بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | دکتر قولنج

7 نکته در پیشگیری از ابتلا به آرتروز دست دکتر قولنج drgholenj


بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

فهرست مطالب

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | دکترقولنج

7 نکته در پیشگیری از ابتلا به آرتروز دست

آرتروز دست چیست؟

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان و نشانه های آرتروز دست

تشخیص آرتروز دست

7 نکته ی پیشگیری از آرتروز دست

فهرست شکل ها

شکل 1 بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 2 بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

عنوان مقاله7 نکته در پیشگیری از ابتلا به آرتروز دست
نویسندهالهه سادات محمد علیزاده
دپارتماناوج شید
مدت زمان مطالعه9 دقیقه
تعداد کلمات943 کلمه

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | دکتر قولنج

7 نکته در پیشگیری از ابتلا به آرتروز دست

آرتروز دست چیست؟

آرتروز دست یکی از مسائل جسمانی میباشد که امکان دارد اشخاص زیادی در طی زندگیشان با آن روبه رو گردند. با آنکه احتمال پیدایش این عارضه با زیاد شدن سن بیشتر میباشد. ولی میتواند در اشخاص با سن کمتر هم بوجود آید. آرتروز دست در بهترین فیزیوتراپی دراصفهان در رابطه با مفصل های مچ و انگشتان میباشد. در این شرایط شما نشانه هایی نظیر درد، تورم، سفتی و سختی در حرکت انگشتان یا مچ خود آگاه میگردید. برخی وقتها این نشانه ها میتواند همشیگی باشد و بشکل متوالی شما را عذاب دهند.

با سپری شدن زمان امکان دارد دردهای حادّی را حس نمایید که انجام فعالیتهای راحت هم برای شما مشکل باشد. بسیاری از اشخاصی که به بیماری آرتروز دست مبتلا میباشند از درد پاینده که عموما همراه آنها میباشد شکوه مینمایند. حالات بسیار زیادی میتواند محرک پیدایش اقسام آرتروز در مناطق متعدد بدن در اشخاص گردد. که میتوانند مفصل های حیاتی بدن را گرفتار نمایند. (drgholenj)

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان و نشانه های آرتروز دست

نشانه های آرتروزدست درد، ایجاد تورم خشکی صبحگاهی و صداهای در اثر مالش سطوح مفصلی خراب شده به همدیگر میباشد. درد در بهترین فیزیوتراپی در اصفهان اساسی ‌ترین و مرسوم ‌ترین سمبل آرتروز مفصل دست میباشد. این درد خصوصا در موقع شب و بیشتر بشکل ژرفی احساس میگردد.  لمس این محدوده همگام با تولید درد میباشد. این درد در آغاز تنها در زمان انجام فعالیت‌ های سنگین بدنی نظیر بلند نمودن اجسام پروزن تولید میگردد. با پیشرفته شدن بیماری، درد حتی در طی انجام فعالیت‌های سهل نیز احساس میگردد. این درد بشکل متداول در آغاز انجام فعالیت بدنی میباشد. همینطور پس از سپری شدن چند دقیقه کم شده یا بشکل جامعی از میان میرود. با کامل شدن فعالیت بدنی و سرد شدن بدن درد مجددا آغاز میگردد. در وضعیت پیشرفته تر بیماری، درد حتی در وضعیت استراحت هم حس میگردد.

در شکل 1 بهترین فیزیوتراپی دراصفهان میتوانید این مطلب را مشاهده نمایید.

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 1 بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

اخلال در انجام امور روزانه و کاری به علت درد و سستی عضلانی میتواند خلق گردد. تغییر حالت هم میتواند در اندام های دارای ورم بشکل محدود دیده گردد. بندهای میان انگشتان تا اندازه ای غذاب آور و دارای تغییر شکل میباشد. همینطور در موارد حاد ‌تر دارای برآمدگی ‌های دانه ای شکل میگردد. تغییر حالت در مچ دست میتواند در اثر تورم مفصل یا کلفت شدگی ساختار نرم روکش مفاصل تولید گردد. خستگی عضلات محدوده مفصل از دیگر نشانه های کمتر مرسوم آرتروز در بهترین فیزیوتراپی دراصفهان میباشد. دلیل خستگی عضلات در آرتروز این میباشد که چون مفصل غیرنرمال میباشد، غضروف ظریف‌ تر و ناپایدار میباشد. تغییر حالات خارهای استخوانی وجود دارند، عضلات باید بیشتر از اندازه نرمال کارنمایند و یعنی باید کار اضافه انجام نمایند. (دکتر قولنج)

ازسویی دیگر در مفصل مبتلا به آرتروز، درد مسبب میگردد که عضلات کمتر از اندازه نرمال فعالیت داشته باشند. همینطور بر اثر کم شدن فعالیت، سست شده و حجم آنها کاهش میابد. (drgholenj)

تشخیص آرتروز دست

حال اگر احساس میکنید که چندی از نشانه های بالا را دارید برای تشخیص آرتروز دست به شرح زیر دقت نمایید.

آرتروز مچ دست در بهترین فیزیوتراپی در اصفهان از شیوه معاینه دقیق مچ دست و مفاصل دیگر بدن شیناسایی میگردد. در بهترین فیزیوترواپی دراصفهان، مواردی نظیر درد، تورم، ظاهر مفصل و شیوه زندگیتان را بررسی مینمایند. به کمک عکسبرداری اشعه ایکس یا سایر آزمایشات میتوان به بررسی استخوانها و زوال میان استخوانها در مفاصل پرداخت. در شکل 2 بهترین فیزیوتراپی در اصفهان میتوان به این مطلب اشاره نمود.

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

شکل 2 بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

7 نکته ی پیشگیری از آرتروز دست

  • ورزش نمودن: مطابق پژوهشات در بهترین فیزیوتراپی دراصفهان، آمار آرتروز در میان ورزشکاران بسیار کمتر از دیگر اشخاص میباشد. انجام بعضی از تمرینات منظم میتواند انعطاف پذیری تاندون و رباط ها در مفاصل زیادتر نماید. همینطور کارکرد مایعات داخل مفصلی را بهینه سازی نماید. مجموع این حرکات میتواند از پیدایش آرتروز دست جلوگیری نماید.
  • بیش از اندازه از مفاصل ‌تان استفاده نیمایید. از انجام کارها و فعالیت‌هایی که احتیاج به حرکات تکراری و پشت سر هم دارند، دوری نمایید. اگر کار شما به شکلی میباشد که الزاما باید اجسام سنگین را بلند یا جابجا نمایید. آنگاه تا اندازۀ امکان تلاش نمایید که این کار را براساس کلیات انجام نمایید تا از پیدایش آسیب جلوگیری نمایید.
  • وزن خود را در حدود نرمال حفظ نمایید تا ریسک ابتلا به استئوآرتریت دست در شما کمتر گردد.
  • در برنامه ی غذایی خود موادی مثل شیر کم چرب، سیب‌ زمینی، ذرت، آناناس، انبه، طالبی، هلو و…داشته باشید. (بهترین فیزیوتراپی در اصفهان)
  • پوشیدن لباس گرم در روزهای سرد.
  • نوشیدن به اندازه ی آب در روز.
  • احتراز از صدمه و ضربه دیدگی، با سپری شدن زمان، مفصل ها آغاز به تحلیل رفتن مینمایند. اما موقعی به مفصل خدشه وارد مینمایید که غضروف هم ضربه ببیند و در نهایت تحلیل رفتن مفصل سرعت بیشتری بگیرد. برای نمونه زمان انجام بازی های ورزشی یا به سبب تصادف.  جهت دوری از صدمه دیدن همواره از ابزارات ایمنی ورزشی استفاده نمایید.

امیدواریم از مقاله دکتر قولنج لذت برده باشید. (drgholenj)

در این مقاله ما از چه چیز هایی نام برده ایم؟

در این مقاله ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا همه چیز راجع به آرتروز دست و تشخیص و هفت راه پیشگیری از آن، را برای شما عنوان کنیم.

هدف این مقاله چه بود؟

هدف این مقاله پرداختن به مفهوم آرتروز دست و پیشگیری از آن میباشد.

آیا این مطالب برای شما مفید بود؟

بله بسیار سودمند میباشد.

اخبار فیزیوتراپیبهترین فیزیوتراپی دراصفهان

بهترین فیزیوتراپی در اصفهانبهترین فیزیوتراپی دراصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *