بورس­ها (کیسه زلالی) کیسه­های پر از مایع هستند که عمل آن­ها کاهش اصطکاک و توزیع فشار است. در هر قسمت بدن که اصطکاک اییجاد می­شود این کیسه­ها می­توانند وجود داشته باشند، مانند بین استخوان و تاندون، بین دو تاندون، بین استخوان و یا بین تاندون و پوست. التهاب بورس را بورسیت Bursitis میگویند.

درست در زیر نوک آرنج (زائده الکرانون) یک کیسه زلالی قرار دارد که ممکن است در نتیجه وارد آمدن یک ضربه به آن یا سقوط بر روی آن دچار خونریزی شود. پس از ورود خون به داحل این کیسه و وارد آمدن فشار طولانی مدت این بورس متورم وملتهب می­شود. این حالت اغلب آرنج دانش­آموزان نامیده می­شود زیرا دانش آموزان معمولاً عادت دارند هنگام گوش دادن به درس به گونه­ای آرنج خود را روی میز قرار داده و دست را زیر چانه بگذارند و وزن سر را روی آن بیاندازند بنابراین این بورس در اثر فشار متورم و ملتهب می­شود.

علت بورسیت آرنج

• اصطکاک فشار تکراری و طولانی مدت
  • ضربه به ناحیه بورس
  • عفونت (مثل خراشیدگی­های روی پوست در محل بورس که باعث می­شود باکتری از طریق جریان خون وارد بوس شود)
  • بیماری­هایی مانند روماتیسم مفصلی و نقرس (گات)

علائم بورسیت آرنج

• وجود درد به هنگام استراحت و حرکت
  • محدودیت حرکتی در مفصل آرنج
  • تشکیل لخته خون در کیسه زلالی (بورس) و ایجاد حساسیت در بافت­های اطراف آرنج
  • بزرگ شدن بورس و تورم آن
  • سرخی و حساسیت روی پوست در محل بورس
  • افزایش حرارت در موضع

درمان بورسیت آرنج

در  مواردی که بورسیت در اثر تماس­های مکرر با سطوح ایجاد شده، باید این نوع از حرکات و عادات از فعالیت‌های روزمره حذف شوند. استراحت، بالا نگه داشتن آرنج توصیه می­شود.  استفاده از الکتروتراپی، ليزر تراپی و اولتراسوند، تکار تراپی، مداليته­هاي گرمايی و سرمايی ودرمان‌های دستی برای تسکین درد و کاهش التهاب در درمان این عارضه در کلینیک فیزیوتراپی صورت می­گیرد. همچنین مصرف داروهای ضد التهاب سوراخ کردن کیسه و عمل مکش خون و مایعات، تزریق موضعی استروئید، استفاده از بانداژ برای حفظ وضعیت آرنج در درمان این عارضه نیز انجام می­گیرد. در مواردی که التهاب مزمن یا اجسام آزاد وجود دارند جراحی برای برداشتن بورس انجام می­شود.

image
فیزیوتراپی دکتر قولنج بهترین فیزیوتراپی دراصفهان می باشد. در این کلینک بهترین خدمات را جناب دکتر شیربان همراه با تخصصی و حرفه ای ترین تیم به بیماران خود ارائه می دهد.بنده از ایشان و تیم حرفه ای ایشان تشکر و قدردانی میکنم.
آقای عزتی
بازیکن تیم گیتی پسند
سال های زیاد از مشکل درد بورسیت آرنج رنج می بردم. با مراجعه به کلینک جناب دکتر شیربان و خدماتی که به بنده ارائه دادند بسیار راضی بودم.انجام دادن حرکت های درمانی درد دیسک کمر را به طرز شگفت انکیزی کاهش داد.به جرئت می توانم بگویم که این کلینیک جزء بهترین فیزیوتراپی دراصفهان می باشد.
آقای یوسفی
بازیکن تیم گیتی پسند

دکتر شیربان به همراه تیم تخصصی حداکثر سعی و تلاش خود را کردند که بهترین درمان ها را برای بنده ارائه دهند.در این جا از تمام زحمات ایشان تشکر میکنم.

آقای سنگ سفیدی
محمدرضا سنگ سفیدی

علت بورسیت آرنج چیست؟

اصطکاک فشار تکراری و طولانی مدت، ضربه به ناحیه بورس،عفونت (مثل خراشیدگی­های روی پوست در محل بورس که باعث می­شود باکتری از طریق جریان خون وارد بوس شود) بیماری­هایی مانند روماتیسم مفصلی و نقرس

چگونه می توانید این عارضه را درمان کنید؟

دکتر قولنج بهترین فیزیوتراپی در اصفهان می باشد. مدیریت این فیزیوتراپی با دکتر شیربان می باشد.ایشان که متخصص فیزیوتراپی ورزشی هستند  ,تراپیست باشگاه های سپاهان,ذوب اهن,گیتی پسند و برخی دیگر از تیم های ملی بوده است.به جرئت می توان گفت که ایشان بهترین فیزیوتراپیست در اصفهان می باشد .

دردآرنج

drgholenjبهترین فیزیوتراپی در اصفهاندکتر قولنج