تنگی کانال نخاع گردن

تنگی کانال نخاع گردن

تنگی کانال نخاعی گردن

این عارضه به شکل حالتی طبی شناخته می شود که در آن قسمت ستون فقرات شروع به کوچک شدن می کند که موجب روند تخریبی این قسمت می گردد. این عارضه با زیاد شدن سن بیشتر به چشم می خورد.

درد گردن

ستون فقرات گردنی یک ناحیه نسبتاً متحرک در بدن است و چندین مفصل منحصر به فرد دارد. بخش گردنی ستون مهره­ها از 7 مهره تشکیل شده است. دو مهره­ای که در بالای گردن قرار دارند فشار ناشی از حرکات چرخشی را تحمل می­کنند در حالی که حرکت خم شدن و راست شدن بیشتر در مهرهای چهارم، پنجم و ششم واقع می­شود.

آسیب­ها و ناراحتی­های گردنی می­تواند باعث ناراحتی و دردی شوند که نه تنها بر گردن بلکه به ناحیه پشت، سر، شانه­ها، بازوها و دست­ها نیز انتشار یابد. درد گردن در دو دهه ي اخير افزايش يافته است و در حال حاضر به عنوان دومين عارضه­ي عضلاني اسكلتي شناخته شده است. شيوع درد گردن 7% در خانمها و 5% در آقايان گزارش شده است. از جمعیت جهان، حدود 64 % حداقل در دوره ای از طول زندگی خود این عارضه را تجربه می کنند که بر کیفیت زندگی این افراد تاثیر زیادی داشته است.

افراد مبتلا به درد گردن دو برابر بقيه­ي مردم نياز به مراقبت پزشكي، درمان و ترك خدمت پيدا مي كنند. بسیاری از گردن درد ها به گردن درد مزمن تبدیل می شوند. از علل زمینه ای گردن درد می توان به اختلال در ساختار یا عملکرد مهره ها، عضلات، لیگامان ها، مفاصل و پوسچر نامناسب اشاره کرد اما پاتوفیزیولوژی اساسی گردن درد همیشه مشخص نیست در کل، دردهای عضلانی اسکلتی مزمن بدون علت بسیار شایع بوده و به خصوص در نواحی گردن و شانه بیشتر مشاهده شده اند. در مجموع زنان و سالمندان بیشتر در معرض اختلالات گردن هستند. همچنین گردن درد در کارمندان بیشتر دیده شده است، که از علل آن می توان به کار زیاد و نشستن های طولانی مدت کارمندان اشاره کرد.

اختلالات گردن

اختلالات گردن ممکن است علاوه بر درد و ناراحتی در ناحیه گردن، سبب ارجاع درد به نواحی دیگر به ویژه به سر و اندام های فوقانی گردد. از طرف دیگر درگیری و اختلالات سایر نواحی مرتبط با گردن می توانند در بروز درد و ناتوانی در گردن تأثیر گذار باشند. به طور کلی عوامل و شرایط مختلفی در بروز آسیب و درد گردن موثر هستند که شایعترین دلایل درد گردن شامل موارد زیر می­باشد:

  • آرتروز گردن
  • دیسک گردن
  • سردرد با منشأ گردنی
  • رادیکولوپاتی گردن
  • سر به جلو
image
فیزیوتراپی دکتر قولنج فیزیوتراپی دراصفهان می باشد که مناسب ترین و بهترین خدمات درمانی را به بیماران خود ارائه می کند. من از دکتر شیربان بابت زحماتی که برای درمان درد های من کشیدند سپاسگزارم.

آقای عزتی
آقای عزتی
بازیکن تیم گیتی پسند
زمان زیادی درد گردن من را دنج می داد و باعث اختلال در حرکت های من شده بود. با رفتن به این فیزوتراپی توانستم که درمان درد خود را پیدا کنم. کلیلنک دکتر قولنج در درمان من با حرکت های اصلاحی که به من دادند توانستند که کمک زیادی را به من بکنند. از این بابت از ایشان ممنونم.
آقای یوسفی
آقای یوسفی
بازیکن تیم گیتی پسند

دکتر شیربان به همراه تیم تخصصی حداکثر سعی و تلاش خود را کردند که بهترین درمان ها را برای بنده ارائه دهند.در این جا از تمام زحمات ایشان تشکر میکنم.

آقای سنگ سفیدی
محمدرضا سنگ سفیدی
بازیکن تیم گیتی پسند

سوالات رایج بیماران

دلایل وجود این عارضه چه می باشد؟

دلیل اصلی وجود این عارضه تخریب دیسک های میان مهره ای می باشد. که این عارضه با افزایش سن نیز زیاد می گردد.

تشخیص این عارضه به چه شکل می باشد؟

شما باید با مراجعه به فیزیوتراپی دراصفهان و مشورت پزشک معالج ابتدا به طور کامل درد شما تشخیص داده شود و بعد از آن با توصیه پزشک که می تواند شامل عکس برداری یا هر روش دیگری که پزشک به شما توصیه می کند به طور قعطی درد خود را تشخیص دهید.

دکتر قولنج بهترین فیزیوتراپی در اصفهان می باشد. مدیریت این فیزیوتراپی با دکتر شیربان می باشد.ایشان که متخصص فیزیوتراپی ورزشی هستند  ,تراپیست باشگاه های سپاهان,ذوب اهن,گیتی پسند و برخی دیگر از تیم های ملی بوده است.به جرئت می توان گفت که ایشان بهترین فیزیوتراپیست در اصفهان می باشد .

گردن درد

drgholenjبهترین فیزیوتراپی دراصفهانتنگی کانال نخاع گردندرمان آرتروز گردندرمان گردن درددکتر قولنجفیزیوتراپی دراصفهانگردن درد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *