فیزیوتراپی دراصفهان | درمان آرتروز دست | دکتر قولنج | drgholenj

فیزیوتراپی دراصفهان | درمان آرتروز دست | دکتر قولنج | drgholenj

آرتروز دست

آرتروز دست چیست؟

آرتروز از متداول ‌ترین نشانه های مریضی آرتریت میباشد. درمان آرتروز دست یکی از اساسی ترین مسائل در فیزیوتراپی دراصفهان است. بیش از 100 نوع متنوع از مریضی آرتروز و مسئله های دارای ربط با آن موجود میباشد. در بسیاری از اقلیمها آرتروز از علت های اساسی سستی جسم میباشد. آرتروز غضروف مفصلی را از میان میرود، همچطور غضروف مفصلی با سپری شدن زمان دچار ساییده شدکی و زوال میگرداند. در نهایت استخوان ها مستقیما با هم برخورد می نمایند که سبب درد زیاد در بیمار می‌گردد.

(دکتر قولنج درمان این دردها رو به شما ارائه میدهد). این بیماری را نباید با پوکی استخوان اشتباه نمود. زیرا در پوکی استخوان، غضروف‌ها بدون آسیب هستند ولی خود استخوان تضعیف می‌شود. پس امکان دارد شکسته شدن استخوان ها هم بیشتر شود. یکی از مرسوم ترین آرتروزها پس از آرتروز زانو، آرتروز دست است. اساسی ترین علل آرتروز دست امکان دارد به علت ضربه هایی باشد که به مفاصل وارد می‌ گردد. این ضربات مسبب آرتروز دست می گردند. (drgholenj)

نشانه های آرتروز دست

درد اساسی ‌ترین نشانه ی آرتروز مفصل مچ دست است. فیزیوتراپی دراصفهان آرتروز دست شما را تشخیص میدهد. درد در قسمت پشت مچ دست، بخصوص در ساعات شب و بیشتر به شکل عمقی حس میگردد. همچنین لمس این ناحیه باعث ایجاد درد است، پس باید راهی برای درمان آرتروز دست هر چه سریعتر پیدا کنیم. این درد در آغاز فقط در هنگام کارهایی مثل بلند کردن اشیاء با وزن زیاد ایجاد میگردد. با زیاد شدن بیماری، درد حتی در لحظه انجام فعالیت‌های سبک هم احساس میگردد. این درد معمولا در ابتدای انجام کارهاست و پس از سپری شدن چند دقیقه کم میگردد یا پایان میابد. با تمام شدن جنب و جوش بدنی و سرد شدن بدن درد از نو آغاز میگردد. در مرحله های توسعه یافته تر، درد حتی در هنگام فراغت هم حس میگردد.

از نشانه های دیگر آرتروز مچ دست، ورم آن می باشد. عدم رطوبت و محدودیت حرکتی مچ و ایجاد صدا هنگام تکان دست، در وحله های پیشرفته تر عارضه نمود میگردد. پس باید درمان آرتروز آرنج آغاز گردد. فیزیوتراپی دراصفهان علامت های آرتروز را به شما میگوید. تغییر شکل دست نیز می تواند در اندام های دارای ورم به صورت محصوری دیده شود. بندهای میان انگشتان تا حدودی رنج آور و کمی متورم و دارای عوض شدن شکل است. در حالت های شدید‌ تر برآمدگی‌ های دانه شکلی را داراست. عوض شدن شکل در مچ دست می‌تواند وابسته به ورم مفصل یا قطور شدگی بافت نرم پوشاننده مفاصل تولید شود. در شکل 1 فیزیوتراپی دراصفهان نیز شما میتوانید این مطلب را مشاهده نمائید.

ارتروز دست

شکل 1 فیزیوتراپی دراصفهان

راهکار های درمان آرتروز دست

تمرینات ورزشی

تعداد این تمرینات بسیار است اما ما اکنون به چند مورد کاربردی آن اشاره میکنیم. فیزیوتراپی دراصفهان تمرینهای ورزشی برای درمان آرتروز دست شما ارائه میدهد.

دست خود را مشت نمایید. شما می‌توانید این تمرین راحت را هر وقت و هر موقعیتی عملی کنید، انگشت شستتان را درون دست قرار دهید. دست چپتان را مشت نماید و تا 30 ثانیه منتظر بمانید. احتیاجی به فشردن انگشتهایتان ندارید، بعد به آرامی دستتان را باز کنید تا انگشتان به شکل ابتدایی خود باز گردد. اکنون این را کار چند بار انجام دهید. تمرین را 10 بار برای دست چپ و 10 بار برای دست راستان انجام دهید. drgholenj به شما تمرینات ورزشی توصیه میشود.

• کف دست چپتان را روی میز بگذارید. همچنین هر یک از انگشت های دستتان را به آرامی بلند کنید و چند ثانیه نگه دارید. این حرکت را یک یا دو بار بر روی انگشتان هر دست خود تجدید نمایید.
  • دستتان را روی یک میز بگذارید. انگشت شست خود را به بالا نگه دارید. بعد از آن چهار انگشت دستتان را در یک لحظه به طرف کف دست خود خم نمایید. این تمرین را 10 بار برای هر دست خود از سرگیری نمایید. فیزیوتراپی دراصفهان در درمان آرتروز دست به شما کمک مینماید.

درمان های پزشکی

1. دکتر اجازه ی استفاده از داروهایی را میدهد که مصرف با نظم می توان به کاستن ورم کمک کرد. بعضی از داروها مثل: ایبوپروفن (یک ضدالتهاب) را می توان چندین بار در طول روز استفاده کرد.
  2. داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی با واژه ی NSAID ها شناسایی گردیده اند. این مورد از داروها شامل ایبوپروفن و استامینفون میباشند. بیشتر داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی جز داروهای بی نسخه میباشند. داروهای بدون نسخه از خدمات فیزیوتراپی دراصفهان است. (دکتر قولنج این داروها رو برای شما تجویز میکند). گرچه شما قادر خواهید بود که با نسخه دکتر یکی از اقسام با دوز بالای ضدالتهاب ها را تامین نمایید. فیزیوتراپی دراصفهان راهکارهایی برای درمان آرتروز دست شما دارد.
  3. مسکن ها فقط درد را آرام مینمایند و دارای استامینفون هستند و برای درمان آرتروز دست سودمند هستند. مسکن ها به شکل کرمی هم تولید شده اند. این کرم ها را برای پوست محدوده ای که دارای درد استعمال مینمایند. اقسام خفیف این داروها مثل TYLENOL و کرم های آن با واژه ی داروهای بی نسخه در قابل استفاده هستند.
  4. داروهای ضد روماتیسم که در واقع علاج آرتریت میباشند. این داروها صرفا با نسخه دکتر می توان آن ها را استفاده نمود. فیزیوتراپی دراصفهان تمرینهای درمانی پزشکی برای درمان آرتروز دست شما ارائه میدهد.
  5. متاسفانه داروها و تزریق ها همواره جوابی که ما می خواهیم را به ما نمی دهند. بنابراین در آخر چیزی که باقی ماند، عمل جراحی میباشد. چگونگی جراحی به موقعیت بخصوص شما وابسته است. اما هدف اساسی جراحی کاستن درد در طولانی مدت است. در شکل 2 درمان آرتروز دست نیز شما میتوانید این مطلب را مشاهده نمائید.
فیزیوتراپی- دراصفهان

شکل 2 درمان آرتروز دست

درمان های خانگی

• بهره گیری از کمپرس یخ برای کاستن التهاب است. چنانچه مفصل دست ها و مچ متاثر از آرتروز دارای تورم باشد می توان از کمپرس سرد استفاده نمود.
  • دست ها را گرم نگه دارید. چنانچه درد دستهایتان که متاثر از ورم است از بین نرفت، برای آرامش درد خود دستتان را گرم نگه دارید. این افراد همواره دستهایشان را گرم نگه می دارند (مثل پوشیدن دستکش) که باعث آرام کردن درد میگردد. فیزیوتراپی دراصفهان تمرینهای خانگی برای درمان آرتروز دست شما در نظر دارد.
  • با پوشیدن دستکش در مواقع خواب دست ها را گرم نگه دارید تا موجب کاستن مقدار درد شود.

پیشگیری از آرتروز دست

هیچ درمان حتمی و ثابت شده برای درمان آرتروز دست موجود نیست. فقط از روش های بالا میتوان از پیشرفت بیماری ممانعت کرد. فیزیوتراپی دراصفهان پیشگیری از آرتروز را به شما اموزش میدهد. ژنتیک نیز قادر است امکان مبتلا شدن به تورم مفاصل را زیاد کند. افزون بر پیشینه خانوادگی باید نکته ی زنان بیشتر در خطر مبتلا شدن هستند را هم مورد توجه قرار داد. امیدواریم از این مقاله ی دکتر قولنج لذت برده باشید.

اخبار فیزیوتراپیبهترین فیزیوتراپی دراصفهاندرد دستفیزیوتراپی دراصفهان

بهترین فیزیوتراپی در اصفهانبهترین فیزیوتراپی دراصفهان