بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی aeysm در اصفهان

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان فیزیوتراپی aeysm در اصفهان دکتر قولنج drgholenj


yesm

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی aeysm در اصفهان

عنوانAeysm
نام نویسندهآیدین استوار
نام دپارتماناوج شید
تعداد کلمات959
مدت زمان تقریبی مطالعه10 دقیقه

فهرست

آنوریسم مغزی چیست؟

چگونه آنوریسم تشخیص داده می شود؟

علائم آنوریسم بدون وقفه چیست؟

علل آنوریسم

عوارض بالقوه درمان آنوریسم ( aeysm ) چیست؟

درمان آنوریسم

جراحی مغز و اعصاب

متخصص عصبی

فیزیوتراپی

فهرست شکل

شکل 1بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 2فیزیوتراپی aeysm در اصفهان

آنوریسم مغزی چیست؟

آنوریسم (عارضه قابل درمان در بهترین فیزیوتراپی دراصفهان)یک محدوده ضعیف در رگ های خونی است که اصولاً افزایش حجم می یابد. بیشتر آن را “بالون شدن” رگ های خونی می نامند.دکتر قولنج

نحوه شکل گیری آنوریسم ها چگونه است؟آیا افرادی که دچار این عارضه هستند،مادرزادی اینگونه هستند؟

اصولاً اشخاص درگیر آنوریسم  نیستند. اغلب آن ها پس از 40 سالگی پدیدار می شوند. (شکل 1بهترین فیزیوتراپی دراصفهان)آنوریسم ها اصولاً در نقاط شاخه سرخرگ شکل می گیرند و به خاطر فشار متداوم جریان خون تشکیل می شود. آنها بیشتر مواقع با سرعت کمی شوع به افزایش حجم می کنند و با رشدشان ضعیف تر می گردند ، مانند بادکنکی که در هنگام کشش ضعیف تر می گردد. آنوریسم ها امکان دارد با سایر گونه های آشفتگی در رگ های خونی ، مثل  دیسپلازی عضلانی ، شریانی مغزی یا برش شریانی یکی شوند، ولی این اتفاقات غیر عادی است. برخی از آنوریسم ها ( aeysm ) به خاطر عفونت ، داروهایی مثل آمفتامین و کوکائین یا ضربه مستقیم به مغز به وجود می آیندdrgholenj.

معالجه آنوریسم توسط فیزیوتراپی aeysm در اصفهان بدون مختل سازی مغز امکان دارد در برخی موارد ایده آل باشد.

علاوه بر این امکان دارد در آینده از پارگی پیشگیری کند.

برای آسودگی خاطر از گزینش بهترین انتخاب ها برای احتیاجات ویژه خود ،می توانید از بهترین فیزیوتراپی در اصفهان مشاوره بگیرید.

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی aeysm در اصفهان

شکل 1بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

چگونه آنوریسم تشخیص داده می شود؟

آزمایشات ویژه تصویربرداری می توانند آنوریسم مغز را شناسایی کنند.(شکل 2فیزیوتراپی aeysm در اصفهان)

CTA) آنژیوگرافی توموگرافیک محاسبه) ، بیماران را روی میزی که به اسکنر سی تی اسلاید وصل است می گذارند.ماده کنتراست خاصی (رنگ) به رگ تزریق می شود و از رگ های خونی عکسبرداری می شود تا در جستجوی نا هماهنگی هایی مثل آنوریسم باشد. در آزمایش دوم معروف ب  MRA)آنژیوگرافی رزونانس مغناطیسی) ، بیماران را روی میزی می گذارند که به داخل یک اسکنر رزونانس مغناطیسی می چرخند. و رگ های خونی برای شناسایی آنوریسم مغزی تصویربرداری می گردند.

پیش از در انتخاب هرنوع درمانی ، اصولاً یک آنژیوگرام مغزی شناساگری صورت می گیرد تا برنامه ای جامع توسط فیزیوتراپی aeysm در اصفهان برای معالجه بدست آید.

اگر به یک آنوریسم مبتلا شویم ، دچار بقیه آنوریسم ها نیز می شویم؟ داشتن یک آنوریسم به آن معناست که حدود 20 درصد امکان دارد درمعرض یک یا چند آنوریسم دیگر باشید.

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی aeysm در اصفهان

شکل 2فیزیوتراپی aeysm در اصفهان

علائم آنوریسم بدون وقفه چیست؟

آنوریسم های کوچکتر اصولاً دارای نشانه ای نیستندdrgholenj .

اما با افزایش حجم آنوریسم امکان دارد سردرد یا درد سطحی شکل گیرد.

با افزایش حجم بیش از حد آنوریسم ، احتمال دارد فشار به بافت طبیعی مغز یا اعصاب مجاور به وجود آید.برای بازیابی می توان به بهترین فیزیوتراپی دراصفهان مراجعه کرد.

این فشار می تواند سبب نقص در بینایی ، بی حسی یا ضعف بازو یا پا ، مشکل در حافظه یا گفتار یا تشنج شود.دکتر قولنج

علل آنوریسم

  1. فشار خون بالا
  2. سیگار کشیدن که فیزیوتراپی aeysm در اصفهان این مورد را بیشتر شایع می داند.
  3. مستعد مادرزادی
  4. آسیب به رگ های خونی
  5. عارضه برخی از انواع عفونت های خونی

عوارض بالقوه درمان آنوریسم ( aeysm ) چیست؟

تا وقتی که آنوریسم با صد در صد معالجه نگردد، هر لحظه خطر خونریزی دوباره در کمین است.اگر رگهای خونی دچار صدمه شوند، امکان آسیب زیادی به مغز وجود دارد.

پس از معالجه آنوریسم چه پیگیری نیاز است؟ تابع شیوه معالجه ، دو گونه پیگیری شامل:

قطع جراحی: پس از این شیوه جراحی اصولاً در طی زمان بستری در بیمارستان ، آنژیوگرام پس از عمل صورت می گیرد تا اطمینان بدست آید که کلیپ جراحی به طور کامل آنوریسم را معالجه کرده استdrgholenj .

متخصص عصبی بعد از سیم پیچ آنوریسم ، اصولاً شش تا 12 ماه پس از عمل ، آنژیوگرام پیگیری معمول انجام می شود تا مطمئن شوید آنوریسم مسدود شده است.

می توان البته فیزیوتراپی aeysm در اصفهان را نیز انجام داد.

درمان آنوریسم

معالجه پزشکی آنوریسم های کوچک و بدون وقفه که نشانه ای ندارند، امکان دارد احتیاجی به معالجه نداشته باشند در صورتی که رشد نکنند، یا سبب تشکیل نشانه ها یا پارگی نشوند. لازم است که سالانه معاینه صورت گیرد تا فشار خون ، کلسترول و دیگر موارد پزشکی وارسی گردند.

جراحی مغز و اعصاب

تابع عوامل خطرزای شخص امکان دارد عمل جراحی باز پیشنهاد گردد.بر روی بیماران  بیهوشی عمومی صورت می گیرد ،و جراح مغز و اعصاب یک کلیپ جراحی در پیرامون پایه آنوریسم می گذارد.دکتر قولنج

متخصص عصبی

تابع سایز آنوریسم ، مکان و شکل آن امکان دارد از درون رگ قابل معالجه باشد. این شیوه حداقل تهاجمی مشابه آنژیوگرام مغزی است. اما جدایی ازعکسبرداری، سوند به وسیله رگهای خونی به داخل آنوریسم هدایت می گردد. در ادامه به کمک راهنمایی اشعه ایکس ، جراح اندوواسکولار با دقت میکرو کوئلهای پلاتین نرم را درون آنوریسم می گذارد و آنها را جدا سازی انجام می دهد. کویل ها در درون آنوریسم باقی می مانند و به عنوان یک سد مکانیکی برای جریان خون کار می کنند ، پس سبب خاموش گشتن آن می شود.

فیزیوتراپی

یکی از روش های بازیابی مغزی و سیستم عصبی فیزیوتراپیست.که می تواند قبل و بعد عمل کمک شایانی به بیمار کند.البته لازم به ذکر است اثرگذاری آن به فیزیوتراپ هم بستگی دارد.که اگر می خواهید بهترین نتیجه را بگیرید می توانید به بهترین فیزیوتراپی دراصفهان مراجعه کنید.

دسته‌بندی نشده

بهترین فیزیوتراپی در اصفهانبهترین فیزیوتراپی دراصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *