بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | دکتر قولنج

۸ اقدامی که در زمان acl باید انجام داد دکتر قولنج drgholenj


بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

فهرست مطالب

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | دکترقولنج

۸ اقدامی که در زمان acl باید انجام داد

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان و پارگی رباط صلیبی یا acl

آسیب acl چگونه تشخیص داده میشوند؟

در زمان وقوع acl باید برای درمان اقدامات زیر را انجام داد؟

فهرست شکل ها

شکل 1 بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 2 بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

عنوان۸ اقدامی که در زمان acl باید انجام داد
نویسندهالهه سادات محمد علیزاده
دپارتماناوج شید
مدت زمان مطالعه9 دقیقه
تعداد کلمات961 کلمه

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | دکتر قولنج

۸ اقدامی که در زمان acl باید انجام داد

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان و پارگی رباط صلیبی یا acl

پارگی رباط صلیبی قدامی زانو از حالاتی میباشد که بسیاری از اشخاص در ورزش‌ های ویژه را گرفتار مینماید. پارگی رباط قدامی یکی از اساسی ترین مسائل در میباشد. از نشانه های  این عارضه درد، ورم و بی استحکامی و پایندگی در وضعیت ایستاده در بهترین فیزیوتراپی دراصفهان شخص میباشد. پارگی رباط صلیبی زانو رتبه های وافری دارد. در بهترین فیزیوتراپی در اصفهان بر اساس مرتبه ی بیماری مبادرت درمانی شروع میگردد. رباط صلیبی جلویی (ACL) از قبیل رباط‌ های حیاطی درونی مفصل زانو میباشد. رباط صلیبی جلویی (قدامی) مسئولیت محدود نمودن حرکت استخوان درشت ‌نی به سوی جلو میباشد. همینطور گردش درونی آن در صاف نمودن زانو میباشد. همینطور نقش دیگر این رباط این میباشد که در دنبالۀ حرکتی محصور، از حرکت استخوان ران بجهت خلف جلوگیری مینماید. (drgholenj)

آسیب acl چگونه تشخیص داده میشوند؟

در معاینه کلینیکی زانو، پزشک فیزیوتراپیست یا طبیب شما در پی نشانه هایی از بی استحکامی رباط ACL  خواهد بود. در این تست های بخصوص ACL ، بر روی رباط صلیبی قدامی پرسی ورود میبابد. از این مسلک پارگی های ریز و درشت رباط ACL شناسایی میگردد. همینطور گرفتن یک ام آر آی میتواند برای معین نمودن پارگی ACL استفاده نمود. ام آر آی همینطور برای بررسی دیگر نشانه ها صدمات جسمی در ارتباط با زانو اشتفاده میگردد. دیگر نشانه ها مثل ضربه خوردن استخوان یا پارگی منیسک  که عموما همگام با پارگی رباط ACL پیش میاید، میباشند. توجه کنید که اشعه ایکس کم تر برای فهم پارگی ACL استفاده میگردد. در شکل 1 بهترین فیزیوتراپی دراصفهان نیز میتوان به مطلب اشاره نمود.

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 1 بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

در زمان وقوع acl باید برای درمان اقدامات زیر را انجام داد؟

  • حفظ آرامش و کشیدن نفس عمیق.
  • تکان ندادن زانو و مراجعه به درمانگاه. (دکتر قولنج)
  • بهتر است به درمانگاه مراجعه کنید. زیرا اگر مراجعه نکنید پس چند هفته التهاب زانوی شما بهبود میابد و کمتر درد دارید. اما زانوی شما ناپایدار خواهد ماند.
  • اجازه دهید پزشک مشخص نماید که چه درمانی برای شما مناسب تر میباشد.
  • با توجه به تشخیص پزشک درمان را آغاز نمایید.

پارگی لیگامان همبر قدامی بدون انجام عمل جراحی خوب نمیگردد. با این حال در اشخاص سالخورده یا افرادی که فعالیت بدنی اندکی در زندگی دارند. چنانچه استقامت عمومی زانویشان خوب باشد دکتر امکان دارد قصد به درمان غیر جراحی در بهترین فیزیوتراپی دراصفهان بگیرد. به همین خاطر شخص باید مدتی از زانو بند های ویژه استفاده نماید.

همینطور با استفاده از عصا از ورود وزن زیاد به زانو جلوگیری گردد. در افرادی که پارگی ناتمام لیگامان داشته و نابسامانی در زانو ندارند میتوان از درمان فاقد جراحی استفده نمود. همینطور در اشخاصی که پارگی تمام داشته اما ورزش پرتحرکی را انجام نمیدهند نیز غیر جراحی درمان میگردند. همینطور در اشخاصی که فعالیت بدنی اندکی دارند و در کودکان هم میتوان از درمان غیر جراحی استفاده نمود. (drgholenj)

امکان دارد بیماران بهترین فیزیوتراپی در اصفهان عزم به عمل جراحی بگیرند. مبتلایانی که زیرنمود عمل جراحی بازسازی رباط قدامی قرار میگیرند متوسط ۸۲ تا ۹۵ درصد شانس کامیابی دارند. در باره ی ۸ درصد بیماران احتمال پارگی مکرر رباط دوباره سازی شده وجود دارد.

مقصود جراحی بازسازی ACL جلوگیری از بی استحکامی زانو و استواری کارکرد رباط پاره گشته و ساخت زانویی مستحکم میباشد. همینطور به بیمار اجازه برگشت به ورزش را خواهد داد. در شکل 2 بهترین فیزیوتراپی در اصفهان نیز میتوان به مطلب اشاره نمود.

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

شکل 2 بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

  • پس از انجام دوره ی درمان و کاستن ورم، خوب میباشد که فیزیوتراپی انجام نمایید. عمل فیزیوتراپی قادرست با بازگردانی حرکات زانو به حالت نرمال و بهینه سازی عضلات ران مدد سودمندی نماید.
  • افزون بر فیزیوتراپی شما میتوانید با مشاوره با دکتر خود در خانه ورزش هایی را برای بهبودتان انجام نمایید. اکنون به دو مورد از آن ورزش ها اشاره میکنیم:

1# در شرایط نشسته به شکلی اسقرار یابید که پاها در جلوی شما به نمای صاف قرار گیرند. شانه های خود را در امتداد کمر و ستون فقرات خود بگذارید. به آهستگی دست ها را به جهت زمین فشار داده و عضلات چهار سر ران را به استخوان ران نزدیک نمایید. عضلات را به وضعیت مرسوم خود برگردانده و رها نمایید. این حرکت را برای ۳ دفعه و در هر دفعه ۲۰ بار تجدید نمایید.

2# در شرایط دراز کش به شکلی استقرار یابید که پاهای شما بر روی یک دیوار باشد. قوزک پاهای خود را از روی هم دیگر رد نموده و زانوها را خم نمایید. پاشنه پاهای خود را به جهت فوق و پایین دیوار در وضعیت میان خم شدن و باز شدن تکان بدهید. این حرکت را ۳ بار و برای هر مرتبه ۲۰ دفعه تجدید نمایید. حالت قرارگیری قوزک پاها بر روی هم دیگر را تغییر کرده و دوباره این حرکت را انجام نمایید.

  • در آخر همه ی این اقدامات در بهترین فیزیوتراپی دراصفهان و مواظبت ها از زانو، مسبب بهبود بیمار میگردد. آنگاه شخص میتواند به کار ها وچالش های روزانه ی خود بازگردد.

در بهترین فیزیوتراپی در اصفهان به درمان انواع بیماری ها پرداخته میگردد. امیداواریم از مقاله دکتر قولنج لذت برده باشید. (drgholenj)

در این مقاله ما از چه چیز هایی نام برده ایم؟

در این مقاله ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا همه چیز راجع به ای سی ال را برای شما عنوان کنیم.

هدف این مقاله چه بود؟

هدف این مقاله هشت اقدام پارگی رباط صلیبی قدامی در زمان وقوع آن میباشد.

آیا این مطالب برای شما مفید بود؟

بله بسیار سودمند میباشد.

اخبار فیزیوتراپیبهترین فیزیوتراپی دراصفهان

بهترین فیزیوتراپی در اصفهانبهترین فیزیوتراپی دراصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *