فیزیوتراپی دراصفهان | درمان آرتروز مچ دست | دکتر قولنج

فیزیوتراپی دراصفهان

فیزیوتراپی دراصفهان دکتر قولنج drgholenj


 فیزیوتراپی دراصفهان | درمان آرتروز مچ دست | دکترقولنج

آرتروز مچ دست

آرتروز در مچ دست

نشانه های آرتروز مچ دست

درمان آرتروز مچ دست

درمان های خانگی

درمان های ورزشی

درمان جراحی

1- فیوژن یا خشک کردن جزئی مفصل مچ دست

2- تغییر کامل مفصل

پیشگیری از آرتروز مچ دست

 

شکل 1 فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 2 درمان آرتروز مچ  دست

عنوانآرتروز مچ دست
نویسندهالهه سادات محمد علیزاده
دپارتماناوج شید
مدت زمان مطالعه9 دقیقه
تعداد کلمات919 کلمه

فیزیوتراپی دراصفهان | درمان آرتروز مچ دست | دکتر قولنج

آرتروز مچ دست

آرتروز در مچ دست

یکی از اساسی ترین آرتروز مفصل های بدن، آرتروز مچ دست میباشد. درمان آرتروز مچ دست یکی از اساسی ترین مسائل در فیزیوتراپی دراصفهان است. این آرتروز وابسته به ورود فشار زیاد به مچ دست و تکان های مکرر مفصل مچ دست پیش می آید. این آرتروز موجب درد مچ دست موقع انجام فعالیت، خشکی مفصل و اندک شدن تکانهای مفصل مچ دست میگردد. آرتروز مچ دست دربانوان و اشخاصی که شغل آنها احتیاج به بهره گیری زیاد از مچ میباشد، سرایت بیشتری دارد.

نشانه های آرتروز مچ دست

اساسی ترین نشانه های ساییده شدگی مفصل مچ دست در drgholenj حس درد میباشد. این درد در آغاز تنها در هنگام انجام جنب و جوش های های سنگین بدنی ظاهر میگردد. با عود بیماری، درد حتی در زمان انجام جنب و جوش های ساده هم ایجاد میگردد. این درد پس از سپری شدن چند دقیقه کم میگردد یا کاملا پایان میابد. با تمام شدن جنب و جوش بدنی و سرد شدن بدن درد باز آغاز میگردد. در مرحله های شدید تر بیماری درد حتی در هنگام استراحت هم حس میگردد.

عکس رادیوگرافی آرتروز مچ دست، کم شدن عرض مفصلی، فزونی انباشتگی استخوان و پیدایش استخوان مزید را بیان مینماید. از دیگر نشانه های سائیده شدگی مفصل مچ دست ورم آن میباشد. محدودیت حرکتی در مچ دست و صدا دادن آن در هنگام حرکت هم در مراحل پیشرفته بیماری ایجاد میگردد. در شکل 1 فیزیوتراپی دراصفهان نیز شما میتوانید این مطلب را مشاهده نمائید. (دکتر قولنج متدهایی برای شناسایی آرتروز مچ دست عرضه مینماید).

درمان آرتروز مچ دست

شکل 1 فیزیوتراپی دراصفهان

درمان آرتروز مچ دست

درمان های خانگی

تصحیح فعالیت‌ها و یا عدم انجام فعالیت‌هایی که دردتان را بدتر مینماید، ابتدایی ترنی قدم برای آرام کردن بیماری میباشد. همینطور گرما و سرما که برای کاستن ورم از آب گرم و سرد استفاده می‌گردد. همینطور استفاده مکرر از مچ ‌بند آتل ‌دار برای کوتاه مدت در حفاظت از مفصل و کاستن فشار اثرگذار میباشد.

درمان های ورزشی

اکنون به دومورد از تمرینات ورزشی فیزیوتراپی دراصفهان اشاره مینماییم:

باسیتید و دستها را کنار بدن و از آرنج با زاویه قائم خم نمایید. کف دست رو به بالا نگه دارید. باندهای کشی را روی کف دست ها قرار دهید و طرف متقابل را زیر پاهایتان قرار دهید. در این حالت مچ دست را به سوی بالا تا گردانید و آنگاه به حالت اول بازگردانید. این حرکت را تکرار نمایید. در انجام این حرکت دیگر بخشهای دست مانند ساعد، آرنج و بازو باید پابرجا باشند. حرکت پس از آن باز کردن مچ دست است. این حرکت به طور دقیق مانند حرکت بالا میباشد با این فرق که کف دست‌ها باید رو به زمین باشد. (drgholenj)

از دیگر تمرینات این است که باید روی نیمکت بنشینید. بخش پشت ساعد روی ران و بخش رویی ساعد رو به بالا باشد و دمبل را در دست بگیرید. توجه کنید که تنها از عضلات روی ساعد برای بالا آوردن دست و تا کردن مچ استفاده نمایید. با استفاده از عضلات خم کننده روی ساعد دمبل را بالا آورید آنگاه دمبل را پایین ببرید. این حرکت را برای هر دو دست تکرار کنید. این حرکت را در سه گام و در هر گام ۱۵ مرتبه انجام دهید. در شکل 2 درمان آرتروز مچ  دست نیز شما میتوانید این مطلب را مشاهده نمائید.

آرتروز مچ دست

شکل 2 درمان آرتروز مچ دست

درمان جراحی

هدف جراحی از بین بردن درد و یا تکامل میزان کار مچ میباشد که دو مورد آنها را بیان میکنیم. اغلب در عمل جراحی سعی میگردد که تماس و اصطکاک بین استخوان‌ها را کم نمود و یا پایان داد. فیزیوتراپی دراصفهان تمرینهای ورزشی برای درمان آرتروز مچ دست شما ارائه میدهد.

1-      فیوژن یا خشک کردن جزئی مفصل مچ دست

در بعضی حالت ها، دکتر راه فیوژن جزئی را تجویز می‌نماید. در این راه فقط بعضی از استخوان‌های مچ دست به اسم کارپ با هم ترکیب می‌ گردند. همینطور در این راه درمانی برای صیانت حرکت مچ دست، مفاصل نتدرست همان شکل دست ‌ناخورده پابرجا می‌مانند. پس جراحی فقط بر روی مفاصل صدمه ‌دیده صورت می‌گیرد.

2-      تغییر کامل مفصل

در این راه مفصل صدمه ‌دیده جدا و برای حفظ عملکرد مفصل، مفصلی از جنس پلاستیک، جانشین مفصل جداشده، میگردد. عوض کردن مفصل مچ دست درد آرتریت را کم مینماید و به  درمان آرتروز مچ دست کمک مینماید. قدرت شخص در حرکت در قیاس با عمل جراحی به روش فیوژن در فیزیوتراپی دراصفهان بیش تر میباشد.

پیشگیری از آرتروز مچ دست

انجام کارهای به نوبت و لرزشی در فیزیوتراپی دراصفهان برای مدت زیاد منع شده است. باید میان انجام کارهای در رابطه با دست زمان های استراحتی جهت تقویت حالت حرکتی صورت گیرد. بنابراین این که غضروف زجاجی بیشتر تغذیه خود را از مایع سینویال دریافت مینمایند، این کار سبب بهبود آن میگردد. در مجموع درد در مچ موجب سستی عضلانی مچ دست و انگشتان می گردد. جهت بهبود عضله ها باید تمرین های ویژه با لوازم ویژه برای درمان آرتروز مچ دست صورت بگیرد. امیداواریم از مقاله دکتر قولنج لذت برده باشید. (drgholenj)

در این مقاله ما از چه چیز هایی نام برده ایم؟

در این مقاله ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا همه چیز راجع به آرتروز مچ دست را برای شما عنوان کنیم.

هدف این مقاله چه بود؟

هدف این مقاله درمان آرتروز مچ دست و راه های پشیگیری از آن میباشد.

آیا این مطالب برای شما مفید بود؟

بله بسیار سودمند میباشد.

اخبار فیزیوتراپیبهترین فیزیوتراپی دراصفهاندرد دستفیزیوتراپی دراصفهان

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *