگوید این آرتروز به طور معمول در رباط  یرامون مفاصل وتاندون‌ تاثیر گذار است.
  2.  (تخریبی) یا مکانیکی: این آرتروز معمولا برغضروف که پوشانند انتها استخوان‌ها ناهموار و همچنین نازک تاثیر میگذارد.
  3. عفونی: بعضی از ویروس‌ها وباکتری های که به مفصل ورود پیدا میکنندو بعضا باعث التهاب می‌شوند.
  4. متابولیک: بهترین فیزیوتراپی در اصفهان میگوید اسید اوریک تولیدی بدن بیشتراز نیازباشد.در وضعیت سطح اوریک اسید در خون بالا میرود و در مفاصل تجمع وعلت وجود بیماری نقرس میشود.
  5. درد اسکلتی بافت نرم: این نوع آرتروز بافت‌هایی غیر از مفاصل به وجود میاید. درد بافت‌های نرم مفاصل نشات دارد.
  6. درد‌های کمری: سرچشمه درد امکان دارد از عضلات، اعصاب، مفصل، دیسک، رباط و استخوان باشد.
  7. بیماری بافت همبند: فیزیوتراپی آرتروز گردن در اصفهان میگوید بیماری که دربافت تشکیل دهنده‌ تاندون، رباط و غضروف باعث التهاب مفاصل و درد می‌شود.

 

چه روش هایی برای تشخیص آرتروز گردن وجود دارد؟

باتوجه به علائمی که برای آرتروز گردن اشاره شد بعد ازمشاهده ی عاملی دردراز مدت باید به متخصص مراجعه شود. بهترین فیزیوتراپی در اصفهان احتمال میدهد پزشک با انجام معاینه بدنی شروع ودامنه حرکت در گردن را مورد بررسی قرار میدهد.قدرت و رفلکس گردن را آزمایش می کنند تا دریابند فشاربر اعصاب یا نخاع وجود دارد یا خیر؟سؤال میکنند ازچه زمانی علائم شروع شده، چه زمانی درد رخ میدهد و چه چیزی باعث بهتروبدتر شدن درد میشود. پزشک ممکن است برای ارزیابی بیشترو تشخیص بهتر آرتروزگردن به اشعه ایکس سفارش دهد. فیزیوتراپی آرتروز گردن در اصفهان میگوید اگر پزشک نگرانی از نخاع داشته باشد ممکن است نیاز MRI داشته باشد. تا ساختاردیسکها را بررسی کندممکن است به اسکن سی تی اسنی دستور داده شود که استخوان را با دقت بیشتری بررسی کند. با این وجود اشعه ایکس و MRI آزمایشاتی هستند که معمولاً سفارش داده می شوند.

· درمان های که برای آرتروز گردن میتوان نام برد عبارتند از

دکتر قولنج میگوید معمولا صرف نظر از رشته های نوین درمان دو روش کلی برای آرتروز گردن وجود دارد:

  1. روش عمل جراحی: بهترین فیزیوتراپی در اصفهان میگوید که این روش با توجه به وضعیت و نظر دکتر انجام میشود
  2. روش غیر از جراحی: که به اختصار تعدادی از آنها را بیان میکنیم
  • گزینه های دارویی برای آرتروز گردن :با توجه به نظر دکتر اگر بیماری نیاز به عمل جراحی نداشته باشد ولی درد زیادی احساس کند داروهای ضد درد برای بیمار تجویز میشود.
  • ورزش و فعالیت بدنی منظم برای آرتروز در گردن:
  • فیزیوتراپی

و ….

رعایت نکات و اصولی که که برای افراد مبتلا به آرتروز کارآمد میباشد

فیزیوتراپی آرتروز گردن در اصفهان بیان دارد افردادی که دچار آرتروز گردن هستند باید سعی کنند موارد زیر را در نظر بگیرند:

  • طرز صحیح خوابیدن: وقتی فرد به خواب میرود بدن خاموش نمیشود بلکه همچنان ساز وکار خود را به نحوی دیگر انجام میدهد. بهترین فیزیوتراپی در اصفهان میگوید خواب شب زمان بازسازی بدن هست طوریکه وقتی از خواب بیدار میشویم احساس آماده ای برای روز میکنیم.این همیشه اتوماتیک نیست هنگامی که درد کمر و گردن به وجود میاید بدن از شما کمک میخواهد که کارها را به درستی انجام دهد. موقعیتی که در آن می خوابید تأثیر مستقیمی بر سلامت ستون فقرات دارد ،در هنگام خوابیدن از بالشتی مناسب استفاده کنیم. که به قدری سفت باشد تا گردن و سر را با ستون فقرات در یک راستا قرار گیرند درست مثل زمانی که ایستاده ایم.
بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | فیزیوتراپی آرتروز گردن در اصفهان

شکل 2 فیزیوتراپی آرتروز گردن در اصفهان

  • از کشیدن سیگار به شدت پرهیز شود: فیزیوتراپی آرتروز گردن در اصفهان تاکید دارد که استعمال دخانیات ممکن است سطح سموم خون را افزایش داده و باعث از بین رفتن غضروف شود.سیگار کشیدن ممکن است سطح منواکسید کربن در خون را افزایش داده و بر اکسیژن رسانی خون تأثیر بگذارد.که می تواند مانع ترمیم غضروف شود.
  • مواضع رایانه خود را تصحیح کنیم: بهترین فیزیوتراپی در اصفهان بیان دارد مانیتور کامپیوتر را مستقیماً جلو رو به روی خود قرار دهید نه از زاویه چپ یا راست. صفحه ای که خیلی زیاد یا پایین باشد نیز می تواند باعث کرنش گردن و شانه شود. اگر مانیتور در سطح بالاتری از دید قرارا داشته باشد سر خود را به عقب کج می کنید تا ببینید.که این هم خود باعث به وجود آمدن آرتروز گردن میشود.

· مواردی که برای جلوگیری از ابتلا به آرتروز گردن میتوان بیان کرد

Drgholenj مواردی را برای جلوگیری از آرتروز گردن بیان میدارد که عبارتند از.

  • فیزیوتراپی آرتروز گردن در اصفهان میگوید ورزش پایه درمان است همانند کشش که دامنه حرکت را بهبود و میتواند به کاهش دردگردن کمک کند.
  • دوری از استرس میتوند باعث کاهش از درد کمر و همچنین کاهش سفتی در عضله های موجود در گردن میشود .
  • برای افرادی که مشاغلی مانند کار با کامپیوتر و یا رانندگی را به عنوان حرفه ای در زندگی دارند. جهت پیشگیری از آرتروز زمانی که بیش از ۴۵ دقیقه فعالیت میکنند زمانی را برای ورزش اختصاص دهند.

آرتروزاخبار فیزیوتراپی

بهترین فیزیوتراپی در اصفهانبهترین فیزیوتراپی دراصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *