فیزیوتراپی دراصفهان | تشخیص و درمان انحراف لگن | دکتر قولنج

فیزیوتراپی دراصفهان دکتر قولنج

فیزیوتراپی دراصفهان drgholenj


انحراف لگن

دلایل عدم تعادل لگن

اختلاف طول پاها

درمان انحراف فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 1 انحراف لگن

شکل 2 فیزیوتراپی دراصفهان

 

انحراف لگن

بدن ما به شکلی است که وقتی ایستاده ایم یک خط صاف باید باشد. لگن یک استخوان مرکزی است که ستون فقرات و همچنین باسن شما به آن متصل است. در حالی که موقعیت خاصی دارد که به خوبی تراز شده یا “خنثی” و در نتیجه سالم درنظر گرفته شده است. لگن نیز می تواند به جلو و عقب کج شود، می تواند به جلو یا عقب بپیچد و می تواند از یک طرف بالا یا پایین بکشد. و می تواند ترکیبی از دویا چند مورد این حرکات را همزمان انجام دهد. چنین حرکاتی درلگن ممکن است هنگام تجربه آنها ظریف یا حتی غیرقانونی به نظر برسد. اما همانطور که به عادت تبدیل می شوند، یا گیر می شوند. همانطور که اغلب بعد از آسیب دیدگی اتفاق می افتد، می توانند درمناطق مجاور انحراف ایجاد کنند. در شکل 1 انحراف لگن فیزیوتراپی دراصفهان دکتر قولنج دیده می شود.

شیب لگن به جلو

شیب به جلو به نام شیب لگن قدامی، ممکن است عضلات کمر شما را محکم کند. زیرا باعث می شود مقدار کمی از منحنی طبیعی که در یک ستون فقرات سالم وجود دارد، برجسته شود. مشکلات خلقی مربوط به شیب لگن به جلو بسیار متداول تر از مشکلات مربوط به شیب خلفی است. شیب لگن رو به جلو می تواند ناشی از وزن اضافی شکم (از جمله وزن حاملگی) و سایر موارد باشد. در شکل 2 فیزیوتراپی دراصفهان را مشاهده می فرمایید. Drgholenj

فیزیوتراپی دراصفهان دکتر قولنج

شکل 1 انحراف لگن

شیب لگن عقب

یک شیب عقب، به نام شیب لگن خلفی، خلاف آن را انجام می دهد. این میزان منحنی کمردرد طبیعی شما را کاهش می دهد، که به نوبه خود، عضلات کمر را تحمل می کند تا تحمل طبیعی خود را برای کشش انجام دهند.

دلایل عدم تعادل لگن

وقتی شروع به صحبت در مورد چرخش لگن به جلو یا عقب و یا پیاده روی یک طرفه باسن می کنید. چیزهای جالب می شوند. این زمانی است که شما به پدیده ای بنام “انحراف لگن” بر میخورید. بیشتر مواقع، مفصل لگن – جایی که یک باسن از پا بالاتر است مربوط به اختلاف طول پا و یا اسکولیوز است. تفاوت طول پاها به عنوان یک وضعیت در دو نوع وجود دارد نوع عملکردی و نوع آناتومیکی. بیشتر افراد با اختلاف طول پا از نوع عملکردی برخوردار هستند که با حالت عدم تعادل عضلات ایجاد می شود. به طور کلی، صحبت کردن، اختلاف طول عملکرد پا را می توان به عقب افتادگی لگن تفسیر کرد. از نظر زاویه لگن نیز ارزیابی می شود. افراد با اختلاف طول عملکرد پا نیز ممکن است دچار اسکولیوز شوند. فیزیوتراپی دراصفهان برای تمام این بیماری ها درمان مناسب را ارائه می دهد.

تحقیق شده است که آیا تفاوت طول پا درواقع باعث ایجاد اسکولیوز می شود، اما به هر حال این نوع اسکولیوز عملکردی محسوب می شود، نه آناتومیکی. اسکولیوز، در این حالت، با زاویه لگن شروع می شود، که به نوبه خود، تراز کردن ستون فقرات را ازایده آل دور می کند اختلاف طول عملکرد پاها همیشه  با اسکولیوز همراه نیست. برخی گزارش ها بیان می کنند که تا 87 درصد از افراد با اختلاف طول پا نیز دارای اسکولیوز هستند. تفاوت های عملکردی ساق پا و به خصوص زاویه لگن که آنها را هدایت می کند. معمولاً از روز به روز و از طریق انجام فعالیت های مشترک (نشستن، ایستادن، پیاده روی، کار در خانه، بازی ورزشی و غیره) حاصل می شود.  برای تشخیص صحیح به دکتر قولنج مراجعه فرمایید.

انحراف لگن دکتر قولنج

شکل 2 فیزیوتراپی دراصفهان

اختلاف طول پاها

اختلاف طول آناتومیک معامله واقعی است. این جایی است که یکی از پاهایتان در واقع و با اندازه قابل توجهی طولانی تر از دیگری است. و استخوان باسن شما در پشت به صورت افقی بالا می رود. این انحراف لگن می تواند بسیار دردناک باشد و اغلب برای فعالیت های روزمره، فعالیت های اجتماعی و ورزش مختل می شود. به طور کلی نابرابری طول آناتومیکی پا با قرار دادن درج در کفش پا کوتاه تر درمان می شود تا حتی به مواردی نیز کمک کند. دریافت یک برنامه تقویت هسته ای که باسن نیز مؤثر باشد. احتمالاً با پرداختن به عدم تعادل عضلات لگن به شما در کاهش درد و افزایش عملکرد بدنی کمک می کند. مانند سایر مشکلات موقعیت یابی لگن، بهتر است یک فیزیوتراپی مجوز برای برنامه را ببینید، زیرا این یک وضعیت پزشکی است. Drgholenj

درمان انحراف فیزیوتراپی دراصفهان

آیا انحراف باعث درد می شود؟

در هر صورت سناریو شیب لگن قدامی یا خلفی ممکن است باعث ایجاد درد شود، اما لزوماً اینگونه نیست.

روش درمان انحراف ناحیه لگن چیست؟

در بیشتر مواقع، مشکلات خلقی مزمن که ناشی از شیب رو به جلو یا عقب است. به خوبی به برنامه های تمرینی که بطور خاص برای رفع “انحراف” از خنثی طراحی شده اند پاسخ می دهند. موقعیت خنثی لگن به عنوان هماهنگ در نظر گرفته می شود و نه خیلی به جلو و نه خیلی عقب کج است. چنین برنامه هایی عموما شامل کشش و تقویت هستند. مناطقی که مورد هدف قرار می گیرند شامل باسن، پشت و مفاصل است.

برای درمان به کدام فیزیوتراپ مراجعه کنیم؟

دیدن یک فیزیوتراپی واجد شرایط یا مربی شخصی برای راهنمایی و برنامه احتمالاً بهترین شرط شما برای بازگشت وضعیت خود به وضعیت مناسبی خواهد بود. مجموعه دکتر قولنجdrgholenj فیزیوتراپی دراصفهان با متخصصین واجد شرایط به شما در درمان بیماری کمک می کند.

عنوان مقالهانحراف لگن
نام و نام خانوادگیعلی رشیدی
دپارتماناوج شید
مدت زمان مطالعه8 قیقه
تعداد کلمات800

فیزیوتراپی دراصفهان

بهترین فیزیوتراپی در اصفهانبهترین فیزیوتراپی دراصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *