بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | فیزیوتراپی دراصفهان

فیزیوتراپی-دراصفهان بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

فیزیوتراپی-دراصفهان drgholenj


بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | فیزیوتراپی دراصفهان

فهرست مطالب

آرتروز کمر چیست و از آن جه می دانیم؟

بررسی بیماری اسپوندیلوز یا  آرتروز در بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

علایم رایج و قابل تشخیص در فیزیوتراپی دراصفهان این بیماری  به این شرح است:

شروع درد در قسمت انتهایی کمر و تشدید یافتن آن به هنگام راه رفتن

احساس درد ناگهانی بعد از فعالیت بدنی یا ورزش

احساس نیاز به خم کردن کمر برای بیماران دارای عارضه

گزگز شدن پاها و احساس درد پراکنده در پاهای بیماران

فهرست شکل

شکل 1بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

شکل 2فیزیوتراپی دراصفهان

عنوانبهترین فیزیوتراپی در اصفهان
نویسندهراضیه عبداللهی
دپارتماناوج شید
تعداد کلمات965
مدت زمان مطالعه18 دقیقه

آرتروز کمر چیست و از آن جه می دانیم؟

آرتروز در اصطلاح انگلیسی اش استوارتریت خوانده می شود . به معنی تورم و التهاب مفصل ها که در پشت ستون مهره ها که  هم اکنون در  مقالات  ستون فقرات در بهترین فیزیوتراپی در اصفهان به آن اسپوندیلوز معنی می‌شود. اسپوندیلوز یک عارضه پیشرونده  و مزمن است که بطور معمول در سنین بالاتر از ۵۵ سال مشاهده می‌شود . بهترین فیزیوتراپی در اصفهان با تکنولوژی ام آر آی میزان تشخیص آرتروز یا اسپوندیلوز کاهش یافته است و بیماری ها اسم هایی تخصصی مانند تنگی کانال نخاعی و دیسک کمری  ناپایداری ستون فقرات به خود گرفته اند.

به عبارتی اسپوندیلوز( آرتروز یا استئو آرتریت ) مهره های کمری یا گردنی یعنی زاویه پیدا کردن ستون فقرات و مشاهده زایده هایی در ستون فقرات وتغییراتی ازجمله از بین رفتن و خشک شدن مفصل ها ، آرتروز استفاده می شود

 بررسی بیماری اسپوندیلوز یا  آرتروز در بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

در بهترین فیزیوتراپی در اصفهان در بررسی‌های ستون فقرات بیماری های شناخته شده ای مانند پارگی دیسک ،ناپایداری ستون فقرات و  تنگی کانال نخاع را نمی توان شناسایی کرد . در حقیقت اسپوندیلوز( آرتروز یا استئو آرتریت )  همان پیری ستون فقرات است .

استئو آرتریت یا آرتروز کمر ، به مهره های کمری که در انتهای ستون فقرات وجود دارند، حمله می کند. این بیماری با علایم بسیاری شروع به ظهور می کند که باید نسبت به آنها با فیزیوتراپی دراصفهان آگاه بود.

علایم رایج و قابل تشخیص در فیزیوتراپی دراصفهان این بیماری  به این شرح است:

شروع درد در قسمت انتهایی کمر و تشدید یافتن آن به هنگام راه رفتن

طبق بررسی های پژوهشگران فرانسوی، 84 درصد مردان و 74 درصد خانم های بیش تراز 50 سال سن ،در عکس های رادیولوژی علائمی از آرتروز کمری را دارند. در حقیقت با توجه به تعداد مفصل ها و فشردگی مهره های کمری در فیزیوتراپی دراصفهان، این درصد از شیوع مشهود و فهمیده می شود.

این عارضه در بیشتر مواقع «دردهای مکانیکی» داردکه به هنگام راه رفتن شدت می یابد. احساس درد در هر فرد تا دیگری متفاوت است مثلا ممکن است یک فرد با راه رفتن به طول یک کیلو متر دردش شروع شود و دیگری با 100 مترراه رفتن. که با بهترین فیزیوتراپی در اصفهان مشخص قابل تشخیص است که در این مواقع بیمار باید چند دقیقه ای بایستد و مجددا  مسیر خود را ادامه دهد.

اما علت درد در قسمت انتهایی کمر و تشدید یافتن چیست؟

مهره های کمری با ساخت استخوان اضافی نسبت به ضعف مفصل پاسخ می دهد و این مشکل باعث تنگی کانال نخاعی کمر می شود مطابق با شکل  1بهترین فیزیوتراپی در اصفهان و در نتیجه به محدود شده حرکات ستون فقرات منجر میشود. همچنین این عارضه موجب احساس درد در این قسمت خواهد شد. بهترین فیزیوتراپی در اصفهان به کاهش درد کمک میکند.

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 1بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

راههای درمان برای بیمارانی که دارای عارضه کمر درد هستند

گاهی پیش می آید این بیماران برای کم کردن و رهایی از درد ،خود را به جلو خمیده کنند مانندشکل 1بهترین فیزیوتراپی در اصفهان. درد این افراد با دوچرخه سواری در بهترین فیزیوتراپی در اصفهان کاهش می یابددقیقا بر عکس پیاده روی کردن که باعث درد می شود.
خم شدن به پشت با گشاد کردن کانال تنگ شده نخاعی کمر به آرام شدن مفاصل کمری در فیزیوتراپی دراصفهان کمک می کند. عارضه تنگی کانال نخاعی با علل متعددی بروز می کند و موجب کمردرد می شود. در بعضی موارد علی رغم آسیب شدید مفصل و غضروف، ممکن است فرد درد را حس نکند، اما اغلب بیماران با رادیوگرافی در بهترین فیزیوتراپی در اصفهان مثل شکل 2 فیزیوتراپی دراصفهان  نسبتا طبیعی، درد زیادی را احساس کنند.

احساس درد ناگهانی بعد از فعالیت بدنی یا ورزش

در این گونه مواقع درد در قسمت انتهای کمر زیاد است و با انجام هر نوع حرکت بدنی، از حمل کردن وسیله گرفته تا یک عطسه معمول ، درد به وضوح احساس می شود. این مشکل و درد می تواند حتی به سمت پای بیمار هم کشیده شود.
علت آن چه چیزی است؟
علت آن مطابق بهترین فیزیوتراپی در اصفهان ناشی از ضعف دیسک بین مهره ها است که از حلقه فیبری غضروفی تشکیل می شود و قسمتی از هسته ژلاتینی داخل دیسک بیرون می زند که بیرون زدگی دیسک (فتق دیسک) نامیده می شود.

احساس نیاز به خم کردن کمر برای بیماران دارای عارضه
برخی افراد که از درد کمری رنج می برند، خمیده راه می روند، زیرا خم شدن با گشاد کردن کانال تنگ شده نخاعی باعث تسکین مفصل های کمری می شود با توجه به شکل 2بهترین فیزیوتراپی در اصفهان یکی از راه های تسکین و درمان فیزیوتراپی دراصفهان است.
بیرون زدگی دیسک (فتق دیسک) باعث فشار روی ریشه های عصب سیاتیک می شود و اغلب موجب بروز سیاتیک شده و یا به فشار عصب کرورال ودر پی آن موجب بروز سیاتیک پا (جلوی ساق پا) می شود.

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | فیزیوتراپی دراصفهان دکتر قولنج drgholenj

شکل 2فیزیوتراپی دراصفهان

گزگز شدن پاها و احساس درد پراکنده در پاهای بیماران

درد آرتروز کمری در اکثر اوقات پراکنده میشود  و به ران ها و پاها بخصوص موقع راه رفتن منتقل می شود. این دردها 8با مور مور شدن و خواب رفتگی پاها همراه است.
دلیل آن چه میتواند باشد؟
تنگی کانال نخاع باعث ایجاد فشردگی مسیر عصب سیاتیک یا عصب کرورال شده و باعث بروز درد می شود.

اخبار فیزیوتراپیبهترین فیزیوتراپی دراصفهانفیزیوتراپی در اصفهانفیزیوتراپی دراصفهانهزینه فیزیوتراپی دراصفهان

بهترین فیزیوتراپی در اصفهانبهترین فیزیوتراپی دراصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *