فیزیوتراپی-دراصفهان

نویسندهرعنا میرفندرسکی
مدت زمان مطالعه10 دقیقه

فیزیوتراپی دراصفهان | آرتروز لگن چیست؟ | دکتر قولنج

از رایج ترین ترین دلیل عوض کردن پیوند گاه لگن و عوض کردن پیوستگی زانو، osteoarthritis است. هم چنین از متداول ترین Arthritis که فرد به آن دچار می شود. Arthritis پیوند گاه لگن ، سبب رنج و درد می گردد و شخص در پی مداوا آن است.فیزیوتراپی دراصفهان | دکتر قولنج

علت پیدایش آرتروز عبارت است از ازدیاد سن، زیاد شدن وزن، انجام کار های سنگین می باشد.این بیماری قادر خواهد بود که به طور همزمان چندین پیوند گاه را مشغول کند.

osteoarthritis مفاصل منحصرا مفاصل بدن را دچار خواهد کرد.

نشانه های بیماری آرتروز از چه سالی نمایان می شود؟

این بیماری از سن چهل سالگی شروع می شود و بیشتر در خانم ها نیز دیده می شود. ایضا پس از شصت و پنج  سالگی نیز به شکل واضح پیدا خواهد شد. dr gholenj

بیشترین مفاصل درگیر شده در آرتروز چه مفاصلی است؟ | فیزیوتراپی دراصفهان

زیاد ترین بخشی که به osteoarthritis دچار می شود شامل بیشترین بخش هایی است که تکاپو ها و کار های سنگین را با آن ها انجام می دهیم که شامل Detailed زانو و گردن و …می باشد.

دلیل  مهم osteoarthritis ، خراب شدن غضروف در Detailed است که نمی تواند مانند گذشته فشار وارده را قبول کرده و همچنین میزان سطح مفصلی نیز کاهش می یابد. فیزیوتراپی دراصفهان | آرتروز لگن

آرتروز-لگن فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 1:آرتروز لگن

آرتروز مفصل لگن | فیزیوتراپی دراصفهان

Osteoarthritis مانند سایر آرتروز ها نبوده است و فرد با علت های متفاوتی این بیماری در اشخاص ظهور پیدا می کند. بخشی از علت هایی که سبب می شود تا شخص به آرتروز مفصل لگن دچار شوند، عبارت است از:

بیماری های مادرزادی لگن که از زمان تولد و یا از دوران خردسالی به جهت مبتلا شدن به بیماری خاصی در دوران بزرگسالی به Osteoarthritis مفصل لگن مبتلا می شود. فیزیوتراپی دراصفهان | آرتروز لگن

همچنین ممکن است به علت انجام  عمل های جراحی خاص و ماندن چرک و عفونت در بدن و استخوان شخص، Osteoarthritis نیز ایجاد شده و فرد دچار مشکل شود.

با این حال متخصصین ارتوپدی از شیوه های گوناگونی برای معین کردن Osteoarthritis موجود در مفصل ران و لگن بهره می برند که به نوبت عبارت است از :

معاینه متخصص ارتوپدی | آرتروز لگن

سوال رایج دکتر از فرد بیمار در مورد Osteoarthritis مفصل می پرسد. این سوالات عبارت است ازسابقه بیماری و صدمات  وارد شده به Detailed است. از جمله شیوه های معین کردن بیماری، تجویز آزمایش تشخیصی می باشد.

معاینه های جسمی | فیزیوتراپی دراصفهان

پزشکان ارتوپدی از بیمار می خواهند تا ران خود را به حرکت درآورده تا مقدار تحرک و درد در خلال حرکت مقدار آرتروز را در Detailed ران نشان خواهد داد. چرا که از بیشترین موارد رجوع به جراح  پزشک استخوان وجود داشتن مشکل هایی در موقع راه رفتن و سفت شدن استخوان ران می باشد. آرتروز لگن | دکتر قولنج

استفاده از اشعه ایکس | آرتروز لگن

اشعه ایکس از جمله شیوه های تجویزی است که شکل برداری سبب به دست آمدن شکلی منظم از مقدار توده Bone )استخوان( و مقدار راندمان Detailed ران و لگن می باشد. ایضا حجم  ما بین Bone و مفصل را می توان مشخص نمود. dr gholenj

آزمایش خون

انجام  دادن آزمایش خون مقدار عوامل دخیل در روماتوئیدی و یا پادتن های بدن را که سبب به وجود آمدن Arthritis مفصل لگن شده است را مشخص می کند.

درمان-آرتروز-لگن فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 2:درمان آرتروز لگن

درمان آرتروز مفصل لگن | فیزیوتراپی دراصفهان

برای درمان آرتروز مفصل لگن شیوه های درمانی گوناگونی وجود دارد. که با توجه به نحوه و مقدار آرتروز Detailed شیوه درمان مشخص می شود. آرتروز لگن | دکتر قولنج

راه درمانی  با در نظر گرفتن  میزان و مقدار آرتروز می باشد .مداوا آرتروز Detailed لگن از علاج و مداوا و Physiotherapy تا آرتروسکوپی Detailed لگن و عوض کردن Detailed لگن نیز می باشد..

Arthroscopy مفصل لگن برای اشخاصی که منحصرا به آرتروز های سبک و کم مبتلا هستند مناسب است و قادر خواهیم بود به آسانی از تعدادی از ضرر های آن ها را کاهش بدهیم. آرتروز لگن | dr gholenj

برخی از اشخاص هستند که نیاز به تعویض مفاصلب لگن خود دارند.این افراد به بدترین و شدیدترین نوع آرتروز لگن دچار هستندو این دسته از افراد باید نسبت به درمان خود هر چه سریعتر اقدام کنند.فیزیوتراپی دکتر قولنج بهترین و با کیفیت ترین علاج ها را برای بیماران خود در نظر می گیرد.

شما خواهید توانست با مراجعه به این فیزیوتراپی نسبت به حل مشکل خود اقدام کنید. فیزیوتراپی دراصفهان | آرتروز لگن

آرتروز لگنبهترین فیزیوتراپی دراصفهان

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان