بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | درد در کشاله ران

فتق

تومور بیضه

سنگ کلیه

دلایل درد کشاله ران در زنان ( بهترین فیزیوتراپی در اصفهان )

روش های تشخیص درد در کشاله ران

راه های درمان درد کشاله ران

درمان خانگی

درمان پزشکی

شکل 1 بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

شکل 2 درد در کشاله ران

درد در کشاله ران

قسمت اتصال شکم و ران را کشاله ران می گویند. عوامل زیادی باعث درد در این ناحیه می شوند. بعضی از دردها به راحتی درمان می شوند ولی برخی دیگر نیاز به مراجعه به پزشک و مراقبت بیشتری دارند. به بهترین فیزیوتراپی در اصفهان و دکتر قولنج مراجعه کنید. معمولا درد کشاله ران در ورزشکاران مرد بیشتر شیوع دارد. درد در اثر یک  فعالیت ورزشی به یکباره  یا به تدریج ایجاد می شود. در این شرایط ورزش مربوطه را نباید ادامه داد.

دلایل شایع درد کشاله ران

التهاب اپیدیمیت

Epididym نام توده ای در قسمت بالای بیضه می باشد که نطفه در آن قرار دارد. زائده دیگری به نام Epididymis نیز در بالای بیضه قرار دارد که نطفه های ناکامل را به نطفه های نرمال و طبیعی تبدیل می کند.

اگر در این دو قسمت بسیار حساس عفونت ایجاد شود و درمان آن ها انجام نگیرد باعث ایجاد مشکل در باروری در مردان میشوند. این نوع عفونت معمولا از طریق رابطه جنسی محافظت نشده ایجاد میشود. علائم این عفونت تب و تورم بیضه ها و حساسیت به لمس می باشد. معمولا این عفونت باعث درد در ناحیه کشاله ران می شود.

اگر فردی علائم بالا را داشته باشد باید به پزشک مراجعه کند.

اورکیت ( التهاب بیضه )

یکی از دلایل ایجاد اورکیت اوریون میباشد که یک عفونت ویروسی است. اوریون معمولا بین یک تا چهار هفته بهبود می یابد. در این نوع عفونت معمولا نیازی به مصرف دارو نمی باشد. اما نوع دیگری از عفونت وجود دارد که باعث اورکیت می شود و این یک عفونت باکتریایی می باشد و باعث ایجاد تب، تهوع، استفراغ و درد  کشاله ران میشود.

در این عفونت مراجعه به پزشک و مصرف آنتی بیوتیک الزامی است.

برای مشاهده علائم بیشتر به بهترین فیزیوتراپی در اصفهان و drgholenj  مراجعه کنید.

شکل 1 بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

عفونت پوستی

گاهی در قسمتی از پوست کشاله ران عفونتی ایجاد می شود باعث قرمزی و متورم شدن سطح پوست خود را نشان می دهد. در این حالت این منطقه حساس به لمس و دردناک می شود. معمولا با درمان خانگی و مصرف پماد آنتی بیوتیک موضعی این عفونت برطرف میشود. اما اگر علائم بیشتر از شش روز ادامه پیدا کرد باید به پزشک مراجعه کرد.

پیچش بیضه

عارضه پیچش بیضه زمانی رخ می دهد که بیضه چرخش کند که همراه با درد در کیسه بیضه، ناحیه پایین شکم و کشاله ران می باشد. این پیچ خوردگی معمولا پس از ورزش کردن یا خواب عمیق ایجاد می شود و با استفراغ و تهوع همراه می باشد. این عارضه معمولا با عمل جراحی برطرف می شود.

کشیده شدن عضلات

رایج ترین دلایلی که باعث درد در کشاله ران می شود کشیدگی رباط ها، تاندون ها یا عضلات می باشد. در اکثر موارد این نوع کشیدگی ها به راحتی درمان می شود. استراحت، انجام حرکات کششی و داروهای مسکن راه های درمان هستند.

حرکات کششی مناسب را در بهترین فیزیوتراپی در اصفهان و drgholenj مطالعه کنید.

فتق

اگر هرکدام از اعضای بدن از جای معمول و طبیعی خود خارج شود به آن فتق می گویند. اگر این جابه جابی در کشاله ران باشد باعث درد و تورم در کشاله ران و کیسه بیضه می شود. در مواردی که فتق باعث درد شدید می شود باید به پزشک مراجعه شود و معمولا با عمل جراحی رفع می شود.

تومور بیضه

نوعی تومور در بیضه ها است که باعث درد در کشاله ران می شود. این تومورها در کودکان یا بزرگسالان ممکن است ایجاد شوند. در بیشتر موارد این تومورها خوش خیم هستند اما برای جلوگیری از عوارض آن از جمله ناباروری در مردان، از بین رفتن میل جنسی و اختلالات نعوظ، مدیریت و درمان شوند.

سنگ کلیه

سنگ های کلیه نوعی رسوب هستند که جنس آنها سخت است و از کلیه تا مثانه ممکن است ایجاد شوند. این سنگ ها وقتی شروع به حرکت می کنند باعث ایجاد درد شدید درناحیه پهلو، کشاله ران، قسمت بیضه ها یا واژن می شوند. در صورت بروز چنین دردی باید به پزشک مراجعه شود. گاهی سنگ کلیه با دارو دفع میشود و در مواردی نیز به جراحی نیاز دارد.

شکل 2 درد در کشاله ران

دلایل درد کشاله ران در زنان ( بهترین فیزیوتراپی در اصفهان )

مواردی که باعث درد کشاله ران در خانم ها می شوند عبارتند از:

• فشار، کشیدگی یا آسیب درناحیه کشاله ران
  • سنگ های کلیوی
  • شکستگی در ران پا
  • عفونت ادراری
  • کیست تخمدان
  • فتق اینگوینال
  • فتق فمورال
  • شکستگی لگن
  • بزرگ شدن غدد لنفاوی
  • ورم استخوان پوبیس
  • درد در دوران بارداری

روش های تشخیص درد در کشاله ران

• آزمایش فتق
  • آزمایش اشعه ایکس و سونوگرافی
  • آزمایش شمارش کامل سلول های خونی (CBC)

برای مطالعه روش ها به دکتر قولنج مراجعه کنید.

راه های درمان درد کشاله ران

درمان خانگی

در مواقعی که کشیدگی عضلات باعث این درد شده با استراحت و مصرف داروهای مسکن میتوان آن را درمان کرد.

توضیحات تکمیلی در drgholenj

درمان پزشکی

در مواردی که در بالا ذکر شد و درد شدید همراه با حالت تهوع و استفراغ باشد نیاز به مراجعه به پزشک می باشد. در برخی موارد با دارو درمان شده و برخی دیگر نیاز به جراحی و درمان های دیگر می باشد. مقالات بیشتر در بهترین فیزیوتراپی در اصفهان و دکتر قولنج می باشد.

عنواندرد در کشاله ران
نویسندهزهرا شفیع پور