فیزیوتراپی دراصفهان دکتر قولنج

فیزیوتراپی دراصفهان drgholenj


آرتروزمچ پا

تشخیص علل فیزیوتراپی

علائم آرتروز

تشخیص آرتروز

درمان های غیر جراحی

پاسخ به سوالات دکتر قولنج فیزیوتراپی

شکل 1 آرتروز مچ پا

شکل 2 فیزیوتراپی دراصفهان

 

آرتروز مچ پا

استئوآرتریت وضعیتی است که با تجزیه و از بین رفتن احتمالی غضروف در یک یا چند مفاصل مشخص می شود. غضروف (بافت پیوندی که در انتهای استخوان در مفاصل یافت می شود) در حین حرکت از استخوان محافظت کرده و آن را محکم می کند. هنگامی که غضروف رو به وخامت می رود یا از بین می رود. علائمی ایجاد می شود که می تواند توانایی فرد را در انجام فعالیت های روزانه محدود کند. در شکل 1 آرتروز مچ پا دیده می شود. دکتر قولنج فیزیوتراپی دراصفهان در خدمت هموطنان گرامی می باشد. Drgholenj

استئوآرتریت همچنین به عنوان آرتریت دژنراتیو شناخته می شود و منعکس کننده ماهیت آن برای توسعه به عنوان بخشی از روند پیری است. حتی اگر انواع مختلفی از آرتریت وجود داشته باشد. استئوآرتریت در مفاصل مختلف بدن، از جمله دست، پا، ستون فقرات، باسن و زانو ظاهر می شود. در پا، این بیماری بیشتر در انگشتان پا اتفاق می افتد، اگرچه اغلب در قسمت میانی پا و مچ پا نیز مشاهده می شود.

تشخیص علل فیزیوتراپی دراصفهان

استئوآرتریت یک بیماری ساییدگی و پارگی محسوب می شود زیرا غضروف در مفصل با استرس مکرر از بین می رود و به مرور زمان استفاده می شود. از آنجا که غضروف رو به وخامت می رود و نازک تر می شود، استخوان ها پوشش محافظتی خود را از دست می دهند و در نهایت ممکن است به هم مالیده شوند و باعث ایجاد درد و التهاب مفصل شود. Drgholenj

آرتروز مچ پا دکتر قولنج

شکل 1 آرتروز مچ پا

یک آسیب ممکن است به آرتروز نیز منجر شود، اگرچه ممکن است ماه ها یا سال ها پس از صدمه به طول انجامید تا این بیماری بهبود یابد. به عنوان مثال، استئوآرتریت در انگشت بزرگ، غالباً با لگد زدن یا چکش زدن انگشت پا یا ریزش چیزی روی انگشتان پا ایجاد می شود. استئوآرتریت در قسمت میانی غالباً با ریختن چیزی روی آن یا ایجاد اسپرین یا شکستگی ایجاد می شود. در مچ پا، استئوآرتریت معمولاً در اثر شکستگی و گاهی اوقات توسط یک خارش شدید ایجاد می شود. در شکل 2 فیزیوتراپی دراصفهان مشاهده می شود.

بعضی اوقات آرتروز مچ پا در نتیجه مکانیک غیر طبیعی پا مانند پا صاف یا قوس زیاد ایجاد می شود. یک کف صاف باعث ثبات کمتری در رباط ها (باندهای بافتی که استخوان ها را به هم وصل می کنند) می شود. در نتیجه فشار بیش از حد روی مفاصل ایجاد می شود و این می تواند باعث آرتروز شود. قوس بلند سفت و سخت است و فاقد تحرک است و باعث ایجاد گرفتگی مفاصل می شود که خطر آرتریت را افزایش می دهد. دکتر قولنج

علائم آرتروز

مبتلایان به آرتروز در پا یا مچ پا، درجات مختلف، یک یا چند مورد از موارد زیر را تجربه می کنند:

  • درد و سفتی در مفصل
  • تورم در مفصل یا در نزدیکی
  • مشکل در راه رفتن یا خم شدن مفصل

برخی از بیماران مبتلا به استئوآرتریت همچنین دچار خلط استخوانی (برآمدگی استخوانی) در مفصل مبتلا می شوند. فشار کفش ممکن است باعث ایجاد درد در محل استخوان شود و در برخی موارد ممکن است تاول یا کالوس در سطح آن تشکیل شود. چرخش استخوان همچنین می تواند حرکت مفصل را محدود کند.

تشخیص آرتروز مچ پا

فیزیوتراپی دراصفهان در تشخیص استئوآرتریت، جراح پا و مچ پا، پا را به طور کامل معاینه می کند. به دنبال تورم در مفصل، تحرک محدود و درد با حرکت است. در بعضی موارد ممکن است ناهنجاری و یا بزرگ شدن (خار) مفصل ذکر شود. ممکن است از پرتوهای ایکس برای ارزیابی میزان بیماری سفارش داده شود.

فیزیوتراپی دراصفهان دکتر قولنج

شکل 2 فیزیوتراپی دراصفهان

درمان های غیر جراحی

برای کمک به تسکین علائم، جراح ممکن است درمان با آرتروز مچ پا را با یک یا چند روش غیر جراحی زیر شروع کند:

  • داروهای خوراکی: داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی، مانند ایبوپروفن، اغلب در کاهش التهاب و درد مفید هستند. گاهی اوقات، یک نسخه برای داروی استروئیدی برای کاهش مناسب علائم مورد نیاز است.
  • دستگاه های ارتوستی: وسایل ارتوستیکی سفارشی (درج کفش) معمولاً برای کمک به بهبود مکانیک پا یا کوسن پا برای کمک به حداقل رساندن درد تجویز می شوند.
  • مهاربندی: که حرکت را محدود کرده و از مفصل پشتیبانی می کند، می تواند در هنگام راه رفتن درد را کاهش دهد و می تواند به جلوگیری از تغییر شکل بیشتر کمک کند.
  • بی حرکتی: محافظت از پا در حین حرکت با پوشیدن چدن یا چکمک قابل جابجایی ممکن است لازم باشد تا التهاب برطرف شود.
  • تزریق استروئید: در بعضی موارد برای تزریق داروهای ضد التهابی، تزریق استروئید روی مفصل آسیب دیده اعمال می شود.
  • فیزیوتراپی دراصفهان: تمریناتی برای تقویت ماهیچه ها ، به ویژه هنگامی که استئوآرتریت در مچ پا اتفاق می افتد، ممکن است ثبات بیشتری به بیمار ببخشد و ممکن است به او کمک کند از آسیب دیدگی که ممکن است شرایط را بدتر کند، جلوگیری کند. Drgholenj

پاسخ به سوالات دکتر قولنج فیزیوتراپی دراصفهان

چه موقعی به جراحی نیاز هست؟

هنگامی که استئوآرتریت پیشرفت چشمگیری داشته یا با درمان غیر جراحی بهبود نیافته است، ممکن است عمل جراحی توصیه شود. در موارد پیشرفته، جراحی ممکن است تنها گزینه باشد. هدف از جراحی کاهش درد و بهبود عملکرد است. جراح پا و مچ پا هنگام انتخاب روشی که متناسب با شرایط و شیوه زندگی بیمار مناسب باشد، چندین فاکتور را در نظر می گیرد.

عنوان مقالهآرتروز مچ پا
نام و نام خانوادگیعلی رشیدی
دپارتماناوج شید
مدت زمان مطالعه8 دقیقه
تعداد کلمات900

فیزیوتراپی دراصفهان

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *