بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | فیزیوتراپی اسکولیوز در اصفهان

اسکولیوز

اسکولیوز دکتر قولنج drgholenj


بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | فیزیوتراپی اسکولیوز در اصفهان

اسکولیوز

اسکولیوز چیست؟

نشانه های اسکولیوز

دلایل به وجود آمدن اسکولیوز

تشخیص اسکولیوز

درمان اسکولیوز

درمان با ورزش

درمان بدون جراحی

درمان جراحی

پیشگیری از اسکولیوز

 

شکل 1 بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

شکل 2 فیزیوتراپی اسکولیوز در اصفهان

عنواناسکولیوز
نویسندهالهه سادات محمد علیزاده
دپارتماناوج شید
مدت زمان مطالعه9 دقیقه
تعداد کلمات997 کلمه

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان | فیزیوتراپی اسکولیوز در اصفهان

اسکولیوز

اسکولیوز چیست؟

انحراف جانبی ستون فقرات به مفهوم کج شدگی طرفی ستون مهره ها میباشد. فیزیوتراپی اسکولیوز در اصفهان یکی از اساسی ترین مسائل در بهترین فیزیوتراپی در اصفهان  و دکتر قولنج میباشد. به شکلی که زاویه شوکی مهره ها برای تقعر و بدنه مهره ها بسوی تحدب چرخش پیدا مینمایند. به عبارت دیگر موقعی که از مقابل به ستون فقرات نگاه مینماییم ستون مهره راست میباشد. همینطور در امتداد یک خط عمودی صاف میباشد. اگرکه این خط صاف درگیر خمیدگی گردد در نگاه از جلو دیگر ستون مهره بشکل یک خط صاف دیده نمیگردد. همینطور یک یا هر دو جهت دچار انحنا میگردد. ساخت اسکولیوز  یک روال آهسته را داراست. رخ دادن اسکولیوز در خانم ها شیوعش بیش تر از آقایان میباشد. در برخی حالات اسکولیوز در موسم نوزادی شناسایی میگردد و از اینرو درمان زود تر آغاز میگردد. (drgholenj)

نشانه های اسکولیوز

1# شانه‌ های غیر هم گستره

2# استخوان شانه و یا کتف یک جهت از بدن برآمده ‌تر میباشد.

3# مفصل ران یک جهت بدن بالا تر از دیگری استقرار یافته است.

فیزیوتراپی اسکولیوز در اصفهان نشانه های اسکولیوز را بیان میکند.

دلایل به وجود آمدن اسکولیوز

  • اسکولیوز مادرزادی که وابسته به یک نابسامانی و عارضه استخوان در موقع تولد میباشد.
  • اسکولیوز عصبی، ماهیچه هایی که وابسته به ناسازگاری ‌های عضلات و یا اعصاب هست، میباشد. این قسم انحنا اغلب در اشخاصی دیده میگردد که مبتلا به مهره شکاف دار یا فلج مغزی میباشند. همینطور کسانی که مبتلا به عوارض متنوعی میباشند که با فلج همراه و یا موجب فلج میگردد.
  • اسکولیوز دژنراتیو، این قسم اعوجاج امکان دارد وابسته به فروپاشی استخوان (به علت صدمه یا بیماری) باشد. همینطور عمل جراحی ماژور کمر، یا بیماری پوکی استخوان باشد.

اسکولیوز ایدیوپاتیک، رایج ترین نوع پیامد انحراف ستون فقرات میباشد که سبب آن تاکنون ناشناخته میباشد. صحبت های متفاوتی در این عرصه موجود میباشد، اما هیچ کدام از آنها ثابت شده نمی‌باشد. با این همه، ظواهر مستحکمی موجود میباشد که اسکولیوز ایدیوپاتیک یک بیماری وراثتی میباشد.

در شکل 1 بهرترین فیزیوتراپی در اصفهان نیز شما میتوانید این مطلب را مشاهده نمائید. فیزیوتراپی اسکولیوز در اصفهان علت های بوجود آمدن بیماری شما را به شما اطلاع میدهد.

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

شکل 1 بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

تشخیص اسکولیوز

بیشتر اوقات کجی ستون فقرات در معاینات ابتدایی آموزشگاهها، به واسطه طبیب خردسالان یا بواسطه ی والدین بررسی میگردد. (drgholenj) پاره ای از نشانه ‌های ابتلای طقل به اسکولیوز دربردارنده شانه‌های نامساوی، برجستگی یک استخوان کتف از پشت میباشد. (دکتر قولنج متدهایی برای درمان اسکولیوز عرضه مینماید). همینطور ناصافی خط کمر، یا تمایل بدن به یک سو میباشد. شناسایی اسکولیوز و گزینش گونه ی انحراف بوسیله معاینه و تست دقیق استخوان با اشعه ایکس میباشد. این تست برای بررسی مقیاس انحراف ستون فقرات انجام میگردد. بهترین فیزیوتراپی در اصفهان اسکولیوز شما را تشخیص میدهد.

درمان اسکولیوز

درمان با ورزش

اکنون به دو مورد از درمان اسکولیوز با ورزش در بهترین فیزیوتراپی در اصفهان اشاره میکنیم:

  • جنبش گربه شتر، بر روی دستها و زانوها قرار گرفته و شکم خود را سفت نمایید. درضمن سر شما باید راست و در راستای بدن باشد. یک نفس عمیق کشیده و قسمت تحتانی ستون فقرات خود را بلند نمایید. بدین سان پشت شما تا گشته و گردن ریلکس میگردد. با خارج کردن نفس از سینه، منطقه ذیل ستون فقرات به سوی زمین حرکت مینماید. همینطور اندکی رو به بالا به نظر می آید. در وضعتی که عضلات شکمی خود را سفت نگه داشته اید، به مکان ابتدایی باز گردید. این حالت را ده مرتبه در هر حرکت و این حرکت را 2 بار انجام نمایید. این تمرین باید یک بار در روز انجام گردد.

حرکت تیلیت لگنی، به پشت دراز کشیده و زانوی خود را تا نمایید. درضمن کف پاهای شما باید بر روی زمین استقرار یابد. کمر خود را سفت کرده و عضلات شکم و باسن را بر روی زمین صاف نمایید. این حالت را برای ۵ ثانیه حفظ نمایید و بشکل عادی تنفس نمایید. این کار را ده مرتبه در هر حرکت و این حرکت را  دو دفعه انجام نمایید. این تمرین باید یک بار در روز انجام گردد. در شکل 2 فیزیوتراپی اسکولیوز در اصفهان نیز شما میتوانید این مطلب را مشاهده نمائید.

فیزیوتراپی اسکولیوز در اصفهان

شکل 2 فیزیوتراپی اسکولیوز در اصفهان

درمان بدون جراحی

بریس در بهترین فیزیوتراپی در اصفهان پرکاربردترین درمان اسکولیوز میباشد و اغلب اگرکه زاویه ۲۰ تا ۳۰ درجه باشد، تجویز میگردد. بریس احتمال زیاد شدن بدریختی و انحراف را کم مینماید.

درمان جراحی

گزینه جراحی باید برای اشخاصی در نظر گرفته گردد که دلیل خاص بیماری آنها شناسایی گشته است. همینطور هیچ کدام از درمان‌ های غیر جراحی برای آنها ثمر بخش نبوده است. بیماران باید خطرات وابسته به جراحی را در برابر مزایای احتمالی آن بدقت درنگرند. گفتگوی مفصل با یک متخصص ستون فقرات قبل از تمایل به این گونه درمان‌های تهاجمی، الزامی میباشد. در موارد پیشرفته، اسکولیوز می‌تواند با سپری شدن زمان بیشتر گردد. در این موارد، طبیب امکان دارد عمل فیوژن یا جوش دادن مهره‌ها را توصیه نماید. این عمل جراحی موجب کاستن کجی ستون فقرات و ثابت شدن روال زیاد شدن بیماری خواهد گردید. فیزیوتراپی اسکولیوز در اصفهان به درمان شما یاری مینماید. (drgholenj)

پیشگیری از اسکولیوز

حقیقت این میباشد که اسکولیوز قابل پیشگیری نمیباشد. غربالگری خردسالان در دبستان و مدارس راهنمایی میتواند به شناسایی زودرس یاری نمایند. اسکولیوز گاهی دردناک میباشد؛ از اینرو بسیار دیر شناسایی میگردد. مسئله آخر اینکه والدین گاه، موقع برهنه بودن بچه و عوض شدن لباس فرزندشان به نشانه های اسکولیوز عنایت فرمایند. در بهترین فیزیوتراپی در اصفهان به پیشگیری از اسکولیوز پرداخته میگردد. امیداواریم از مقاله دکتر قولنج لذت برده باشید.

در این مقاله ما از چه چیز هایی نام برده ایم؟

در این مقاله ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا همه چیز راجع به اسکولیوز را برای شما عنوان کنیم.

هدف این مقاله چه بود؟

هدف این مقاله درمان اسکولیوز و راه های پشیگیری از آن میباشد.

آیا این مطالب برای شما مفید بود؟

بله بسیار سودمند میباشد.

اخبار فیزیوتراپیکمر درد

بهترین فیزیوتراپی در اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *