فیزیوتراپی دراصفهان | کشیدگی رباط مچ دست | دکتر قولنج

فیزیوتراپی دراصفهان دکتر قولنج

فیزیوتراپی دراصفهان drgholenj


کشیدگی رباط مچ دست

چرا کشش مهم است

3 کشش ساده فیزیوتراپی دراصفهان برای کشیدگی رباط مچ دست

پاسخ به سوالات شما

شکل 1 کشیدگی رباط مچ دست

شکل 2 فیزیوتراپی در اصفهان

کشیدگی رباط مچ دست

از تایپ کردن روی رایانه گرفته تا پیام کوتاه در تلفن هوشمند، دست و مچ شما هر روز تقریباً بدون توقف عمل می کند. و در حالی که ممکن است فکر کنید برخی از کشیدگی های دست بر اثر فشار بوده است. آخرین باری که در مورد کشیدگی مچ دست یا کشیدگی دست فکر کردید کی بود؟ مانند کشش قبل از خواب یا کشش صبحگاهی، ممکن است بخواهید دست و مچ دست را هنگام خستگی و کشیدگی کمی تمرین دهید. معلوم است که دلیل خوبی برای این کار وجود دارد. مجموعه دکتر قولنج فیزیوتراپی دراصفهان با ارائه تمرین های مناسب به شما در جهت بهبودی شما کمک می کند. در شکل 1 کشیدگی رباط مچ دست مشاهده می شود.

دست و مچ دست شما از ماهیچه های بی شماری تشکیل شده است. درست مانند سایر عضلات بدن از جمله عضلات پا، تقریباً از استفاده مداوم مستعد ابتلا به شرایط درد مزمن هستند.

حرکت مکرر می تواند باعث ایجاد شرایط مختلفی در طول زمان شود، از جمله سندرم تونل کارپال آرنج گلف باز و آرنج تنیس. اما تحقیقات نشان می دهد که تمرینات کششی مداوم می تواند تحرک و عملکرد را بهبود بخشد و خطر آسیب دیدگی را کاهش دهد. Drgholenj

فیزیوتراپی دراصفهان دکتر قولنج

شکل 1 کشیدگی رباط مچ دست

چرا کشش مهم است؟

بدون مراقبت مناسب، دست و مچ شما به لطف استفاده مداوم می تواند درد، سفتی و درد مفاصل را تجربه کند. کشش می تواند جریان خون به دستان شما را بهبود بخشد، ماهیچه ها را گرم کند و اکسیژن مورد نیاز آنها را برای ادامه حرکت به آنها تحریک کند. همچنین با بهبود رشد عضلات و افزایش دامنه حرکتی شما به کاهش خطر صدمه کمک می کند. در شکل 2 فیزیوتراپی دراصفهان قابل مشاهده هست.

تمرینات دست و مچ دست می تواند به کاهش سفتی و درد ناشی از آرتریت کمک کند. این به شما کمک می کند دامنه حرکت و انعطاف پذیری خود را افزایش دهید تا بتوانید کارهای روزمره را با ناراحتی کمتری انجام دهید. اگر از سندرم تونل کارپ، کشیدگی رباط مچ دست، تاندونیت مچ، انگشتان دست یا انگشت شست رنج می برید، کشش منظم می تواند به کاهش مشکلات کمک کرده و دست و مچ شما را سالم و قوی نگه دارد.

3 کشش ساده فیزیوتراپی دراصفهان برای کشیدگی رباط های مچ دست

کشش مچ دست دعا

بایستید و کف دست خود را در حالت دعا قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که آرنج های شما در حال لمس یکدیگر هستند و دستان شما درست در مقابل صورت شما قرار دارد. بازوهای شما باید از نوک انگشتان تا آرنج شما در تماس باشد. از این حالت دعا، شروع کنید به آرامی آرنج های خود را از یکدیگر پهن کرده و دستان خود را تا ارتفاع کمر پایین بیاورید. کشش را متوقف کنید وقتی دستان جلوی دکمه شکم خود هستید یا کشش را احساس می کنید. آن را برای 30 ثانیه نگه دارید، و سپس تکرار کنید. تمرین های دقیق برای در مجموعه دکتر قولنج  فیزیوتراپی دراصفهان به شما ارائه می شود.

فرمت مچ دست

بازوی راست خود را مستقیماً با آرنج خود به جلو بکشید. دست راست خود را با انگشت خود به سمت بالا ببندید. دست خود را به سمت خود بکشید، کشش را در قسمت جلوی ساعد احساس می کنید. این کشش مچ را با چرخاندن انگشتان خود به سمت پایین، کف دست به طرف خود معکوس کنید. و دست خود را به سمت بدن بکشید. هر کشش را به مدت 15-25 ثانیه نگه دارید و از طرف دیگر تکرار کنید. فیزیوتراپی دراصفهان

کشیدگی رباط مچ دست دکتر قولنج

شکل 2 فیزیوتراپی دراصفهان

Roll & Stretch

هر یک از مچ های خود را در هر جهت چند بار بچرخانید. سپس با کشیدن انگشت به آرامی بر روی هر انگشت

تاندونهای انگشت خود را دراز کنید. در آخر ، یک مشت محکم درست کنید تا عضلات در قسمت بالای دست خود را بکشید. Drgholenj

اگر درد مچ دست دارید ، تعیین علت دقیق برای یافتن بهترین راه حل بسیار مهم است. همیشه قبل از شروع تمرینات ورزشی و کششی با یک متخصص پزشکی مشورت کنید.

پاسخ به سوالات شما

چه میزان کشش و تمرین نیاز هست برای بهبودی کش کشیدگی رباط مچ دست ؟

برای بهترین نتیجه، کشش ها باید چندین بار در روز انجام شود. برای هر تمرین، هر موقعیت را برای 5-10 ثانیه نگه دارید و 10 تکرار از هر تمرین را انجام دهید. دو یا سه بار در روز تکرار کنید. کشش باید به آرامی انجام شود تا از آسیب دیدگی جلوگیری شود. اگر در حین کشش یا بعد از آن احساس بی حسی یا درد دارید، متوقف شده و با پزشک دکتر قولنج فیزیوتراپی دراصفهان تماس بگیرید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر متوجه شدید که کشش باعث بهبود درد یا سفتی نمی شود، برای مراجعه به پزشک drgholenj قرار ملاقات کنید.

اگر دچار بی حسی، تورم یا سوزن سوزن شدن هستید. سابقه آسیب دیدگی یا جراحی های قبلی را دارید.

یا دردی دارید که با استراحت بهبود نمی یابد، با پزشک خود مشورت کنید.

عنوان مقالهکشیدگی رباط مچ دست
نام و نام خانوادگیعلی رشیدی
دپارتماناوج شید
مدت زمان مطالعه8 دقیقه
تعداد کلمات800

 

فیزیوتراپی دراصفهان

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *