فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی تنگی کانال نخاع دراصفهان | دکتر قولنج

تنگی کانال نخاع

تنگی کانال نخاع دکتر قولنج drgholenj


فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی تنگی کانال نخاع دراصفهان | دکتر  قولنج

تنگی کانال نخاع

تنگی کانال نخاعی چیست؟

تشخیص تنگی کانال نخاعی

نشانه های تنگی کانال نخاعی

درمان تنگی کانال نخاع

درمان با ورزش برای تنگی کانال نخاعی گردن

درمان با ورزش برای تنگی نخاع کمری

درمان خانگی

درمان جراحی

پیشگیری از تنگی کانال نخاعی

 

شکل 1 فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 2 فیزیوتراپی تنگی کانال نخاع دراصفهان

عنوانتنگی کانال نخاع
نویسندهالهه سادات محمد علیزاده
دپارتماناوج شید
مدت زمان مطالعه9 دقیقه
تعداد کلمات998 کلمه

فیزیوتراپی دراصفهان | فیزیوتراپی تنگی کانال نخاع دراصفهان | دکتر قولنج

تنگی کانال نخاع

تنگی کانال نخاعی چیست؟

اسپينال استنوزيس يا تنگي کانال نخاعي تعبیری میباشد که براي تشریح تنگ شدن کانال نخاع به کار ميرود. اين بیماری در اشخاصي که سن بیشتر از 60 سال دارند، از پراکندگی بيشتري برخوردار میباشد. فیزیوتراپی تنگی کانال نخاع دراصفهان یکی از اساسی ترین مسائل در فیزیوتراپی دراصفهان میباشد. اما امکان دارد در اشخاص جوانتري که کانال نخاعي آنها بشکل مادرزادي ریزتر از حالت نرمال میباشد هم دیده گردد. تنگي کانال نخاعي بر طبق معمول مسبب پیدایش کمر درد و درد پا میگردد. همینطور شدت آن در موقع انجام جنب و جوش ‌هايي همانند پياده‌ وري، اندک و زياد میگردد. تنگی کانال نخاعی دو نوع دارد: گردنی و کمری. (drgholenj)

تشخیص تنگی کانال نخاعی

دکتر از شما درباره کارنامۀ پزشکی پرسش نموده و یک معاینه‌ ی فیزیکی انجام مینماید. امکان دارد عکس برداری با اشعۀ ایکس انجام گردد که قادر است ظواهری از باریک شدن دیسکها را بیان نماید. همینطور ضخیم شدن مفاصل فاست را نمایان گردد. اسکن MRI قادر است ساختارهای ستون فقرات را با جزئیات بیشتری نمایان نماید. سی تی اسکن آگزیال یا میلوگرافی کمر هم امکان دارد برای دیدن جزئیات بیشتر باب استفاده قرار بگیرند.

هریک از این اطلاعات قادر است در مورد وجود، مکان و شدت تنگی کانال نخاعی اطلاعاتی را عرضه نماید. همینطور فشار وارد شده بر روی ریشه‌های عصبی را هم بیان مینماید. فیزیوتراپی تنگی کانال نخاع دراصفهان متد هایی برای تشخیص این بیماری به شما میدهد.

نشانه های تنگی کانال نخاعی

نشانه های این بیماری اغلب با سپری شدن زمان و به آهستگی زیاد میگردد. در اکثر زمان ها نشانه ها در یک جهت بدن خواهد بود، اما همینگونه امکان دارد هر دو پا را هم را گرفتار نماید. به احتمال زیاد نشانه ها در موعد ایستادن یا راه رفتن تولید گشته یا بدتر میگردند. اغلب زمانی که شخص نشسته یا به جلو تکیه می‌دهد کاسته یا ناپدید میگردد. همینطور بی حسی، گرفتگی یا درد در کمر یا گردن، سستی قسمتی از پا یا دست از نشانه ها میباشد. همینطور مشکل در حفظ تعادل موقع راه رفتن ومشکل در مهار ادرار یا مدفوع هم از نشانه هاست.

در شکل 1 فیزیوتراپی دراصفهان میتوانید نیز این مطلب را مشاهده نمایید. (دکتر قولنج)

فیزیوتراپی دراصفهان

شکل 1 فیزیوتراپی دراصفهان

درمان تنگی کانال نخاع

درمان با ورزش برای تنگی کانال نخاعی گردن

  • فشار با چانه، اگر برای اولین بار انجام میدهید، این تمرین را پشت به دیوار انجام نمایید. با ستون فقرات تکیه داده، مقابل یک دیوار قرار گرفته و پاها را در سه اینچ از دیوار فاصله دهید. ستون فقرات را در برابر دیوار نگه دارید، به آهستگی ناحیه بالایی ستون فقرات را به سوی دیوار بکشید. فراموش نکنید چانه را به سوی پایین نگه دارید. این حالت را به مدت پنج ثانیه حفظ نمایید و آنگاه به حالت ابتدایی بازگردید. این تمرین را با 10 تکرار در پنج تا هفت بار مجموعا تکرار نمایید. فیزیوتراپی دراصفهان تنگی کانال نخاع شما را درمان مینماید. (drgholenj)
  • بالا آوردن شانه ها به شکل نسشته، در حالی که نشسته ‌اید، سر شانه های خود را به بالا بکشید. یک یا دو ثانیه نگه دارید و آنگاه آنها را به شکل عادی پایین بیاورید. این حرکت را برای 20 بار تکرار نمایید.

درمان با ورزش برای تنگی نخاع کمری

  • چرخش زانو، همگام با خم نمودن زانوها به پشت دراز بکشید. کف هر دو پا رو به زمین صاف قرار بنمایید. زانوها را به راحتی به جهت چپ بچرخانید. آنگاه به آهستگی زانوها را به جهت راست بچرخانید. این تمرین را برای 10 تکرار در سه بار مجموعا تکرار نمایید.
  • پل، با زانوهای خم شده و بازوها در مجاور بدن و کف دست روی زمین، به پشت دراز بکشید. رانها و باسن خود را از روی زمین بلند نمایید تا تن در یک حالت خط راست قرار گیرید. این حالت را به مدت 5 ثانیه حفظ نمایید و به آهستگی باسن خود را به جهت پایین بکشید. این حرکت را 10 بار برای مجموعا سه بار تکرار نمایید.

در شکل 2 فیزیوتراپی تنگی کانال نخاع دراصفهان میتوانید نیز این مطلب را مشاهده نمایید.

فیزیوتراپی تنگی کانال نخاع دراصفهان

شکل 2 فیزیوتراپی تنگی کانال نخاع دراصفهان

درمان خانگی

  • داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مثل آسپرین، ناپروکسن، ایبوپروفن، ایندومتاسین، برای کاستن برافروختگی و آرام کردن درد.
  • داروهای ضد درد مثل استامینوفن برای برطرف نمودن درد.

فیزیوتراپی دراصفهان با فیزیوتراپی تنگی کانال نخاع دراصفهان به شما کمک میرساند.

درمان جراحی

اگر این اقدامات درمانی اثر گذار نگردید، انجام عمل جراحی را پیشنهاد میگردد. راههای مختلف جراحی برای درمان این بیماری موجود میباشد. هدف از انجام هر اقدام جراحی، باز نمودن کانال نخاع و کاستن فشار یا برداشتن فشار از روی نخاع میباشد. (فیزیوتراپی تنگی کانال نخاع دراصفهان)

پیشگیری از تنگی کانال نخاعی

جلوگیری از آن دسته از نابسامانی های کمر و گردن و ستون فقرات میباشد که برای سن زیاد میباشد. با این همه با رعایت پیشنهاد های زیر و قادرید نشانه های تنگی کانال نخاعی را مدیریت نمایید:

  • مرتبا ورزش نمایید و نرمش‌هایی مثل نرمش‌ های انعطاف ‌پذیری را انجام بدهید.
  • وزنتان را در اندازه سالم حفظ نمایید.
  • شکل اندامی مناسب داشته باشید.
  • سیگار استعمال ننمایید. دخانیات خطر ابتلا به ناراحتی‌ های ستون فقرات را زیاد مینماید. دخانیات استحکام استخوان را کم و خطر شکستگی و تحلیل استخوان را بالاتر میبرد. افزون بر این سیگار کشیدن جوش خوردن استخوان را پس از فیوژن ستون فقرات دشوار ‌تر مینماید.

در فیزیوتراپی دراصفهان به پیشگیری از تنگی کانال نخاع میپردازیم. امیداواریم از مقاله دکتر قولنج لذت برده باشید. (drgholenj)

در این مقاله ما از چه چیز هایی نام برده ایم؟

در این مقاله ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا همه چیز راجع به تنگی کانال نخاع را برای شما عنوان کنیم.

هدف این مقاله چه بود؟

هدف این مقاله درمان تنگی کانال نخاعی و راه های پشیگیری از آن میباشد.

آیا این مطالب برای شما مفید بود؟

بله بسیار سودمند میباشد.

درد گردنفیزیوتراپی دراصفهانکمر درد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *