بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | فیزیوتراپی فتق دیسک دراصفهان

فتق دیسک

فتق دیسک دکتر قولنج drgholenj


بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | فیزیوتراپی فتق دیسک دراصفهان

فتق دیسک

فقق دیسک چیست؟

علل فتق دیسک بین مهره ای

نشانه های فتق دیسک

درمان غیر جراحی

درمان جراحی

پیشگیری از فتق دیسک

 

شکل 1  بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

شکل 2 فیزیوتراپی فتق دیسک دراصفهان

عنوانفتق دیسک
نویسندهالهه سادات محمد علیزاده
دپارتماناوج شید
مدت زمان مطالعه9 دقیقه
تعداد کلمات991 کلمه

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | فیزیوتراپی فتق دیسک دراصفهان

فتق دیسک

فقق دیسک چیست؟

کلمه فتق دیسک کمر برای اشاره به مسائلی استفاده میگردد که در آن بالشتک لاستیکی درگیر مشکل میگردد. این بالشتک میان استخوان های ستون فقرات موجود میباشد. تنها فردی که صدمه دردیسک کمر دارد و این مشکل را تجربه نموده، قادرست عذاب این بیماری را تعریف نماید. فیزیوتراپی فتق دیسک دراصفهان یکی از اساسی ترین مسائل در بهترین فیزیوتراپی در اصفهان میباشد. این درد آزار دهنده بوده و هر حرکتی این درد را زیاد تر مینماید. این درد یک سمبل هشداردهنده میباشد که میبایست به آن دقت نمایید. در صورت انجام اقدامات لازم، این ناراحتی و درد جملگی تمام گشته و مسئله دیسک کمر حل میگردد. (drgholenj)

علل فتق دیسک بین مهره ای

فتق دیسک برحسب معمول حاصل سایش و تیرگی تدریجی در رابطه با پیری با عنوان دیسک دژنراسیون میباشد. همانطور که پیرتر میگردید، دیسک های نخاعی مضمون آبی خود را از دست میدهند. همینطور ارتجاع پذیری آنها را کم تر و آماده به پاره شدن و یا سوراخ شدن میگردد.

جمیع مردم قادر نیستند مسبب اساسی فتق دیسک خود را شناسایی نمایند. برخی وقتها، با استفاده از عضلات کمر خود، برای بلند نمودن اجسام بزرگ میتوانید به فتق دیسک گرفتار شوید. در حالی که میتواند بنشینید و آن را بلند نمایید. به شکل نادر، یک رخداد خدشه زا مثل افتادن یا ضربه به کمر میتواند فتق دیسک را خلق نماید.

نشانه های فتق دیسک

1# درد در بازو و پا: اگر فتق شما در بخش پایین کمر باشد، اغلب در باسنتان احساس درد مینمایید. همینطور در ران و ساق پای خود احساس درد زیادی نیز مینمایید. اگر فتق دیسک شما در مهره های گردنی پیش بیاید، درد اغلب در شانه و بازو ها حس میگردد. این درد امکان دارد در زمان سرفه، عطسه و یا حرکت دادن ستون فقرات به شکل آنی زیاد تر گردد. فیزیوتراپی فتق دیسک دراصفهان نشانه های بیماری شما را به شما اطلاع میدهد.

2# بی حسی و گزگز کردن: فتق دیسک میان مهره ای غالبا مسبب بی حسی و سوزن سوزن شدن میگردد. همینطور در قسمتی از بدن که اعصاب آن به دلیل فتق دیسک زیرنمود فشار میباشد، میگردد.

3# ضعف: امکان دارد عضلاتی که بوسیله اعصاب زیر نظر قرار گرفته مدریت میگردد، سست گردند. این رخداد امکان دارد موجب گردد که شما تلو تلو بخورید و یا قدرتتان برای بلند کردن اجسام مختل گردد.

در شکل 1  بهترین فیزیوتراپی در اصفهان نیز میتوانید این مطلب را مشاهده نمایید. (drgholenj)

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

شکل 1  بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

درمان غیر جراحی

  • اگر بیمار نشانههای عصبی روشنی ندارد و اخلالهای انگشتان حرکتی پا و مشکلات ادراری هم ندارد، بیمار اورژانسی نمیباشد. همینطور درمان آسان میباشد و حاوی تمارین کششی یا بستن بریس میباشد، تا بتوان کششی در منطقه کمر تولید نمود.
  • داروهای مسکن هم تجویز میگردد، اما مبتلایان باید بشکل مرتب مدیریت بشوند تا خاطرجمع شویم که بیماری پیشرفت نمینماید. بهترین فیزیوتراپی در اصفهان فتق شما را درمان مینماید.
  • بعضی اوقات میبایست بیماران استراحت نمایند. استراحت بیمار تا موقعی میباشد که ورم رفع گردد. فشار دیسک به عصب منجر به تورم عصب میگردد و التهاب خلق مینماید. برای کاستن التهاب بیمار باید به مدت دو تا سه روز یا بیشینه یک هفته تا ده روز استراحت نماید. روز های استراحت باید همگام با تمرینات کششی باشد. اما استراحت دراز ‌مدت را به هیچ ‌وجه پیشنهاد نمینماییم، زیرا که مسبب سستی عضلات میگردد. (دکتر قولنج متدهایی برای درمان فتق دیسک عرضه مینماید).
  • شل کننده های عضلانی: درصورتیکه شما با اسپاسم روبه رو باشید، پزشک برایتان شل کننده های عضلانی تجویز مینماید. خواب آلودگی و سرگیجه از پیامدهای جانبی احتمالی این قسم داروها میباشند. (فیزیوتراپی فتق دیسک دراصفهان)
  • از گرما یا سرما استفاده نماید. در آغاز برای آرام نمودن درد و ورم میتوانید از کمپرس های آب سرد استفاده نمایید. بعد از چند روز برای زیاد شدن احساس آرامش و راحتی میتوانید از کمپرس های آب گرم استفاده نمایید. کمپرس گرم و سرد در بهترین فیزیوتراپی در اصفهان پرکاربردترین درمان فتق میباشد.

در شکل 2 فیزیوتراپی فتق دیسک دراصفهان نیز میتوانید این مطلب را مشاهده نمایید.

فیزیوتراپی فتق دیسک دراصفهان

شکل 2 فیزیوتراپی فتق دیسک دراصفهان

درمان جراحی

موقعی که درمان ‌های مذکور پاسخگو نبود و ناتوانی یا درد زیادتری پیدایشش نماید امکان دارد انجام جراحی ملزم باشد. در جراحی یک شکاف کوچک در محل فتق روی ستون مهره ها خلق میگردد. عضله از استخوان جدا میگردد تا ستون فقرات مشاهده گردد. آنگاه مقدار بسیار اندکی از استخوان برداشته میگردد تا ریشه عصب تحت‌ فشار و ماده خارج گشته ظاهر گردد. با برداشتن دیسک فشار از روی ریشه عصب برداشته میگردد. آنگاه برش با استفاده از بخیه مسدود میگردد. به این طریقه میکرودیسککتومی بیان میگردد و عموما میتواند بوسیلۀ یک انقباض ‌کننده لوله ‌ای کوچک انجام گردد. این راه جراحی دیسک بسیار کم‌ تهاجمی عموما به شکل سرپایی انجام میگردد.

پیشگیری از فتق دیسک

  • ورزش نمایید، تحکیم ماهیچه های تنه به استحکام ستون فقرات یاری مینماید. فیزیوتراپی فتق دیسک دراصفهان به درمان شما یاری مینماید. (drgholenj)
  • قرار گرفتن در حالت مناسب، حالت مناسب فشار برروی دیسک و ستون فقرات را کم مینماید. موقع نشستن بویژه در دوره های دراز مدت پشت خود را صاف و بالانس را نگه دارید و صاف بنشید.
  • موقع برداشتن اجسام پروزن فشار را بر روی پاهای خود وارد نمایید، نه بر کمر خویش. وزن اضافی مسبب فشار پیش از اندازه برروی ستون فقرات و دیسک ها میگردد. حفظ تناسب اندام به شما در جلوگیری از ابتلا به دیسک کمر یاری مینماید.

در بهترین فیزیوتراپی در اصفهان به پیشگیری از فتق دیسک پرداخته میگردد. امیداواریم از مقاله دکتر قولنج لذت برده باشید.

در این مقاله ما از چه چیز هایی نام برده ایم؟

در این مقاله ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا همه چیز راجع به فتق دیسک را برای شما عنوان کنیم.

هدف این مقاله چه بود؟

هدف این مقاله درمان فتق دیسک و راه های پشیگیری از آن میباشد.

آیا این مطالب برای شما مفید بود؟

بله بسیار سودمند میباشد.

اخبار فیزیوتراپیکمر درد

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *