استئوآرتریت (آرتروز) یک بیماری پیشرونده و التهابی غضروف و مفاصل است. همچنین یک بيماري شايع و درگيركننده مفاصل تحمل كننده وزن مي باشد اما استئوآرتريت آرنج ناشايع است كه به صورت اوليه يا ثانويه به ضربه و عفونت ايجاد مي شود. با اين وجود استئوآرتريت آرنج مي تواند سبب درد غيرقابل تحمل به خصوص در هنگام بازكردن كامل آرنج شود. آستئوآرتريت آرنج بيش تر افراد ميانسال و فعال جامعه مانندكارگران نجاري، و يا افرادي كه عمدتا با دست كار مي كنند را به صورت اوليه درگير مي كند يا ثانويه به ضربات قبلي آرنج، بيماري هاي التهابي مانند آرتريت روماتوئيد مي باشد .

علت آرتروز مفصل آرنج

ساییدگی مفاصل آرنج به علت مبتلا بودن به بیماری استئوآرتریت

آسیب­ها و فشارهای طولانی مدت به مفصل آرنج

علائم آرتروز مفصل آرنج

• محدوديت حركتي مفصل و خشکی آن
  • درد بخصوص در انتهاي قوس حركتي، درد در ابتدا کم می­باشد به طوری که با فعالیت دست درد زیاد و با استراحت کم می­شود، اما در مراحل پیشرفته بیماری درد زیاد می­شود و فرد نمی­تواند راحت بخوابد
  • قفل كردن مفصل به دليل وجود اجسام آزاد استخواني
  • استئوفيت كورونوئيد
  • استخوان سازي فضاي اولكرانون (زائده آرنج)
  • اجسام آزاد داخل مفصل
  • خشکی و سفتی بخصوص در ابتدای روز
  • کاهش قدرت عضلات مربوطه
  • غیر طبیعی بودن مفصل
  • تورم و التهاب بافت نرم و افزایش حرارت موضعی
  • آتروفی عضلات و سستی رباط­های مفصل آرنج

تشخیص آرتروز مفصل آرنج

معاینه پزشک و بررسی علائم، عکس برداری با اشعه ایکس، MRI، اسکن استخوان و آزمایش خون همگی در تشخیص قطعی این بیماری کمک می­کنند.

درمان آرتروز مفصل آرنج

در مفصل مبتلا به آرتروز باید فشار و بار وارده بر مفصل کاهش یابد و از حرکاتی که منجر به افزایش درد درمفصل می­شوند خودداری نمود. استفاده از آتل در شب، پماد­های موضعی، داروهای ضدالتهابی و تزریق استروئیدی توصیه می­شوند. به طور کلی تغییرات ناشی از آرتروز غیرقابل برگشت است اما می­توان با فیزیوتراپی علایم را حذف و تخریب بافت­ را به تاخیر انداخت. فیزیوتراپی در کنترل علایم بسیار مفید است به طوری­که در درمان غیرجراحی و حتی پس از جراحی یکی از گزینه­های اصلی می­باشد. از الکتروتراپی، ليزر تراپی و اولتراسوند، شاک ویو تراپی، تکار تراپی، مداليته­هاي گرمايی و سرمايی، درای نیدلینگ، ماساژ، درمان‌های دستی، ارائه تمرینات درمانی مناسب و تیپینگ برای تسکین درد و درمان این عارضه در کلینیک فیزیوتراپی صورت می­گیرد. در موارد عدم پاسخ به درمان غير جراحي، درمان هاي جراحي شامل خارج ساختن نسوج مرده مفصل، ترميم مفصل زندزيرين- بازويي، تعویض مفصل، هم جوشي و ترميم كامل مفصل آرنج پيشنهاد مي شود.

مهمترین اهداف فیزیوتراپی در درمان آرتروز مفصل آرنج

• کاهش درد
  • کنترل علائم
  • بازگشت عملکرد مفصل به حالت اولیه
  • کاهش التهاب و تورم
  • افزایش دامنه حرکتی مفاصل
  • افزایش قدرت عضلات مربوطه
  • آموزش انجام حرکات به صورت ایمن­تر تا فشار و بار بر روی ناحیه آسیب دیده وارد نشود
image
فیزیوتراپی دکتر قولنج بهترین فیزیوتراپی دراصفهان می باشد. در این کلینک بهترین خدمات را جناب دکتر شیربان همراه با تخصصی و حرفه ای ترین تیم به بیماران خود ارائه می دهد.بنده از ایشان و تیم حرفه ای ایشان تشکر و قدردانی میکنم.
آقای عزتی
بازیکن تیم گیتی پسند
سال های زیاد از مشکل آرتروز مفصل آرنج رنج می بردم. با مراجعه به کلینک جناب دکتر شیربان و خدماتی که به بنده ارائه دادند بسیار راضی بودم.انجام دادن حرکت های درمانی درد دیسک کمر را به طرز شگفت انکیزی کاهش داد.به جرئت می توانم بگویم که این کلینیک جزء بهترین فیزیوتراپی دراصفهان می باشد.
آقای یوسفی
بازیکن تیم گیتی پسند

دکتر شیربان به همراه تیم تخصصی حداکثر سعی و تلاش خود را کردند که بهترین درمان ها را برای بنده ارائه دهند.در این جا از تمام زحمات ایشان تشکر میکنم.

آقای سنگ سفیدی
محمدرضا سنگ سفیدی
بازیکن تیم گیتی پسند

علل به وجود آمدن آرتروز مفصل آرنج چیست؟

ساییدگی مفاصل آرنج به علت مبتلا بودن به بیماری استئوآرتریت،آسیب­ها و فشارهای طولانی مدت به مفصل آرنج،درمان ناکامل و نامناسب شکستگی­های سطوح مفصلی آرنج که منجر به تخریب غضروف مفصلی می­شوند.

تشخیص آرتروز آرنج به چه صورت است؟

دکتر قولنج بهترین فیزیوتراپی در اصفهان می باشد. مدیریت این فیزیوتراپی با دکتر شیربان می باشد.ایشان که متخصص فیزیوتراپی ورزشی هستند  ,تراپیست باشگاه های سپاهان,ذوب اهن,گیتی پسند و برخی دیگر از تیم های ملی بوده است.به جرئت می توان گفت که ایشان بهترین فیزیوتراپیست در اصفهان می باشد .

دردآرنج

drgholenjبهترین فیزوتراپی دراصفهاندکتر قولنج