محدودیت حرکتی آرنج

مفصل آرنج دارای حرکت خم و باز شدن بین بازو و ساعد و حرکت چرخش به داخل و خارج که بین استخوان اولنا و رادیوس در ساعد انجام می­شود. به دنبال صدمه به مفصل همواره درجاتی از کاهش دامنه حرکتی در مفصل وجود خواهد داشت. این کاهش حرکت ممکن است ناشی از چند عامل پاتولوژیک باشد که عبارت­اند از: کانترکچر (جمع شدگی) بافت همبند شامل لیگامان­ها و کپسول مفصلی و یا به دلیل مقاومت عضلات و تاندون در برابر کشش باشد. به دنبال بیماری­های،  شکستگي­ها و دررفتگي­هاي مفصل آرنج نیز ممکن است محدوديت در حرکات آن ایجاد گردد. اگر این محدودیت برطرف نشود، مفصل دچار کاهش حرکت خواهد شد و نهایتاً تخریب می­شود.

علت محدودیت حرکتی آرنج

• ضربه­ها
  • محدودیت حرکتی مادرزادي مفصل آرنج (مانند جوش خوردن مادرزادي راديوس و اولنا که در حرکات چرخش داخلی و خارجی ساعد محدودیت ایجاد می­کند)
  • آرتروگريپوزيس (Arthrogryposis) که یک بیماری ارثی نادر است که فرد دچار خشکی­های متعدد مفصلی، ضعف عضلات و فیبروز می­شود و آرنج اين بيماران معمولاً در وضعيت ا باز شده ثابت می­ماند و حرکات آن دچار محدودیت است.
  • بيماريهاي آرتروز، روماتیسم مفصلی و سل
  • بی حرکتی مفصل در طولانی مدت که باعث خشکی مفصل می­شود
  • استخوان سازی اضافی (میوزیت اسیفیکان) به علت رسوب کلسیم در عضلات اطراف مفصل آرنج

تشخیص و درمان محدودیت حرکتی آرنج

پزشک حرکات و حس انتهایی مفصل را بررسی می­کند و در صورت وجود محدودیت در حرکات و یا حس انتهایی غیر طبیعی مفصل مورد نظر باید هرچه زودتر نسبت به برطرف نمودن آن اقدام کرد. حرکات کششی و تکنیک­های دستی ، استفاده از آتل­ سریال نیز توصیه می­شود. از الکتروتراپی، ليزر تراپی و اولتراسوند، شاک ویو تراپی، تکار تراپی، مداليته­هاي گرمايی و سرمايی، درای نیدلینگ، ماساژ، درمان‌های دستی، ارائه تمرینات درمانی مناسب برای تسکین درد، کاهش چسبندگی­های موجود و درمان این عارضه در کلینیک فیزیوتراپی صورت می­گیرد. درمان در موارد محدوديت شديد حرکتي شامل مانیپولاسیون، عمل جراحي آزادسازي چسبندگي ها و گاه آرتروپلاستي مي­باشد. طی عمل جراحی چسبندگی های بافت نرم اعم از کپسول مفصلی و لیگامان ها آزاد می­گردند.

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

image
با تشکر از آقای دکتر شیربان که همه ی بهترین راه های درمان را به بنده ارائه دادند. بنده از ایشان و تیمشان کمال قدردانی را دارم. به جرئت میتوان گفت ایشان بهترین فیزیوتراپی دراصفهان هستند.

آقای عزتی
بازیکن تیم گیتی پسند
آقاي دكتر شیربان زحمت كشيدند مشكل سياتيكم را كامل وبه صورت عالي برطرف كردند. بازم جا داره از زحمات آقاي دكتر و كادر مجرب كلينك جواد الائمه كمال تشكر را كنم
آقای یوسفی
بازیکن تیم گیتی پسند

آقای دکتر شیربان تمام تلاش خود را کرده اند تا بتوانند درمان های لازم را برای بنده انجام دهند. ایشان بسیار مهربان و منعطف با بنده رفتار نمودند.

آقای سنگ سفیدی
محمدرضا سنگ سفیدی

این جای بنر تبلیغاتی می باشد

این برای درد خوب می باشد این برای درد خوب می باشد؟

این برای درد خوب می باشد این برای درد خوب می باشد؟

بهترین فیزیوتراپی دراصفهان

دکتر قولنج بهترین فیزیوتراپی در اصفهان می باشد. مدیریت این فیزیوتراپی با دکتر شیروان می باشد.ایشان که متخصص فیزیوتراپی ورزشی هستند  ,تراپیست باشگاه های سپاهان,ذوب اهن,گیتی پسند و برخی دیگر از تیم های ملی بوده است.به جرئت می توان گفت که ایشان بهترین فیزیوتراپیست در اصفهان می باشد .

دردآرنج

drgholenjبهترین فیزیوتراپی دراصفهاندکتر قولنج