بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | فیزیوتراپی سرخوردن مهره دراصفهان

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان دکتر قولنج drgholenj


بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | فیزیوتراپی سرخوردن مهره دراصفهان

سرخوردن مهره

سر خوردن مهره چیست؟

نشانه های سرخودگی مهره

درمان سرخوردن مهره

درمان خانگی

درمان با ورزش

درمان غیر جراحی

درمان جراحی

پیشگیری از سر خوردن مهره

 

شکل 1 بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

شکل 2 فیزیوتراپی سر خوردن مهره دراصفهان

عنوانسر خوردن مهره
نویسندهالهه سادات محمد علیزاده
دپارتماناوج شید
مدت زمان مطالعه9 دقیقه
تعداد کلمات995 کلمه

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | فیزیوتراپی سرخوردن مهره دراصفهان

سرخوردن مهره

سر خوردن مهره چیست؟

سرخوردگي مهره بیماری میباشد که حين آن، يکي از بخشهای استخواني ستون فقرات روي بخش تحتانی خود میلیزد. آنگاه از جاي خود بیرون میآید. فیزیوتراپی سرخوردن مهره دراصفهان یکی از اساسی ترین مسائل در بهترین فیزیوتراپی در اصفهان  و دکتر قولنج میباشد. درصورتیکه اين مهره زياد جنبش داشته باشد، امکان دارد روي يک عصب فشار وارد نماید و موجب تولید درد گردد. اين اتفاق اغلب براي مهره‌هاي بخش تحتانی کمر پیش میاید و امکان دارد در موارد بسیاری با دیسک کمر همراه باشد. (drgholenj)

نشانه های سرخودگی مهره

اکثر بیماران مبتلا به سرخوردگی مهره با هیچ‌ قسم نشانه ای مواجه نمیگردند. حتی از ابتلا به این عارضه باخبر نمیباشند. اما بعد از پیدایش نشانه ها، بیشتر بیماران از کمر درد عذاب میکشند. این درد بیش تر در کمر پخش میشوند و مشابه به اسپاسم و کشیدگی عضلانی میباشد. سرخوردگی مهره و جابجایی مهرههای کمر برخی وقتها گرفتگی ماهیچه های همسترینگ موجود در پشت ران را نتیجه میدهد. عضلات مجتمع همسترینگ موجب میگردد که بیمار قدمهای کوتاه ‌تری بردارد و زانوها را موقع راه رفتن کمی تا نماید. اگرکه مهره سر خورده به عصب فشار وارد نماید، امکان دارد درد در زیل پا بخش گردد. حتی بیمار بی ‌حسی یا گزگز پا را متوجه میگردد.

درمان سرخوردن مهره

درمان خانگی

  • استراحت کوتاه مدت. (همانند یک تا دو روز استراحت کامل و دراز کشیدن در تخت یا صندلی با پشتی متحرک).
  • دوری از ایستادن یا راه رفتن دراز مدت
  • انجام ندادن ورزش‌های فعال
  • ممانعت از انجام جنب و جوش ‌هایی که تا شدن رو به عقب را باعث میگردد.

در شکل 1 بهترین فیزیوتراپی در اصفهان زیر نیز میتوان این مطلب ببینید. (drgholenj)

سرخوردن مهره

شکل 1 بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

درمان با ورزش

اکنون به دو مورد از درمان های با ورزش اشاره میکنیم ( فیزیوتراپی سرخوردن مهره دراصفهان ):

شیب دادن به لگن: پزشگان به مبتلایان به درد کمر و پای وابسته به سرخوردگی مهره‌ انجام اینرا پیشنهاد مینمایند. زیرا که مهره‌های کمری حین انجام این حرکت در حالت معوج استقرار میابند. (دکتر قولنج متدهایی برای درمان سر خوردگی مهره عرضه مینماید). برای انجام این حرکت با زانوهای تاگشته به پشت دراز بکشید. پشت بدن را با سفت نمودن ماهیچه‌ های پایینی شکم صاف نگه دارید بشکلی که ناف به بالا کشیده گردد. این وضعیت را 10 تا 20 ثانیه نگه دارید و آنگاه عضله ‌ها را آزاد نمایید. این حرکت را 10 بار برای تقویت عضله‌ های پایینی شکم تکرار نمایید. فیزیوتراپی سرخوردن مهره دراصفهان نشانه های بوجود آمدن بیماری شما را به شما اطلاع میدهد.

جمع کردن بدن: با زانوهای تا گشته به پشت دراز بکشید، بازوها را روی سینه قرار دهید. آنگاه به لگن شیب بدهید تا با حرکت رو به درون و بالای ناف، پشت بدن صیقلی گردد. آنگاه بدن را به مدلی جمع نمایید که سر و شانه ‌ها از کف زمین بلند گردد. سعی ننمایید بدن را خیلی بالا بیاورید و سر و قفسه سینه را به سمت سقف بکشید. این وضعیت را دو تا چهار ثانیه نگه دارید. آنگاه به آرامی بدن را به پایین و به صورت ابتدایی ببرید. با قویتر شدن عضله‌ ها به آهستگی این حرکت را در دو نوبت 10 دفعه‌ ای تکرار نمایید. بهبود عضلات موجب کاستن درد وابسته به سرخوردگی مهره کمری میگردد. بهترین فیزیوتراپی در اصفهان با فیزیوتراپی سرخوردن مهره دراصفهان به شما کمک میرساند.

درمان غیر جراحی

  • فیزیوتراپی : حاوی انجام نرمش هایی برای فزونی قدرت انعطاف ستون مهره و زیاد شدن قدرت عضلات شکم میباشد. همینطور عضلات محدوده ستون مهره را هم شامل میگردد.
  • داروهای ضد التهابی : همانند بروفن یا سلکسیب با کاستن ورم در محدوده عصب میتوانند شدت نشانه ها را بکاهند.
  • تزریق کورتیکوستروئید : با تزریق این داروها در محدوده نخاع بوسیله ی پزشک معالج امکان دارد برافروختگی کم میگردد. همینطور درد و نشانه های حسی کمتر گردند.
  • بریس یا کمربند طبی: در برخی موارد بستن بریس یا کمربند طبی برای محصور نمودن حرکت ستون فقرات و جلوگیری از پیدایش نشانه ها پیشنهاد میگردد.

در شکل 2 فیزیوتراپی سرخوردن مهره دراصفهان زیر نیز میتوان این مطلب را در بهترین فیزیوتراپی در اصفهان ببینید.

فیزیوتراپی سرخوردن مهره دراصفهان

شکل 2 فیزیوتراپی سرخوردن مهره دراصفهان

درمان جراحی

در سر خوردگی وابسته به پیری که به ۶-۳ ماه درمان های غیر جراحی جواب کافی نمیدهند از جراحی بهره میگیریم. همینطور در سر خوردگی های اسپوندیلولیتیک که به نیم تا یکسال درمان های غیر جراحی پاسخگو نیستند. همچنین درد و نشانه های حسی زندگی روزانه بیمار را نابسامان نموده است، از جراحی استفاده میگردد. درمان جراحی که برای این بیماران اعمال میگردد انجام لامینکتومی میباشد. در این طریقه تکه ای از استخوان های طبیعی مهره که لامینا نام دارند بیرون می آیند. این جراحی را دکمپرشن نیز عنوان مینمایند. زیرا که منجر به برطرف نمودن فشار و کمپرشن از روی اعصاب میگردد. (drgholenj)

پس از دکمپرشن و از بین بردن فشار از روی اعصاب، مهره های همجوار به هم جوش داده میگردند. در این راه از پیوند استخوان و از وسایل فلزی مثل پیچ و میله اماکن دارد مصرف گردد. این کار برای این میباشد که مهره ها سریعتر دوباره به هم وصل گردند. فیزیوتراپی سرخوردن مهره دراصفهان به درمان شما یاری مینماید.

پیشگیری از سر خوردن مهره

عوامل جلوگیری کننده از سر خوردن کهره، جلوس و ایستادن به طریقه درست، تمرین و ورزش منظم، میباشند. همینطور فشار نیاوردن به کمر، انجام ندادن ورزشهای دشوار و خم شدن و چرخیدن زیاد از این موارد میباشد. در بهترین فیزیوتراپی در اصفهان به پیشگیری از سر خوردگی مهره پرداخته میگردد. امیداواریم از مقاله دکتر قولنج لذت برده باشید.
در این مقاله ما از چه چیز هایی نام برده ایم؟

در این مقاله ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا همه چیز راجع به سر خوردن مهره را برای شما عنوان کنیم.

هدف این مقاله چه بود؟

هدف این مقاله درمان سرخوردگی مهره و راه های پشیگیری از آن میباشد.

آیا این مطالب برای شما مفید بود؟

بله بسیار سودمند میباشد.

اخبار فیزیوتراپیکمر درد

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *