فیزیوتراپی دراصفهان | دکتر قولنج | پروتز در ارتوپدی!

فیزیوتراپی

پروتز در ارتوپدی


فیزیوتراپی دراصفهان | دکتر قولنج | پروتز در ارتوپدی

 

فهرست ها

پروتز | فیزیوتراپی در اصفهان

انواع پروتزها

 

فهرست اشکال

شکل 1 فیزیوتراپی در اصفهان

شکل 2 پروتز در ارتوپدی

 

 

عنوان مقالهپروتز در ارتوپدی
دپارتماناوج شید
گردآوریمصطفی خدامی
تعداد کلمات825
زمان مطالعه10 دقیقه

 

 

 

پروتز در ارتوپدی

پروتز در ارتوپدی drgholenj یک دستگاه مصنوعی است در فیزیوتراپی دراصفهان که قسمتی از اعضای بدن که از دست رفته را جایگزین می کند. اندام ممکن است به علت اختلال رگهای خونی (مانند گرفتگی شریان ها)، سرطان، جراحت (به عنوان مثال در یک تصادف با موتور یا در مسابقات موتور سواری) و یا به صورت مادرزادی، قطع شود.

اگر عضوی از بدن فرد از دست برود، فیزیوتراپی دراصفهان غالبا توصیه می شود که با یک دستگاه مصنوعی (پروتز) این قسمت را جایگزین کنید. حداقل عملکرد یک پروتز در اتوپدی این است که فرد به طور مستقل و راحت فعالیت های روزانه (مانند راه رفتن، خوردن، و پانسمان) را انجام دهد. با این حال، یک پروتز در ارتوپدی ممکن است فرد را به همان خوبی قبل از قطع عضو کند.  دکتر قولنج

پروتز در ارتوپدی فیزیوتراپی دراصفهاندکتر قولنج drgholenj

شکل 1: فیزیوتراپی در اصفهان

 

انواع پروتزها

 

1. پروتز مفصلی

مفاصلی که در محل های اتصال دو استخوان قرار گرفته اند از اصطحکاک استخوان ها روی یکدیگر جلوگیری می کنند. با گذشت زمان این مفاصل دچار فرسودگی شده و دیگر کارایی گذشته را نخواهد داشت. برخی از متداول ترین پروتز های فیزیوتراپی دراصفهان مفصل پروتز مفصل لگن، زانو و شانه است.

2. پروتز بازو

اندام های مصنوعی در دکتر قولنج به زیر آرنج متصل میشوند. این اندام ها به وسیله کابل یا بندی به شانه دیگری متصل می شود. نوع دیگری از پروتز در ارتوپدی با اتصال الکترود هایی به اندام ها ی زنده پیام هایی مبنی بر حرکت عضو مد نظر را به مغز بیمار ارسال کرده و موجب حرکت عضو بیمار می شود.

3. پروتز پا

اندام های مصنوعی پا نیز در پروتز در ارتوپدی به دو دسته تقسیم می شوند، دسته نخست اندام های مصنوعی زیر زانو و اندام های مصنوعی بالای زانو هستند. پروتز زیر زانو به عنوان جایگزین بخش های زیرین زانو مورد استفاده قرار می گیرد.

4. پروتزهای زیبایی

این پروتز در ارتوپدی تنها ظاهر فرد را بهبود بخشیده. در مواقعی فرد پس از دست دادن عضو خود دیگر اعتماد به نفس گذشته را نخواهد داشت. در مواردی مانند برداشتن سینه بر اثر سرطان سینه این پروتز ها به یاری افراد می آیند. دست های سیلیکونی، چشم های مصنوعی، انگشت مصنوعی و پای مصنوعی از جمله اندام های مصنوعی زیبایی در فیزیوتراپی دراصفهان به شمار می روند. drgholenj

پروتز در ارتوپدی فیزیوتراپی در اصفهاندکتر قولنج drgholenj

شکل 2: پروتز در ارتوپدی

 

دوره درمان بیماران با ارتوپدی

چرخه فرآیند پروتز در ارتوپدی که پروتزیست ها طبق دستورالعمل متخصص ارتوپدی، برای درمان بیماران در فیزیوتراپی دراصفهان از آن استفاده می کنند، به شرح ذیل می باشد.

  • در مرحله اول، دکتر قولنج سوابق بیماری و معلولیت های فرد بیمار بررسی می شود.
  • در مرحله دوم، ارتوز یا پروتز برای درمان بیماری در فیزیوتراپی دراصفهان تجویز می شود. اما بهتر است قبل از تجویز، روش های جایگزینی مانند عمل جراحی، گچ گیری و کلا درمان های جایگزین برای بیمار بررسی و انجام شود و پس از بهبود اساسی، روند تجویز از سر گرفته شود.
  • مرحله سوم پروتز در ارتوپدی شامل پیگیری های بلند مدت است، بهبود وضعیت بیمار، بازگشت بیمار به جامعه و بهبود هر چه بیشتر کیفیت زندگی بیمار، در این مرحله دکتر قولنج انجام می شود. drgholenj

اخبار فیزیوتراپیپروتز در ارتوپدیفیزیوتراپی در اصفهانفیزیوتراپی دراصفهان

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *