دیسک گردن

بخش گردنی ستون فقرات مشکل از 7 مهره است که به وسیله مفصل و رباط­ها به یکدیگر متصل شده و در میان آن­ها صفحه­های غضروفی دیسک قرار گرفته است، که این دیسک­ها شوک­ها و نیروهای ناشی از حرکات خم باز شدن و چرخش­ها را جذب می­کنند. بیماری­های دیسک گردن از جمله اختلالات شایع ستون فقرات هستند که همراه با بیرون­زدگی دیسک و فشار آن بر روی ریشه نخاعی یا طناب نخاعی می­باشد و یک واکنش التهابی شدید را ایجاد می­کند. بيماري­هاي تخريب كننده ديسك و رباط­هاي ستون فقرات گردني در نتيجه به هم خوردن وضعيت آناتوميكي ساختمان­هاي مهره­اي و تلاش جهت انطباق پذيري به وجود مي­آيند. اين فرايند منجر به تغييرهاي ساختماني در مفاصل درگير مي­شود كه منجر به تجمع کلسیم و ضخيم شدن ليگاماني شده و در نهایت استخوان­هاي كوچك غيرطبيعي به شكل زايده­هاي كوچكي پديد مي­آيند. بزرگ‌ترین علت گردن‌درد مزمن در سالمندان، تخریب تدریجی دیسک بین‌مهره‌ای و رویه مفصلی است که در اغلب افراد باعث ایجاد اختلال در عصب یا طناب نخاعی می‌شود. علاوه بر آن، دامنه حرکت گردن چنان کاهش می‌یابد که حرکات چرخشی و دیگر حرکات فرد را نیز دچار اختلال می‌کند. فیزیوتراپی دراصفهان

علت دسیک گردن

• ضربه
  • آرتروز
  • آسیب ساختار، عضلات و لیگامان­های گردنی
  • بلند کردن اجسام سنگین که باعث ایجاد فشار مکرر یا بیش از حد به دیسک گردن شوند
  • حرکات مکرر و وضعیت نامناسب سر و گردن
  • خشکی مفاصل
  • ژنتیک و عوامل مرتبط با افزایش سن

علائم دیسک گردن

• درد در گردن و شانه
  • کرخی، ضعف، احساس گز گز شدن
  • تغییرات رفلکسی در مسیر انتشار ریشه عصبی
  • ضعف عضلانی یا اسپاسم و اختلال حرکتی
  • مشکل در گرفتن اشیا یا احساس سنگینی در بازو و دست

تشخیص دیسک گردن

معاینه پزشک و بررسی علائم، MRI، سی تی اسکن و ایکس ری در تشخیص قطعی این بیماری کمک می­کنند.

درمان دیسک گردن

درمان غیر جراحی در این عارضه شامل استراحت، استفاده از گردن بند طبی، داروهای ضد التهابی برای کاهش تورم و داروهای ضد درد و فیزیوتراپی می­باشد. . فيزيـوتراپي يكي از روشهاي پيشنهادي است كه انجام صـحيح آن، بـدون هيچ گونه عارضه جانبي، بسياري از مـشكلات ناشي از ايـن بيماري را كاهش داده و يا برطرف مي­كند. در فيزيـوتراپي از روشهاي مختلف مانند الکتروتراپی، ليزر تراپی و اولتراسوند، مگنت، شاک ویو تراپی، تکار تراپی، تراکشن،  مداليته­هاي گرمايی و سرمايی، درای نیدلینگ، ماساژ، تمرينـات درمـاني و تکنیک­های دستي اسـتفاده مي­شود. در صورتی که شدت بیماری زیاد باشد یا  بیمار به درمان های غیرجراحی پاسخ ندهد عمل جراحی برای بیمار توصیه می­شود. فیزیوتراپی دراصفهان

image

فیزیوتراپی دکتر قولنج  فیزیوتراپی دراصفهان می باشد. در این به روز ترین خدمات درمانی به بیماران ارائه می شود. من از دکتر شیربان و تیم تخصصی ایشان نهایت تشکر را دارم.

آقای عزتی
بازیکن تیم گیتی پسند

به علت شغلی که داشتم دچار دیسک گردن شدم. و تا مدت زمان زیادی از این درد رنج می بردم. تا اینکه با این فیزیوتراپی آشنا شدم و این عارضه که مدت ها بود فعالیت های روزانه من را دچار اختلال کرده بود را بهبود ببخشم.فیزیوتراپی دراصفهان

آقای یوسفی
بازیکن تیم گیتی پسند

دکتر شیربان به همراه تیم تخصصی حداکثر سعی و تلاش خود را کردند که بهترین درمان ها را برای بنده ارائه دهند.در این جا از تمام زحمات ایشان تشکر میکنم.

آقای سنگ سفیدی
محمدرضا سنگ سفیدی

علت دیسک گردن چیست ؟

ضربه، آرتروز، آسیب ساختار،عضلات ولبگامانهای گردنی، بلند کردن اجسام سنگین که باعث ایجاد فشار مکرر یا بیش از حد به دیسک گردن موجب به وجود آمدن این عارضه می شود.

نشانه های دیسک گردن چیست؟

درد  در ناحیه گردن و شانه، کرخی و ضعف و احساس گز گز کردن، تغییرات رفلکسی در مسیر انتشار ریشه عصبی و ضعف عضلانی یا اسپاسم و اختلال حرکتی از نشانه های دیسک گردن می باشد. فیزیوتراپی دراصفهان می تواند در درمان این درد به شما کمک کند.

تشخیص دیسک گردن به چه صورت می باشد؟

دکتر قولنج بهترین فیزیوتراپی در اصفهان می باشد. مدیریت این فیزیوتراپی با دکتر شیربان می باشد.ایشان که متخصص فیزیوتراپی ورزشی هستند  ,تراپیست باشگاه های سپاهان,ذوب اهن,گیتی پسند و برخی دیگر از تیم های ملی بوده است.به جرئت می توان گفت که ایشان بهترین فیزیوتراپیست در اصفهان می باشد .

گردن درد

drgholenjبهترین فیزیوتراپی دراصفهاندرمان دیسک گردن چگونه است؟دکتر قولنجدیسک گردنفیزیوتراپی دراصفهانگردن درد