اسپاسم عضلات کمر

فیزیوتراپی دراصفهان

اسپاسم عضلات کمر

اسپاسم یا گرفتگي عضلاني (Cramp) به معناي انقباض غیر طبیعی، دردناك و ناخودآگاه عضله است که ادامه داشته و رها نشود. غالباً اين انقباض­ها شبها رخ ميدهد. به طوري كه فرد را از خواب بيدار ميكند. اسپاسم عضلاني در برخي مواقع به قدري شديد است كه در حركات و فعاليت­هاي عادي روزمره نيز محدوديت ايجاد مي­كند. اسپاسم ممکن است یک عضله یا عضلات بیشتری را درگیر کند. هنگامی که این اسپاسم یا گرفتگی در عضلات کمر بخصوص در نزدیکی ریشه­های عصبی و نخاع بروز کند بسیار دردناک می­باشد. این اسپاسم یا گرفتگی در عضلات کمر می­تواند به علت التهاب یا آسیب به لیگامان، عضلات، اعصاب ناحیه کمری باشد. اسپاسم عضلات کمر یکی از شایعترین علت­های کمردرد می­باشد. فیزیوتراپی دراصفهان می تواند در درمان درد های شما کمک کننده باشد.

علت اسپاسم عضلات کمری

• در واکنش به التهاب یا آسیب عضلات، مفاصل، لیگامان­ها و اعصاب ناحیه کمری (به دنبال پارگی و کشیدگی­های رباط، تاندون و عضله، التهاب مفاصل و آسیب­های عصبی )
  • به دنبال فتق دیسک، تنگی کانال نخاعی، شکستگی مهره ها و اسپوندیلولیستزیس
  • نقص در گردش خون
  • قرار گرفتن طولاني مدت در يـك وضعيت
  • وضعیت بدنی ضعیف و نامناسب مثل گودی کمر شدید (هایپرلوردوزیس)، کج پشتی (اسکولیوز)، تیلت و انحراف لگن
  • وضعیت­های روانی مثل اضطراب و استرس
  • واکنش به کشش و فشار بیش از حد، ضربه و استفاده مفرط و بیش از حد از عضلات
  • کوتاهی یا سفتی تاندون و عضلات بخصوص عضلات پشت ران (همسترینگ)
  • فعالیت­ یا ورزش سنگین
  • سایر مواردی که در بوجود آمدن اسپاسم موثر هستند (عدم تعادل بين جذب و دفع الكتروليتهاي سرم مثل كلسيم، منيزيوم، پتاسيم و ويتامينهاي C، B، استعمال دخانيات، دهيدراتاسيون، مصرف ديورتيكها، بارداري، هيپرتيروئيدي، ديابت، فشار بالا، بیماری­های عصبی عضلانی و كمبود ويتامينهاي E, C, B)

علائم اسپاسم عضلات کمر

• کمردرد
  • سفتی و خشکی در ناحیه کمر
  • ناتوانی و دشواری در انجام حرکات
  • کاهش دامنه حرکتی و انعطاف پذیری
  • التهاب
  • احساس بی حسی، ضعف و مورمور شدن ( نشان دهنده فشار و آسیب به عصب می­باشد)

تشخیص اسپاسم عضلات کمر

اسپاسم عضلات کمری از طریق گرفتن شرح حال، معاینه فیزیکی، لمس و بررسی وضعیت بدنی فرد تشخیص داده می­شود. در صورتی که اسپاسم عضلات کمری در واکنش به التهاب ها و آسیب­های اسکلتی عضلانی و عصبی  بوجود آمده باشد ممکن است از روش­های عکسبرداری برای تشخیص دقیق علت آن استفاده شود.

درمان اسپاسم عضلات کمر

اقدامات درمانی در موارد اسپاسم کمری شامل: استراحت، دارو درمانی و تمرینات درمانی و  فیزیوتراپی اشاره نمود. فیزیوتراپی در درمان این عارضه یکی از روش­­های مفید و سودمند محسوب می­شود. اقدامات فیزیوتراپی در درمان این عارضه شامل استفاده از درای نیدلینگ، ماساژ سطحی، تکنیک­های دستي، کشش، کینزیوتیپ مداليته­هاي گرمايی و سرمايی، ارائه تمرینات کششی و درمانی مناسب می­باشد. در صورتی که اسپاسم به علت التهاب یا آسیب به عضلات، اعصاب، لیگامان ها یا سایر اختلالات باشد ممکن است فیزیوتراپیست برای درمان علت این عارضه از روش­هایی مانند الکتروتراپی، ليزر تراپی، اولتراسوند، مگنت، شاک ویو تراپی، تکار تراپی و غیره برای کنترل درد و بهبود آن استفاده کند.

image

از بهترین فیزیوتراپی دراصفهان که تا به حال به آن مراجعه کرده بودم. محیط آرام وتمیز و کادری مجرب و حرفه ای همه جزء ویژگی های خوبی بود که این فیزیوتراپی داشت.

محسن محمدی
کارمند

اسپاسم عضلانی کمر باعث شده بود که درد های شدیدی را احساس کنم.با مراجعه به این فیزیوتراپی درد هایم تا حد زیادی بهبود یافت.

مهسا کیانی
دانشجو

علائم اسپاسم عضلات کمر چیست؟

احساس بی حسی، ضعف و مورمور شدن، کمر درد، ناتوانی و دشواری در انجام حرکات، کاهش دامنه حرکتی و انعطاف پذیری، التهاب از علائم اسپاسم عضلانی است.

اسپاسم عضلات کمر چگونه تشخیص داده می شود؟

درمان اسپاسم عضلات کمر به چه صورت انجام می شود؟

اقدامات درمانی در موارد اسپاسم کمری شامل: استراحت، دارو درمانی و تمرینات درمانی و  فیزیوتراپی اشاره نمود. فیزیوتراپی دراصفهان در درمان این عارضه یکی از روش­­های مفید و سودمند محسوب می­شود.

دکتر قولنج بهترین فیزیوتراپی در اصفهان می باشد. مدیریت این فیزیوتراپی با دکتر شیربان می باشد.ایشان که متخصص فیزیوتراپی ورزشی هستند  ,تراپیست باشگاه های سپاهان,ذوب اهن,گیتی پسند و برخی دیگر از تیم های ملی بوده است.به جرئت می توان گفت که ایشان بهترین فیزیوتراپیست در اصفهان می باشد .

کمر درد

drgholenjاسپاسم عضلات کمربهترین فیزیوتراپی دراصفهاندرمان اسپاسم عضلانی کمردکتر قولنجفیزیوتراپی دراصفهان